Centralvarme-pause
Fra : Snip

Dato : 25-06-02 19:19

Jeg har p.t. slukket mit oliefyr og pumpen til centralvarmen (oliefyr).
Anlægget er tømt for vand idet jeg er ved at installere gulvvarme. Nu er jeg
blevet i tvivl om jeg kan ødelægge noget ved at lade det stå uden vand? Jeg
ved godt at pumpen kan kalke til, men det klarer jeg.
--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : mcloud

Dato : 25-06-02 20:23

hej snip
Du må ikke lade dit varmeanlæg stå uden vand på, da du ved at lukke
anlægget op for at montere gulvvarme lukker luft ind i anlægget,altså
dit anlæg ruster. der opstår en tærring i dit anlæg når der kommer luft
ind i anlægget ,samtidig med at der er vådt inde i rørene.fyld anlægget
op når i er færdige luft ud og kør med pumpen.derefter kan du lukke ned
for pumpen ,du skal vel bruge varmt vand hele sommeren ikke???????
hilsen mcloud
blikkenslager

http://www.kandu.dk/