Titel: science fiction film med lidt gys i
Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-06-02 02:35

En film jeg så i slutningen af 80'erne (eller muligvis starten af
90'erne, omend jeg er meget skeptisk) om en gruppe mænd der skulle
udforske nogle bygninger på en fremmed planet. En af dem var lidt
en ninjatype (lignede såhut jeg visker Stephen K. Hayes) og havde
nogle underlige kastestjerner af glas.

Det viser sig så, at bygningerne er opført af en ikke-menneskelig
"race", og er en slags spil eller test, som skal hjælpe deltagerne
til at overvinde deres frygt, altså en slags mandomsprøve. Gennem
hele filmen møder heltene (der var vistnok også en -inde med)
alt muligt uhyggeligt, skygger og monstre og alt muligt.

Special Effectsne var gode, hvilket tyder på, at den er blevet
lavet i 80'erne (post-SW, og jeg vil gætte på flere år efter SW).

--
Peter Knutsen

Fra : Homer

Dato : 26-06-02 08:08

Peter Knutsen wrote:
> [...]
> udforske nogle bygninger på en fremmed planet. En af dem var lidt
> en ninjatype (lignede såhut jeg visker Stephen K. Hayes) og havde

Ifølge IMDb, der som altid er din ven, har Stephen K. Hayes kun deltaget i
én(!) produktion ud over Chamberlain-San's "Shogun" fra 1980; nemlig
"Ninja Vengeance", også kendt under arbejdstitlen "Black and White: A
Warrior's Quest". Yderligere oplysninger om den er yderst sparsomme, det
samme er tilfældet med en Google-søgning.

http://us.imdb.com/Title?0095745
(Hayes er kun indskrevet under "full cast and crew".)

VH
Homer

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-06-02 04:50

Homer wrote:

> Ifølge IMDb, der som altid er din ven, har Stephen K. Hayes kun deltaget i
> én(!) produktion ud over Chamberlain-San's "Shogun" fra 1980; nemlig

Jeg var slet ikke sikker på om han havde været med i nogen film
overhovedet, jeg skrev bare at en af filmens hovedpersoner
lignede Hayes lidt

--
Peter Knutsen

Fra : Henrik Rytter

Dato : 27-06-02 09:25

In article <3D191A59.E52394FE@knutsen.dk>, Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Special Effectsne var gode, hvilket tyder på, at den er blevet
> lavet i 80'erne (post-SW, og jeg vil gætte på flere år efter SW).

Det siger mig et eller andet ... men jeg så en urimelig mængde af
dårlige science fictionfilm i 80'erne. Jeg har ikke genset dem siden,
blander dem ofte sammen, men kunne det være en af de tre her?

Spacehunter
http://us.imdb.com/Title?0086346

eller Krull
http://us.imdb.com/Title?0085811

eller Eliminators
http://us.imdb.com/Title?0091003

om henholdsvis Peter Strauss eller Ken Marshall ligner Stephen K. Hayes
skal jeg ikke kunne sige, men de har da allesammen lidt skæg ;) Der er
en ninja med i Eliminators.

ellers tænker du måske på Richard Norton eller Gary Daniels der i
slutningen af 80'erne og starten af 90'erne var med i en lang række
scifi-film, hvor en stor del kom ud på dansk video?
http://us.imdb.com/Title?0091012
http://us.imdb.com/Title?0097404

mvh
Henrik

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-06-02 13:44

Henrik Rytter wrote:

> [...]
> dårlige science fictionfilm i 80'erne. Jeg har ikke genset dem siden,
> blander dem ofte sammen, men kunne det være en af de tre her?

Nej, IMDBs beskrivelse og plot summary passer ikke.

> eller Krull
> http://us.imdb.com/Title?0085811

Det er ikke Krull, den har jeg set flere gange.

> [...]

Nej, IMDBs beskrivelse og plot summary passer ikke.
> http://us.imdb.com/Title?0097404
Nej, IMDBs beskrivelse og plot summary passer ikke.

Ellers tak for forsøget.

Jeg tror løsninge ligger i de der glas-kastestjerner som
han ninjaen med skægget bruger, de var ret specielle. Og så
naturligvis slutningen som afslører at bygningskomplekset er en
slags psykisk "Obstacle Course" bygget af aliens.

To nono's: Der er ingen menneskelig opposition, og filmen fore-
gik ikke i et postnukleart miljø.

Jeg kan godt se den er svær

Og verden går heller ikke under hvis jeg ikke får ID. Jeg syntes
bare det kunne være skægt at prøve at genfinde nogle titler som
jeg var for ung til at bide mærke i, dengang jeg så filmene.

--
Peter Knutsen