nyt graffikkort ?
Fra : kim

Dato : 25-06-02 21:24

Jeg vil gerne have et nyt graffikkort som bare er suber til spil og tv-out
og selvfølgelig helst meget stabilt.

Hvilket af disse kort er bedste til spil og er begge DirectX8 kompatiblet ?
Geforce 3 TI200 128MB DDR-Ram m/TV-out eller GeForce4 TI4400 AGP, 128 MB DDR
tv out .

Har I andre forslag er jeg meget åben.

Mit System:
ECS K7S5A med opgraderet BIOS [ny]
CPU AMD PALOMINO 1900+ XP 1600/266 [ny]
Køler TITAN TTC-D5TB(A) M/ ALARM [ny]
1 stk 256 MB DDR PC2100 DDR RAM Elixir [ny]
300W ATX Strømforsyning [ny]
2 Stk 40 Gb Seagate Barracuda lV 7200 rpm Harddisk [ny]
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out
Asus CD rom drev 40xMax
Memorex Brænder 24*10*40
Sound Blaster Live 5.1
Win 98 2.udgave

På Forhånd Tak.
Mvh Kim

Fra : René Jensen

Dato : 26-06-02 16:49

kim wrote:
> Win 98 2.udgave

Med de specifikationer burde du overveje Windows 2000 eller Windows XP.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : kim

Dato : 26-06-02 17:17

> Med de specifikationer burde du overveje Windows 2000 eller Windows XP.
>
> Med venlig hilsen,
> René Jensen

Det har jeg skam også overvejet, men det er fordi jeg har hørt at win 98
egner sig bedst til spil, da jeg også spiller en del. Mener du at win 98
ikke er DirectX8 kompatibelt ?

Mvh Kim

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 09-07-02 17:03

kim wrote:

> Det har jeg skam også overvejet, men det er fordi jeg har hørt at win 98
> egner sig bedst til spil, da jeg også spiller en del. Mener du at win 98
> ikke er DirectX8 kompatibelt ?

nej, han mener at det ville være bedre for dig at få et stort fedt OS
til at sluge alle de resourcer som win98 ikke bruger..

du kan også installere XP.. det nøjes ikke med at tage alt din ram..
det tager også 25% af dit net.. enjoy!

mit forslag er at beholde det du har..

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 27-06-02 01:08

Der er meget stor forskel på de to kort! Geforce4 TI-4400 er ret meget
hurtigere end Geforce3 TI-200 men det koster altså også omkring 1400,- mere.

Til spil og er Geforce4 bedst og er også det eneste af de to der er bygget
til at bruge DirectX 8 optimalt.

kim <kio@kabelnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hi4S8.81$y8.185592@rdr1.wex.teleglobe.net...

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 27-06-02 07:29

"kim" <kio@kabelnettet.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne have et nyt graffikkort som bare er suber til spil og tv-out
Surt - det er ikkelet at få. nVidia er nogle totalt skovle til TV-out, ATI
har nogenlunde styr på det, men de eneste der faktisk kan finde ud af det er
Matrox.

Så der er så vidt jeg lige kan se to muligheder:

1) Matrox Parhelia - jeg kender ikke TV-out fra det, men jeg går ud fra at
det lever op til standarden de har med deres G450 og G550 - du bør dog lige
undersøge det. Nogle test viser dog at de ikke kan følge med nVidia GeForce
4 - hvilket er noget overraskende, så vi må lige se om det er et driver
problem, eller hvad der går galt - hardwaren er GeForce 4 overlegen. Med
billedkvalitet er jeg ret sikker på at der ikke eksisterer et grafik kort
der er bedre en Matrox Parhelia - med mindre det er et eller andet obskurt
professionel kort der alligevel ikke er lavet til spil og TV-out. :)

2) GeForce 4 (en eller anden model, kan ikke huske numrene) + Matrox G450
PCI. Så smider du din skærm på GeForce kortet og TV'et på Matrox kortet.

Som allerede nævnt - Windows XP. Win 98 er noget forældet skrammel. At smide
et kraftigt grafikkort på Win98 svarer lidt til at proppe en jet motor på en
cykel - det går godt nok rigtig stærkt, men er det nu en større nydelse? :)

/Lars

Fra : kim

Dato : 27-06-02 16:23

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> cykel - det går godt nok rigtig stærkt, men er det nu en større nydelse?
:)
> /Lars

Men hvordan er XP til spil i forhold til Win98 ? Jeg har hørt at Win 98 er
klart bedst til spil, er det ikke korrekt ?
Mvh Kim

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 09-07-02 17:07

kim wrote:
> "Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> smide

> en

nej, vel.. vi skal have et større og mere bloated os til at sluge alle
de resourcer vi lige har betalt en formue for.. hvad fanden tænker du på?!?!

det kan sku da ikke gå for hurtigt?

> :)

> Men hvordan er XP til spil i forhold til Win98 ? Jeg har hørt at Win 98 er
> klart bedst til spil, er det ikke korrekt ?

WinXP er et usselt bæst der unødvendigt sluger alle dine resourcer..

jeg har personligt været inde at slå 25 forskellige services fra der
ikke blev brugt til noget, men alligevel bliver startet op.. det hjalp
da lidt.. nu bruger jeg "KUN" 80mb ram efter startup.. for satan det er
et ynkeligt OS..