Hmm....
Fra : Smoothy6

Dato : 25-06-02 19:08

Jeg faldt lige over en knallert på en hjemmeside...

Knallerten er en Yamaha Fs1 4 Gear model K.... (med tromle...)

Der stod flg. om den:

40,00 mm lovlig cylinder
13 tand gearing
18mm indsugingsplade
16mm karburator (kender ikke dyse str.)
Ombukket membran
5.3 hk udstødning...
Render ca. 80km/t

så er det bare jeg spørger... hvis det passer (som jeg ikke tror det gør)
hvorfor køber folk så tunsæt til flere tusind kroner...?

Kan det passe at den render 75-80km/t...?
Kan ikke huske det med de gearinger, man skal sætte større tand foran og
større bagved for at få større hastighed eller ??

hvis man har en lovlig cylle og top og man polerer kanalerne i cyllen og
udstødnings kanalen... ER der så nogen der har et godt bud på hvor meget
det giver...?

håber nogen kan hjælpe mig..

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-02 19:19

Smoothy6 <Kik-ind@tdcadsl.dk> scribbled:
> [...]
>
> hvis man har en lovlig cylle og top og man polerer kanalerne i cyllen
> og udstødnings kanalen... ER der så nogen der har et godt bud på

Sådan er det med Yamaha'en ! )
Har selv en. 16 mm boreplade, 14 t foran 37 t bag, 17,5 mm karburator,
polerede porte og Proma udstødning og den går 90 Km/t..
Grunden til at det er forholdsvis nemt med Yamsen, er at den i forvejen
kører med 3 skylskanal i cyllen...
Glæder mig forøvrigt til d1. Så kommer der 45 mm Cylle højkomprimeret
topstykke, og så lige en trekantsvinger som bagsvinger !!

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Mogens W. Larsen

Dato : 26-06-02 13:34

Til Allan Riise!

Når du "hygger" med dine børn, står der så altid en flaske sprut (med
bandarole) på bordet som ved din pc.
Dumt foto på sin hjemmeside! Og ikke mindst, synd for dine børn.

Mvh.
Mogens

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-02 13:42

Mogens W. Larsen <mogens@stofanet.dk> scribbled:
> [...]
> bandarole) på bordet som ved din pc.
> Dumt foto på sin hjemmeside! Og ikke mindst, synd for dine børn.

1:) Hvad har det med dette indlæg at gøre ?
2:) At jeg har en flaske stående som du siger, aha, det er slet ikke hjemme
hos mig, men vi var på besøg hos en ven !
3:) Synd for børnene ?? Så må de jo ikke komme med ud og hendle, der er jo
også sprutflasker !
4:) Det der er synd, er at visse folk straks ligger en masse i et billede.
Ja et billede kan sige mere end 1000 ord, men ikke det hele !!
5:) Det ville være mere synd hvis nu man sad og drak foran børnene, men nu
har mine børn aldrig set mig drikke da jeg drikker yderst sjældent, 3-4
gange om året.
6:) Jeg kan hermed antage at dine børn, for du har da nogen siden det er så
vigtigt for dig, aldrig har set en øl, vin eller spiritusflaske..
7:) Hold dit OT for dig selv, svar på, kommenter indlæg i stedet, ellers FUT
mudderkastning

Venligst, endnu da

Fra : Smoothy6

Dato : 27-06-02 21:17

Okay jeg fik aldrig rigtig svar på det jeg spurgte om men okay...

Hvorfor er det så populært at købe tun til knallerten hvis lortet render
75-80 stykker med lovlig cylle...?

der var 12,8 hk på min indtil jeg blev taget og den rendte 80 når den fik
lov til at rende på en lige strækning... det tog tid men den kom derop...

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-02 21:29

> [...]
>
> der var 12,8 hk på min indtil jeg blev taget og den rendte 80 når den
> fik lov til at rende på en lige strækning... det tog tid men den kom

Ok, så prøver vi at give en mere fyldestgørende forklaring.
Du må så absolut have haft en fejl, måske forkert gearing, på din Yams, da
den havde 12.8 Hk tun. Det er nu min Yams nr.2 og den første jeg havde var
med 8 hk. tun, og der gik den lidt over 100 km/t.
Den største grund til at køre med tun, udover farten, forstås, er at din
knallert bliver meget stærkere. Dit bundtræk og dine muligheder for at undgå
ulykker ved at kunne accelerere hurtigt op i fart, øges betydeligt ved et
sætte et tunsæt på. Derudover tror jeg også at det måske har lidt med
snobberi at gøre. Forskellen i hastighed med et 8 hk tun i forhold til et
12.8 er ikke så stor som prisen berettiger. Der er meget man kan gøre selv
for at få Yams'en til at køre stærkere, en del af dem har vi været inde på
tidligere, men derudover kan man polere, evt lakere krumtaphus, og alle
andre steder hvor der er et benzin/luft flow, man kan tage og "Løfte" sine
membraner, forsigtigt, og der er en hel del andre tricks og de giver da alle
noget, men...
Hvis man nu allerede har sørget for al det man kan med en lovlige cylle, så
tror jeg nok på at begrænsningen ligge på omkring de 90 km/t og jeg
håber/regner med at min, her på mandag, gerne skulle komme et lille stykke
over de 120 km/t..
Håber at du kan bruge dette til noget, ellers er du velkommen til at få fat
i mig på ICQ.

Venligst...

Fra : Elbarto

Dato : 09-07-02 04:17

> [...]

> -- www.AriSoft.dk --
> -- www.winxp-dk.dk --
> -- Brug dtext.news.tele.dk, hvis du alligevel ikke henter binært --

120kmt på en yamaha det er sku kun ned af møns klint MAX 115kmt på en
yams med mindre at det er en med drejeventil

Fra : Jonas Rasmussen

Dato : 28-06-02 23:50

Til Mogens W. Larsen

Jeg mener at du skulle finde en anden NG at komme med dine sure opstød.

"Mogens W. Larsen" <mogens@stofanet.dk> skrev i en meddelelse til Allan
Riise!

> Når du "hygger" med dine børn, står der så altid en flaske sprut (med
> bandarole) på bordet som ved din pc.

Brug dog din tid til at læse Ude og hjemmehjælp som alle andre der vil havde
lidt sladder og så slipper du enda for selv at komme med åndsvage
bemærkninger, for det klarer sladderbladene for dig.

> Dumt foto på sin hjemmeside! Og ikke mindst, synd for dine børn.

Kig i dit eget fotoalbum og mon ikke der dukker et dumt foto op af dig selv

> Mvh.

Mener ærligt talt ikke at det var særligt venligt skrevet!!