Hvor kan jeg skaffe et 5-polet telefonstik~
Fra : Peter Froekjaer

Dato : 25-06-02 22:13

Hej

Jeg mangler et 5-polet telefonstik med brydefunktion, til at tilslutte et
alarmsystem.
Jeg ved godt at jeg kan bestille Tele Danmark til at installere det, men jeg
vil så gerne spare de kr. 995,-.
Hvor mon det kan skaffes?

Med venlig hilsen
Peter Frøkjær, Vejle.
news@froekjaer.dk

Fra : Olsen

Dato : 25-06-02 23:25

Benyt hellere et KAP stik. Det gør televirksomhederne alligevel nu.
KAP stikket er det stik der bliver sat op ifbm ADSL. Det er bare et RJ11
stik, med brydefunktion.

Olsen

Fra : Peter Froekjaer

Dato : 26-06-02 06:41

Hej Olsen

Hvor skaffer jeg så et KAP stik?

Hilsen
Peter
news@froekjaer.dk

Fra : SSN

Dato : 26-06-02 10:13

Et tillægsspørgsmål:

Vil det sige at man ikke behøver "alarmstikket" hvis man i forvejen har ADSL
(på separat kobber)i huset ? og gerne vil have f.eks. Falck Alarm.

Søren

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-02 10:22

"SSN" <sorenstaugaardnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil det sige at man ikke behøver "alarmstikket" hvis man i forvejen
har ADSL
> (på separat kobber)i huset ? og gerne vil have f.eks. Falck Alarm.

Nej

Fra : JP

Dato : 13-07-02 14:14

> har ADSL
>
> Nej

Der er noget du er forkert på Martin !

ADSL og alarmstik har IKKE noget med hinanden at gøre !

Hvis du vil have alarmen overvåget / tilkoblet Falck's alarmcentral,
så skal man have et alarmstik fx: et 5 polet stik eller et KAP stik.

Lidt om hvordan et overvåget alarm kredsløb virker:

På centrallen kobles din normale telefon linie over en alarm kreds,
alarm kredsen sender i interval et bib ud på linien (kaldes i fagsprog for
et "poll"),
som alarmen svare tilbage på med et svar poll, for at fortælle at den stadig
er der.
Ude hos kunden har man installeret et alarmstik, med en indbygget bryde
funktion,
dette alarmstik er og SKAL være første stik på linien.
Hvis alarmen bliver aktiveret, afbryder den alle andre stik på linien, på
den måde er
man sikker på at alarmen altid kan ringe op til Falck's alarmcentral.
Skulle tyven værer så listig at klippe telefon linien, går alarmen også,
idet centrallen pludselig
ikke får et svar poll fra centralen (denne funktion virker også selvom
alarmen ikke er tilkoblet).

Lidt om hvordan et IKKE overvåget alarm kredsløb virker:

Samme som overstående, der er bare ikke noget poll der tjekker om alarmen er
der,
hvilket betyder at telefon linien i prencipet kan klippes uden nogen opdager
det.
Dog ringes de fleste alarmer op 1 til 2 gange dagligt for at se om de
eksistere.

Mvh
JP
Telefagtekniker

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 14:20

"JP" <teknik@gummi-kylling.dk> skrev i en meddelelse

> Der er noget du er forkert på Martin !

aha

> ADSL og alarmstik har IKKE noget med hinanden at gøre !

Nej, og derfor siger jeg nej til spørgsmålet om man kan undvære
alarmstikket.

> Lidt om hvordan et overvåget alarm kredsløb virker:

Det er jeg skam klar over

Fra : JP

Dato : 13-07-02 14:28

Sorry havde lige overset et par bogstaver

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-07-02 22:24

Du er nu heller ikke helt rigtigt på den JP...

> [...]
> funktion,
> dette alarmstik er og SKAL være første stik på linien.

Ja, sådan var det engang. Idag kan man faktisk køre med både overvåget
alarmlinie og ADSL på samme analoge linie. Men her skal skillefilteret
faktisk monteres før alarmstikket. Så i denne opsætning er alarmstikket ikke
længere først på linien.

MVH
Kent Glerup

Fra : JP

Dato : 14-07-02 23:05

> Ja, sådan var det engang. Idag kan man faktisk køre med både overvåget
> alarmlinie og ADSL på samme analoge linie.

Har jeg sagt man ikke kan det
Prøvede bare at forklarer at ADSL og alarmstik ikke har noget med hinanden
at gøre,
kan godt se at jeg glemte den detalie med ADSL'en, sorry

Mvh
JP

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-07-02 16:32

> Har jeg sagt man ikke kan det

Citat fra dig:

> [...]

> at gøre,
> kan godt se at jeg glemte den detalie med ADSL'en, sorry

Fair nok, man kan sgu' ikke huske det hele.

MVH
Kent Glerup

Fra : Tony

Dato : 18-07-02 15:42

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> lod savlen løbe over i en
meddelelse news:3d19889e$0$670$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej

Med fare for at sænke niveauet i denne diskussion hvor folk uddybende
argumenterer for sine synspunkter vil jeg sige: Cykel

Tony

Fra : Carsten

Dato : 26-06-02 07:28

Hej Peter

Fordi du spørger så pænt kan jeg sende dig et stik.
Send lige din adresse til mig pr. mail

carsten@biincom.dk