"Amerikaner" køl/frys
Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-06-02 19:54

Hejsa,

Nogen der har nogen anbefalinger til model/mærke i priskategorien op til
omkring 20.000 kroner med stålfront?

Umiddelbart er jeg lidt hooked på Whirlpool ART-735

(ses bl.a. her: http://www.jyskhvidevarelager.dk/easy-net/index.asp?id=1234
&parentId=95&typesId=18&fieldsId=36)

Nogen erfaringer med det? Er strømforbruget på 785 kWh/år højt i forhold til
andre sammenlignelige modeller (440 ltr køl + 278 ltr frys)?

På forhånd tak

** Lars

Fra : Brian Skaarup

Dato : 25-06-02 20:17

On 25 Jun 2002 18:54:15 GMT, lars@image.dk (Lars Knudsen) wrote:

>Nogen erfaringer med det? Er strømforbruget på 785 kWh/år højt i forhold til
>andre sammenlignelige modeller (440 ltr køl + 278 ltr frys)?
Jeg har et Maytag i samme størrelse
Det bruger også knap 800 kw/år så det er meget normalt for et skab i
klasse B
Der findes amerikanerskabe i energiklasse A - måske skulle du kigge
efter det.
Jeg var i Electric City for et par uger siden - der havde de 5-6
forskellige modeller

Fra : PCBruger

Dato : 26-06-02 06:11

Kan de skaffes med køle-lågen i højre side???
/Gert

Fra : Brian Skaarup

Dato : 26-06-02 08:13

On Wed, 26 Jun 2002 07:10:33 +0200, "PCBruger"
<oz1hdl@FJERNhotmail.com> wrote:

>Kan de skaffes med køle-lågen i højre side???
Det tror jeg ikke.
Det er jo ikke bare at vende lågen som i alm. køleskabe hvorfor det
ville kræve at der blev produceret 2 forskellige versioner af samme
skab.
Men spørg forhandleren

Fra : Thïngmand

Dato : 26-06-02 09:30

> Nogen der har nogen anbefalinger til model/mærke i priskategorien op til
> omkring 20.000 kroner med stålfront?

Jeg er i hvert fald meget glad for mit Admiral
(
http://www.jyskhvidevarelager.dk/easy-net/index.asp?id=1234&parentId=95&type
sId=18&fieldsId=32 )

De køleskabe i denne klasse er meget ens og er tit produceret samme sted -
Admiral og SMEG har f.eks. fuldkommen ens indmad.

En af grundene til at jeg valgte Admiral, er at dens isterninger, er de her
stor halvmåner - dvs. de smelter ikke så hurtigt (så drikken bliver ikke
noget vandsjask!) som de alm. små som f.eks. Samsung (og vist nok også
Whirlpool) laver...