Dæktryk på camplet
Fra : Peter B. Laursen

Dato : 25-06-02 22:17

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en camplet GT fra 1987. Hvad er det
anbefalede dæktryk på sådan en fætter ?

Hilsen Peter

Fra : PHK

Dato : 26-06-02 01:47

"Peter B. Laursen" <peterlaursen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en camplet GT fra 1987. Hvad er det
> anbefalede dæktryk på sådan en fætter ?

Dæktryk kan jeg ikke svare dig på. Men vær opmærksom på dækkenes alder. På
campingvogne anbefaler man en maks-alder på 5 år. Jeg har lige skiftet mine,
de var 7 år gamle (alderen kan du læse på dækket), det var på høje tid de
blev skiftet.

Det er ikke ret smart at stå på autobanen med et flækket dæk.

--
_
|_|

Fra : denwer

Dato : 26-06-02 18:49

Hej alle
Jah, et gammelt mørt dæk er nok ikke så godt.
Men hvilket dæktryk bør der være i dækkene på en camplet?
Dette spørgsmål er også interessant for mig.

MVH
Dennis

Fra : Langgaard

Dato : 26-06-02 19:25

Hej

Og mig !

Der må være en der har en brugsanvisning ??

Og til dig der har skiftet dæk, bare fordi de blev 7 år, har du tænkt på
fabrikationsfejl, de viser sig først når du kommer på motorvejen !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : PHK

Dato : 28-06-02 09:06

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og til dig der har skiftet dæk, bare fordi de blev 7 år, har du tænkt på
> fabrikationsfejl, de viser sig først når du kommer på motorvejen !

Det kan man lige som ikke rigtigt gardere sig imod på andre måder end ved at
tage reservehjul med.

Jeg garderer mig imod punkteringer skråstreg ødelæggelse af dæk på min
campingvogn, fordi hvis jeg punkterer eller dækket på anden måde mister
luften, så risikerer jeg hurtigt at slå hul på hjulkasserne med det ballade
det medfølger, fordi der er så lidt plads.

--
_
|_|

Fra : ElektroNokkeFår

Dato : 30-06-02 07:26

"Peter B. Laursen" <peterlaursen@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en camplet GT fra 1987. Hvad er det
> anbefalede dæktryk på sådan en fætter ?
>
> Hilsen Peter

På skærmkassen sidder der en label på min 1994 Camp-let Concorde :
2,5 bar 35PSI
Er ikke klar over om den er original.

mvh
Renee

Fra : ElektroNokkeFår

Dato : 30-06-02 07:38

> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en camplet GT fra 1987. Hvad er det
> anbefalede dæktryk på sådan en fætter ?
>
> Hilsen Peter

Hej Peter

Jeg har selv lige købt brugt Camp-let.
På skærmkassen sidder der en label på min 1994 Camp-let Concorde :
2,5 bar 35PSI
Er ikke klar over om den er original. Det drejer sig her om 6,5x8" hjul (de
brede)
Gad vide hvorfor de gæve folk i Arden ved Gram ikke har instruktionsbøgerne
liggende på deres hjemmeside : http://www.camplet.dk

mvh
Renee

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 01-07-02 19:44

Prøv å lese på siden på dekket. der pleier å stå angitt max.trykk og
belastning.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 18-07-02 10:36

Øh, mon ikke du mener Arnum, Arden ligger i Hindsted herred, omkring Hadsund

Fra : Lars Bjoern Schaumbu~

Dato : 14-07-02 16:32

"Peter B. Laursen" wrote:

> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en camplet GT fra 1987. Hvad er det
> anbefalede dæktryk på sådan en fætter ?
>
> Hilsen Peter

Hej Peter
Det kan måske hjælpe dig og andre: I min brugsvejledning, som dækker
Apollo, Concorde og Royal står der 28 lbs (2.0 kg)

Venlig hilsen
Lars

Fra : henole

Dato : 07-08-02 08:13

"Peter B. Laursen" skrev d. 25-06-02 22:17 dette indlæg :
> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en camplet GT fra 1987. Hvad er
det
> anbefalede dæktryk på sådan en fætter ?
>
> Hilsen Peter
>
> til peter laursen
undskyld,jeg har på følgende sid skrevet at dæktrykket skulle være 50
psi,jeg har haft et andet dæktryk i tankerne,det skal altså være 35psi

mvh
ho

http://www.kandu.dk/