Alm. GPU-temp. ?
Fra : [9000] Thomsen ;-\)

Dato : 25-06-02 22:01

Hej, jeg har et Asus GF2 gts deluxe, hvor blæser er skiftet ud med
kølerprofil. SmartDoctor måler temp. på 60°C ved alm. brug.

- Hvad er normal-temp. for GF2-chip med blæser?

SmartDoctor melder naturligvis "GPU-fan not working".
- Så er der nogen der ved om man kan snyde kortet ved at sætte en (hvor
stor?) spænding på kortets blæser-tilkobling?

MVH.
Thomsen

Fra : CopyCat

Dato : 27-06-02 10:29

> - Hvad er normal-temp. for GF2-chip med blæser?

Inden jeg lavede et køler MOD var den på 55 grader ..ved idle ...

> SmartDoctor melder naturligvis "GPU-fan not working".
> - Så er der nogen der ved om man kan snyde kortet ved at sætte en (hvor
> stor?) spænding på kortets blæser-tilkobling?

Det kan man ikke ., der skal impulser til ... derfor skal du bare lukke
programmet og håbe det bedste ..

Jeg har som sagt selv lavet en køler modifikation .. mest pga. støjen fra
den lille blæser ., nu sidder der en zalman profil NB32 vist... som bliver
kølet af en 80 mm blæser som ikke kører særlig stærkt .. nu bliver GPU en
omkring 45 grader og stiger MAX 1 grad under load ., så det er vist okay ..

Kører Også med Asus GF2 GTS ..

~~~Frank ,.

Fra : [9000] Thomsen ;-\)

Dato : 27-06-02 23:43

> [...]
> omkring 45 grader og stiger MAX 1 grad under load ., så det er vist okay

Det er samme zalman jeg har monteret, men har ikke direkte blæser dertil.
Har dog en sådan en blæser (der optager et 'slot') i nærheden, men den
blæser ud af kabinettet, og suger bare lide luft i nærheden af zalman'en.
Er lidt i tvivl om jeg fik brugt for meget lim til zalman'en.

Har du set temp. uden blæseren?

Tak for svaret,
/Thomsen

Fra : CopyCat

Dato : 29-06-02 12:52

> Har du set temp. uden blæseren?

Hmm ., både ja og nej ., hvis jeg kører uden blæseren på Zalman profilen
bliver den over 60 grader .. ., også var det jeg startede blæseren igen ..

Men jeg har somsagt ikke prøvet at køre gennem længere tid .. det kan godt
være den kan holde til det ..

~~Frank .,