stævne i København
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 25-06-02 14:35

Til jer der ønsker tros styrkende undervisning og bor i eller nærheden af
København eller har mulighed for at komme der over.
www.kbc.dk

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der bor i Viborg.
se min hjemmeside www.nydheder.subnet.dk

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-06-02 15:39

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:af9rhv$4fc$1@sunsite.dk...
> Til jer der ønsker tros styrkende undervisning og bor i eller nærheden af
> København eller har mulighed for at komme der over.
> www.kbc.dk

Kære Børge; Man behøver ikke bo i eller omkring København for at få
undervisning i Guds kraft. Jesus siger nemlig at Helligånden vejlede os til
hele sandheden og Guds kraft.

Joh 14 v26 Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn,
han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.

Jeg ved godt at dem på KBC tror de er ånder, men de tror vel ikke de er
Helligånden som Faderen har sendt os????

Erik L

Du siger: »Vi kender jo ikke den mand«;
men mon ikke han, der prøver hjerterne, har indsigt?
Han, der vogter på dit liv, ved besked
og gengælder mennesket efter dets gerninger.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 25-06-02 16:51

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Kære Børge; Man behøver ikke bo i eller omkring København for at få
> undervisning i Guds kraft......

Har han sagt det? Hentyder han overhovededet til det? With all due respect
Erik, nogle gange FATTER jeg bare ikke dine indlæg/svar/kommentarer!

> Jeg ved godt at dem på KBC tror de er ånder, men de tror vel ikke de er
> Helligånden som Faderen har sendt os????

Jo jo, selvfølgelig tror de det. De er allesammen hellig-ånder inde på KBC.
Vidste du ikke det???

Og så tager vi den lige igen.... with all due respect Erik. Nogle gange
FATTER jeg bare ikke dine indlæg/svar/kommentarer!

Mvh
Jógvan Lindenskov

Fra : Live4Him

Dato : 25-06-02 18:48

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> wrote in message

> Har han sagt det? Hentyder han overhovededet til det? With all due respect
> Erik, nogle gange FATTER jeg bare ikke dine indlæg/svar/kommentarer!

Jeg tror efterhånden at formålet med Erik,s deltagelse her er at såre så
mange som muligt og hævde sig selv på andres bekostning. Sårende, nedgørende
og negative kommentarer der ikke hører livet i Kristus til.

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-06-02 20:04

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
nedgørende
> og negative kommentarer der ikke hører livet i Kristus til.

Så holder vi Jørgen! Kan du ikke forstå budskabet fra Gud om omvendelse, dåb
og Helligåndens Gave, så lad være med at kritisere andre der har fundet den
Guds Nåde.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-06-02 01:48

Erik Engelbrecht Larsen wrote:
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så holder vi Jørgen!

Så holder DU, Erik!

Kan du huske, hvad jeg har skrevet til dig på det seneste?

> Kan du ikke forstå budskabet fra Gud om
> omvendelse, dåb og Helligåndens Gave, så lad være med at kritisere
> andre der har fundet den Guds Nåde.

Gør du her enten til Gud eller føler du dig særligt Helligåndsbefordret til
at lave den slags usportslige nedrakkelser af folk, du burde have respekt
for?

> Du siger: »Vi kender jo ikke den mand«;
> men mon ikke han, der prøver hjerterne, har indsigt?
> Han, der vogter på dit liv, ved besked
> og gengælder mennesket efter dets gerninger.

Det skulle man næsten have lov at håbe!

Erik, LAD NU VÆRE med at fremstille dig som den onde dommer/vejleder. Det er
nu engang ikke særligt kristent at bruge folks personlige tragedier til at
"frelse dem", når dèt jeg mener man er fordret til her er at række en
hjælpende hånd til nødlidende medkristen. UDEN at stille sig til doms!

Når Jørgen åbent ytrer at have det ret dårligt over det her, SKAL du så
absolut vende det til at han "ikke er en god kristen?". Det har han i
forvejen selv rigeligt problemer med at han selv gør...

Lad være med at læsse byrder, du ikke selv vil bære, på andre.

Prøv at se dig selv i et kristent farisæer-kritisk lys. Hvis du tør?

Som kristen er man ikke formidler af hverken Dommen eller Straffen, men
derimod Nåden og Kærligheden!

Husk det lige engang...

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-06-02 07:19

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Når Jørgen åbent ytrer at have det ret dårligt over det her, SKAL du så
> absolut vende det til at han "ikke er en god kristen?". Det har han i
> forvejen selv rigeligt problemer med at han selv gør...

Hvis Jørgen ytrer han har det dårligt, hvorfor bryder han så ind i min
dialog med Børge, kun for at fortælle Jógvan Lindenskov hvad han mener om
mig.

Jeg mener det kun for at hente sympati.

desuden skrev jeg;

Kære Jørgen, jeg skrev kun fordi jeg ved Gud kan hjælpe dig og Han har ragt
hånden ud efter dig. Jeg skrev ikke for at håne dig på nogen måde, selv om
jeg på forhånd viste det ville blive forstået sådan.

Og så du ved du Anders Peter ikke om jeg kan hjælpe eller ikke,

Erik L

for visdommen er et pust af Guds kraft,
en ren og klar udstrømning af den Almægtiges herlighed,
derfor kan intet urent bane sig vej til hende.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-06-02 20:40

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Har han sagt det? Hentyder han overhovededet til det? With all due respect
> Erik, nogle gange FATTER jeg bare ikke dine indlæg/svar/kommentarer!

Citat fra Børges indlæg; " der ønsker tros styrkende undervisning".

" styrkende " er vel en hjælpende kraft? hvad er det elles???

> Jo jo, selvfølgelig tror de det. De er allesammen hellig-ånder inde på
KBC.
> Vidste du ikke det???

Nej, men jeg troede de tror de er hellig-ånder inde på KBC

> Og så tager vi den lige igen.... with all due respect Erik. Nogle gange
> FATTER jeg bare ikke dine indlæg/svar/kommentarer!

Må jeg spørge dumt igen; Er det det med at Helligånden som vi fik i
dåbsgave og som bor i vores omskårende hjerter, og som lærer og fortæller os
sandheden, nøjagtig som Jesus har sagt det i Joh 14 og 16, du hentyder til??
Så er jeg ganske klar over der ikke er så mange der har oplevet denne form
for undervisning af Gud selv, men den undervisning eksistere ganske som det
som Jesus fortæller det.

Og som fortalt i 1 Joh 2 v26; Dette har jeg skrevet til jer om dem, der
vil føre jer vild. v27 Men i jer bliver den salve (Helligånden), I har fået
fra ham, og I har ikke brug for, at nogen skal lære jer noget; men da hans
salve lærer jer alt ­ og det er sandt og uden løgn ­ skal I også blive i
ham, sådan som den har lært jer.

Se engang mit indlæg "Ordet", der står kun det samme som vi læser om i ApG,
men er der nogen der forstår det, der er i hvert fald ingen komentar til
det!!

ApG 6 v8 " Fuld af nåde og kraft gjorde Stefanus store undere og tegn blandt
folket. ", -- Det kan også blive gjort idag, for det er Gud der virker de
Åndelige Gaver, det eneste Gud beder om er lydighed til hans bude og
befalinger, og skønt det lyder vanskeligt at adlyde Gud er det tros alt
lettere at adlyde Gud, end det er at adlyde verdens ånder og fyrster, fordi
Gud giver kraft, medens verdens ånderne og fyrster tager din kraft fra dig.

Du må undskylde, men jeg mener det er ganske ligetil at forstå, det står jo
beskrevet i Bibelen og Helligånden bor i os.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 25-06-02 21:31

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
> meddelelse news:af9rhv$4fc$1@sunsite.dk..
Jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg og mange andre har brug for at høre
prædikener der styrker en i troen på Jesus Kristus.