Så blev det alligevel sommer!
Fra : Michael S. Jensen

Dato : 24-06-02 19:10

Fredag aften, skulle lige tjekke mail, og se den Blå Avis. F...... om ikke
der var en gut der havde den MC jeg ledte efter til salg. En Yamaha XJ 750
Seca med (1)28000 km på bagen.

Sådan en har jeg ikke haft siden den blev regnet for en nyere maskine,
desværre blev den solgt da jeg skulle læse.

Der var pludselig lang tid til "lørdag over middag" hvor jeg kunne komme og
kigge på dyret.

Efter en urolig nat med hede drømme om mig og en Seca for jeg lokket min
lidt mere koldblodet kammerat til at tage med ud for at se på maskinen.

Ved nærmere eftersyn må jeg nok bøje mig og erkende at 128000 har den ikke
kørt, indikationerne på dette var i en fravær af "bankende" primærkæde,
ingen knastkæde der raslede, original maling på motor, samt Original fordæk!

For fanden hvem kører en mc med et tyve år gammelt fordæk der i øvrigt nu er
hård som glas på overfladen og har rynker i siden som min 90 åring farmor.

En lille tur og jeg havde bestemt mig.

Så cyklen blev min for den nette sum af 15000 kr + afgift.

BTW. Nogen der kender størrelsen af en sådan afgift?
Jeg har fået en indikation af at den ligger fra 14000 til 18000.

Nu skal denne sommer bruges til at banke lidt rust af mine egenskaber som
pilot, (har ikke kørt mc i to et halvt år).

Hvad er meningen om mestersvingkurser?

Jeg ville bare dele min glæde over sommerens ankomst i sidste weekend.

/Michael

Fra : Gundersen

Dato : 25-06-02 20:33

Hejsa

Du er en dag beg efter!
Tjeck dit ur....

Mvh Emil--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Hekto

Dato : 25-06-02 22:10

In article <3d18b205$0$71621$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
sonder@tdcadsl.dk says...

> Hvad er meningen om mestersvingkurser?

Mestersvinger er udmærket! Giver en ny dimention på sving, landeveje og
rundkørsler!
Regn dog med, at du kommer til at piske lidt på din lidt ældre maskine,
for det kan godt komme til at gå stærkt, og du skal holde den oppe i
omdrejninger for at have moment nok til at komme ud af svingene.

Jeg var selv en tur på Knutstorp med min RD350'er, og den kom da til at
svede, men det var en herlig dag!
Kurset gør en fortrolig med svingteknik, og man 'panikker' ikke så let
bagefter, hvis et sving er skarpere end man troede, eller farten er lidt
for høj.
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 22:09

Michael S. Jensen <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en

> Så cyklen blev min for den nette sum af 15000 kr + afgift.
> BTW. Nogen der kender størrelsen af en sådan afgift?
> Jeg har fået en indikation af at den ligger fra 14000 til 18000.

60% af p.t. værende brugtprisleje!!

--
Armand.