mac-mennesker fra uni'er eftersøges :-)
Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-02 13:17

Hej,

er der andre,som sidder og leger med mac support på universiteter rundt
omkring ??
kunne (måske?) være sjovt at lave en studietur, og se hvordan andre
havde strikket det hele sammen ?!

Jeg sidder selv på institut for Antropologi, midt i københavn.
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 13:28

virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) writes:

> er der andre,som sidder og leger med mac support på universiteter rundt
> omkring ??

Christian, det er vist dig der bliver kaldt paa her!

> Jeg sidder selv på institut for Antropologi, midt i københavn.

Interessant. Kan du forklare hvornaar det er antropologi og hvornaar
det er etnografi?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-02 13:56

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Christian, det er vist dig der bliver kaldt paa her!

mr. B. er han sådan noget ?!

> Interessant. Kan du forklare hvornaar det er antropologi og hvornaar
> det er etnografi?

nej! men nu er der jo ikke så meget trafik idag, så du får lige et
udpluk fra vores hjemmeside - har ikke læst uddraget selv

Hvad er forskellen mellem antropologi og etnografi?

Indenfor faget antropologi skelnede man tidligere mellem antropologi og
etnografi. Etnografi var betegnelsen for den dataindsamling, man foretog
under feltarbejdet, hvorimod antropologi var den proces, hvor man
analyserede de data, man have produceret. Denne skelnen er blevet
kritiseret af nutidens antropologer, som har påpeget, at det ikke er
muligt at skelne skarpt mellem selve dataindsamlingsprocessen og de
analyser, man foretager sig som antropolog. Derfor er der i dag ingen
antropologer, som anser antropologi og etnografi som to størrelser, der
reelt kan adskilles. I stedet betragtes de som to aspekter af den samme
videnskabelige disciplin. Alligevel har denne skelnen mellem antropologi
og etnografi overlevet i antropologernes måde at tale om deres fag på.
Du vil således stadig høre folk omtale sig selv som etnografer og kalde
deres data fra feltarbejdsophold for etnografisk materiale.

Måske har du også hørt betegnelsen etnograf nævnt i forbindelse med
Århus Universitet. Antropologi på Københavns Universitet har nemlig en
søsteruddannelse på Århus Universitet i Etnografi og Socialantropologi.
Uddannede derfra kalder ofte sig selv etnografer, hvorimod uddannede fra
Københavns Universitet foretrækker at kalde sig selv antropologer. De to
forskellige måder at omtale sig selv på indebærer dog ikke, at der i
praksis er stor forskel på, hvad man lærer eller hvilke kompetencer, man
erhverver sig ved at læse i henholdsvis København og Århus.

link:
http://www.anThro.ku.dk/Studier/Hvad_er_antropologi/Ofte_stillede_sporgs
mal_.htm

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove
http://ki-aikido.homepage.dk
Hvad er Versioninitis ?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 14:00

> mr. B. er han sådan noget ?!

Christian er en af de foerende indenfor Mac-support og
ditto-reperation indenfor den danske univesitetsverden. I sin
sparsomme fritid formidler han emnet via powerpoint til uskyldige
studerende.

> nej! men nu er der jo ikke så meget trafik idag, så du får lige et
> udpluk fra vores hjemmeside - har ikke læst uddraget selv

Argh!

1) Et link havde vaeret fint.
2) Ukritisk citere uanede maengder du ikke engang har LAEST!

Fy. Nu kommer Den Store Christian efter dig.

> Hvad er Versioninitis ?

At springe fra Word 98 til Word 2000 og undre sig over hvor de sidste
1902 releases blev af, og hvad man missede.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-02 14:08

> [...]

> ditto-reperation indenfor den danske univesitetsverden. I sin
> sparsomme fritid formidler han emnet via powerpoint til uskyldige

lad ham fluks komme til

> Argh!
>
> 1) Et link havde vaeret fint.
neeej, ikke med de få indlæg der er her idag

> 2) Ukritisk citere uanede maengder du ikke engang har LAEST!>
> Fy. Nu kommer Den Store Christian efter dig.

men jeg læste det efter jeg havde sendt det (og modtaget det selv)

> At springe fra Word 98 til Word 2000 og undre sig over hvor de sidste
> 1902 releases blev af, og hvad man missede.

nej!
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove
http://ki-aikido.homepage.dk
jeg er også Versioninitist !

Fra : Christian Bech

Dato : 25-06-02 15:50

In article <1fec9by.muwhtu1waciciN%virkerikke@anthro.dk>,
virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) wrote:

> mr. B. er han sådan noget ?!

Det er han ikke nej - eller rettere kun lejlighedsvis.

Jeg har kun tre specialer, som jeg til gengæld er temmelig nidkær
overfor:
1. Jeg hjælper ældre kolleger med at få sat kryds i "Always download
needed fonts" så de ikke på femte år skal undre sig over, at de ikke kan
skrive æ, ø og å.
2. Jeg missionerer for brugen af printeren med _duplexenhed_ - så man
ikke skal ud at fylde printeren op med papir. Sjovt nok er
monsterprinterne sjældent dem, der føler behov for at bidrage til denne
arbejdsopgave.
3. Jeg instruerer sekretæren i brug af ITunes' radiotuner - med det
resultat at man nu skal råbe henover en larm af teknomusik.

På det seneste har jeg dog kastet min kræfter ind på at supportere tidl.
Mac-brugere i Windows 2000. Forhåbentlig vil det på sigt betyde et øget
salg til Apple.

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-02 16:58

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Det er han ikke nej - eller rettere kun lejlighedsvis.

Hvilket universitet gemmer du der på ?

> [...]
> 3. Jeg instruerer sekretæren i brug af ITunes' radiotuner - med det
> resultat at man nu skal råbe henover en larm af teknomusik.

Vores 2 receptionister er også vilde med iTunes

> På det seneste har jeg dog kastet min kræfter ind på at supportere tidl.
> Mac-brugere i Windows 2000. Forhåbentlig vil det på sigt betyde et øget
> salg til Apple.
Se det er vejen frem

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 25-06-02 17:52

> [...]

> ikke skal ud at fylde printeren op med papir. Sjovt nok er
> monsterprinterne sjældent dem, der føler behov for at bidrage til denne

Desværre kan driveren til HP LaserJet 4050N ikke længere indstilles til
at vælge duplex som default. Efter at vi er gået over til MacOS X.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne [, MSc]
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Christian Bech

Dato : 25-06-02 15:43

In article <kkbs9zzgno.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Christian, det er vist dig der bliver kaldt paa her!

Vist? HVorfor er du i tvivl?

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 16:06

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Vist? HVorfor er du i tvivl?

Det afhaenger af om du er teoretiker.

Universitetet er som tidligere naevnt en beskyttet arbejdsplads :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 26-06-02 16:07

In article <kkd6ufl7ow.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det afhaenger af om du er teoretiker.

Befinder du dig ikke på en offentlig arbejdsplad? Ergo har du både
båndbredde og tid til at lave din research selv.

> Universitetet er som tidligere naevnt en beskyttet arbejdsplads :)

Men kun for dem, der fik lov til at blive

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-06-02 16:39

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Befinder du dig ikke på en offentlig arbejdsplad? Ergo har du både
> båndbredde og tid til at lave din research selv.

Det kan jeg ikke nå hvis jeg også skal holde de pauser jeg skal.

Overvejede at købe software for 60.000 i listepris (kun 10.000 for
os), men droppede det.

> Men kun for dem, der fik lov til at blive

Eller om overlevelse i det fri var skønnet mulig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 27-06-02 14:04

In article <kklm92hwwx.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det kan jeg ikke nå hvis jeg også skal holde de pauser jeg skal.

Du bliver tyk af fritterne i cafeteriaet.

> Overvejede at købe software for 60.000 i listepris (kun 10.000 for
> os), men droppede det.

Kan I godt klare jer uden Offecie-pakken?

> Eller om overlevelse i det fri var skønnet mulig.

Visse er så vidt jeg ved også blevet hospitaliseret.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-06-02 14:13

> Du bliver tyk af fritterne i cafeteriaet.

Der er ikke fritter i kantinen. Cafeteriet er for alm. dødelige.

> Kan I godt klare jer uden Offecie-pakken?

Office kører ringe på Linux og Solaris. Til gengæld ligner det
ballondyr under OS X.

> Visse er så vidt jeg ved også blevet hospitaliseret.

Så længe man ikke bliver fikseret.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Per Madsen

Dato : 25-06-02 22:00

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> [...]
> havde strikket det hele sammen ?!
>
> Jeg sidder selv på institut for Antropologi, midt i københavn.

Ham der styrer det for medicinerne på Syddansk universitet, har vist
ikke helt tjek på det. Alle de medicinstuderende, - og det er mange,
hader mac fordi det åbenbart fungerer så dårligt derovre. I burde tage
derover og ordne det for de stakkels studerende. Apple's gode navn står
efterhånden ikke så stærkt på medicinstudiet i Odense
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-06-02 19:54

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> er der andre,som sidder og leger med mac support på universiteter rundt
> omkring ??

RUC har en større samling Mac'er fordelt på forskellige institutter. Ved
ikke om der foregår nogen egentlig koordination, men der er en
mailingliste for alle brugere. Prøv evt. at skrive til den. Den hedder
"Mac-Magic", og er søgbar fra http://ruc.dk

-j

--
http://janus.dk