Problemer med Fink
Fra : Jonas Voss

Dato : 25-06-02 20:57

Jeg kan ikke faa Fink til at virke, og jeg synes jeg har gjort hvad man
skulle.
Jeg har koert 'fink selfupdate-csv', hvorefter den opdaterede de
essentielle pakker. Dernaest foreslaar den at man skriver 'fink
update-all', for at opdatere alle fink-pakkerne, men det kan jeg ikke
faa lov til. Jeg faar istedet en fejlmeddelelse om, at der ikke er nogle
pakker der skal installeres.

OK, saa proever jeg at skrive 'apt-get install links' bare for at proeve
at installere en pakke, men her faar jeg foelgende besked:

Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
E: Couldn't find package links

Er der noget helt basalt jeg mangler at goere for at faa fink til at
virke?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-02 21:39

On 25 Jun 2002 21:57:24 +0200, Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> update-all', for at opdatere alle fink-pakkerne, men det kan jeg ikke
> faa lov til. Jeg faar istedet en fejlmeddelelse om, at der ikke er nogle

Hvilke pakker drejer det sig om? Har fink hentet dem delvist (/sw/src)

Kør 'fink list' og se om ikke alle pakker skulle være up to date.

Kan du ikke installere fra source: 'fink install' ('apt-get install' og
dselect bruges til binære pakker)

> OK, saa proever jeg at skrive 'apt-get install links' bare for at proeve
> at installere en pakke, men her faar jeg foelgende besked:

> [...]

Det skyldes at du først skal køre 'apt-get update' for at hente en liste
over de binære pakker. Problemet er blot at filerne med pakkebskrivelser
og afhængigheds informationer ikke er tilgængelige (de er formegenlig
blevet flyttet).

> Er der noget helt basalt jeg mangler at goere for at faa fink til at
> virke?

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-06-02 22:03

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Hvilke pakker drejer det sig om? Har fink hentet dem delvist (/sw/src)

Jeg er stadig helt paa bar bund i det her fink-vaerk, derfor smider jeg
lige indholdet af min sw/src mappe, saa kan du se hvad den indeholder.

apt_0.5.4.tar.gz
base-files-1.5.tar.gz
bzip2-1.0.2.tar.gz
debianutils_1.15.tar.gz
debianutils_1.16.tar.gz
dlcompat-20020413.tar.gz
dpkg-1.9.20.tar.gz
fink-0.9.11.tar
fink-0.9.12.tar.gz
gdbm-1.8.0.tar.gz
gettext-0.10.40.tar.gz
gzip-1.2.4a.tar.gz
jpegsrc.v6b.tar.gz
libiconv-1.7.tar.gz
libpng-1.0.12.tar.gz
ncurses-5.2.tar.gz
Storable-1.0.14.tar.gz
tar-1.13.19.tar.gz
tiff-v3.5.7.tar.gz
wget-1.8.1.tar.gz
xemacs-21.5.4.tar.gz

> Kør 'fink list' og se om ikke alle pakker skulle være up to date.

Hvordan kan jeg se om de er up-to-date? Den skriver en hel masse
filnavne, nogle af dem har et 'i' ud for deres navn. Ellers synes jeg
ikke man kan se nogle indikationer paa deres status.

> Kan du ikke installere fra source: 'fink install' ('apt-get install' og
> dselect bruges til binære pakker)

Jeg faar at vide at der ikke er nogen matchende version af apt,
hvis jeg skriver 'sudo fink install apt-get'.

> [...]
> over de binære pakker. Problemet er blot at filerne med pakkebskrivelser
> og afhængigheds informationer ikke er tilgængelige (de er formegenlig

Nu er jeg helt sat af, det kan vaere jeg maa indse, at fink ligger lidt
over mine evner.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-02 22:20

On 25 Jun 2002 23:02:44 +0200, Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Jeg er stadig helt paa bar bund i det her fink-vaerk, derfor smider jeg
> lige indholdet af min sw/src mappe, saa kan du se hvad den indeholder.

> [...]

Jeg kan se at fink fungerer siden den har kunnet hente xemacs, wget mm.
virker programmerne?

> Hvordan kan jeg se om de er up-to-date? Den skriver en hel masse
> filnavne, nogle af dem har et 'i' ud for deres navn. Ellers synes jeg
> ikke man kan se nogle indikationer paa deres status.

i = installeret og up-to-date
(i) = installeret, men ikke up-to-date

> Jeg faar at vide at der ikke er nogen matchende version af apt,
> hvis jeg skriver 'sudo fink install apt-get'.

du skal lige skille to ting ad:

fink: bruges til at installere fra source
apt-get/dselect: bruges til at installere binare pakker

....lige i statsamtet

> Nu er jeg helt sat af, det kan vaere jeg maa indse, at fink ligger lidt
> over mine evner.

nahhh...

pt. fungerer apt-get (og dselect) ikke fordi programmet ikke kan hente
listen over tilgængelige pakker fra fink.sourceforge.net

pt. fink via CVS fungerer.