Gaskabel.
Fra : Brian

Dato : 25-06-02 12:56

Hej der..

PIS også.. nu kører gaskablet af HELVEDE til.

Honda-pigen og jeg er ikke de bedste venner for tiden :(

Ved ikke helt hvad jeg skal stille op.. overvejer kun at køre med det ene...
for så kører det fint.. :)

Når jeg drejer til højre kan jeg næsten ikke rykke håndtaget... nogen ideer
???

Jeg kører en Honda CB 550 F SuperSport fra ´75.

Brian

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-06-02 14:28

">
> [...]
ideer
> ???
>
> Jeg kører en Honda CB 550 F SuperSport fra ´75.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på kablet og se om det er slidt eller kan
sidde i klemme på nogen måde. Når du siger at det næsten ikke et til at
rykke når du drejer styret tyder det på at det kan sidde i klemme et sted.
Hvis du skifter kablet så køb samtidg nogle smøre-nipler og sæt dem på
kablet, så kan du altid komme til at smøre det.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 23:10

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
> [...]
>
> PIS også.. nu kører gaskablet af HELVEDE til.
> Når jeg drejer til højre kan jeg næsten ikke rykke håndtaget... nogen

Fejlføring!

Send mig din mailadresse, og jeg sender et scan af rette føring!

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 26-06-02 00:01

Hvad er din da??

Min er den jeg bruger her:
Brian@haarh.net
Tjek også billeder af cyklen på:
http://www.haarh.net/MC_Forside.htm

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-06-02 23:37

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
ene...
> for så kører det fint.. :)
>
> Når jeg drejer til højre kan jeg næsten ikke rykke håndtaget... nogen

....kablet får vel et knæk i den situation...

> Jeg kører en Honda CB 550 F SuperSport fra ´75.

Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)
(tidligere CB7½ kører)

Fra : Brian

Dato : 26-06-02 10:01

Nu har jeg taget returkablet af.. så kører det fint.. *G* Altså ikke
returkabelt... men.. resten. Må købe et nyt.
Tak for hjælpen.
Brian

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 26-06-02 10:47

> returkabelt... men.. resten. Må købe et nyt.

....og ikke for at være belærende, men: Gør det hurtigt! Du har inden
mulighed for at gasse ned, hvis det tilbageværende kabel sætter sig lige så
fast som returkablet (tilsyneladende) gjorde. Husk 'dødmandsknappen' hvis
tingene udarter sig!

Hilsen Peter HH Som ikke ville turde køre uden returkablet =
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : Brian

Dato : 26-06-02 15:40

Når vi nu er ved det.. Den tidligere ejer har slået dødmandsknappen ud af
funktion. Undre mig hvorfor... men.. det har han nu alligevel. Hvordan skal
ledningerne føres? De ligger "huset"; altså i håndtaget.. der er to
ledninger der er loddet sammen... hvad skal der til ??
Brian

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-06-02 16:56

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> Når vi nu er ved det.. Den tidligere ejer har slået dødmandsknappen ud af
> funktion. Undre mig hvorfor... men.. det har han nu alligevel.

CB'erer fra ½fjerdserne kan have et problem med dødemandsknappen og
regnvejr.
Det kan være grunden til at den er "deaktiveret".

Allan Bojesen

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 26-06-02 18:50

> [...]
> ledningerne føres? De ligger "huset"; altså i håndtaget.. der er to
> ledninger der er loddet sammen... hvad skal der til ??

Der bør være 2 kontaktpunkter på/dødmandsknappen. Den ene ledning på den ene
kontaktflade og den anden¨på den anden.
Når dødmandsknappen er i 'Kør'-stilling er der forbindelse gennem kontakten.
Ellers er der afbrudt.

En skriver at der har været/er problemer med kontakterne, så du gør nok
klogt i at teste om kontakten fungerer korrekt, inden du begynder at lodde
ledningerne fra hinanden.

Med et multimeter måler du modstanden mellem de 2 kontaktflader. I den ene
stilling skal der være tæt ved 0 Ohm og i den anden skal der være uendelig
stor modstand. Hvis det ikke er tilfældet er kontakten (delvist) defekt. Jeg
formoder at den har problemer med at holde kontakt (0 Ohm), hvilket vil
medføre at maskinen dør en gang i mellem - tilsyneladende mest hvis der
kommer fugt i kontakten.
Måske kan kontaktrens og WD40 klare problemet - men det kan være det kommer
igen - og det selvfølgelig når det er mest ubelejligt.

Måske du kan finde en ny brugt kontakt et sted? Du må ty til
tændingskontakten, hvis gaskablet sætter sig, indtil du har fået fikset
tingene.

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : Armand

Dato : 26-06-02 21:47

> [...]
> ledningerne føres? De ligger "huset"; altså i håndtaget.. der er to
> ledninger der er loddet sammen... hvad skal der til ??

Sikkert en frisk kontakt ! :-/
Mon ikke at det er en malfunktion i kontakten at han har kortsluttet sig
ud af? :-/

--
Armand.