/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
3DSMAX spørgsmål
Fra : Peter


Dato : 25-06-02 13:22

Er det på nogen måde muligt at sammensmelte to objekter, fx en sphere og en
box så det fx bliver muligt at editere det hele som et objekt. Man kunne
forestille sig at man kunne få en sphere til at overlappe boxen og der hvor
overlapningen sker vil objekterne blive sammensmeltet

Og så lige et spørgsmål vdr 3DS-filformatet. Når man gemmer/exportere i
dette format bliver oplysninger om farven/texturen ikke gemt med. Når man så
henter/importere filen igen er alle objekterne grå. Jeg skal bruge
objekterne sammen med programmet Swift3D og det er ikke muligt i at lægge
farve på i det program så det ville være rart hvis der allerede var lagt
farve på...

Det er meget muligt at det er lidt ude for fundatsen men det lader ikke til
der er specielt gang i den i 3d.max gruppen...


Hilsen fra Peter



 
 
Peter³ (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter³


Dato : 25-06-02 13:53

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse
news:3d186075$0$78752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej,

> Er det på nogen måde muligt at sammensmelte to objekter, fx en sphere og
en
> box så det fx bliver muligt at editere det hele som et objekt. Man kunne
> forestille sig at man kunne få en sphere til at overlappe boxen og der
hvor
> overlapningen sker vil objekterne blive sammensmeltet

Ja, det kan man godt. En af måderne er gennem en Boolean-operation. Vælg et
af objekterne, gå ind under Compound-objects (under Create) og vælg Boolean.
Klik på pick secondary (eller hvad den nu hedder, jeg sidder ikke med MAX
åben lige nu) og vælg det andet objekt. Under de forskellige settings vælger
du Union. Man kan lave mange interessante ting med de forskellige settings -
den er vist mest brugt til at skære i et objekt med et andet objekt, m.m.

> Og så lige et spørgsmål vdr 3DS-filformatet. Når man gemmer/exportere i
> dette format bliver oplysninger om farven/texturen ikke gemt med. Når man

> henter/importere filen igen er alle objekterne grå. Jeg skal bruge
> objekterne sammen med programmet Swift3D og det er ikke muligt i at lægge
> farve på i det program så det ville være rart hvis der allerede var lagt
> farve på...

Hmmm... Der kan jeg vist ikke hjælpe dig, men du kunne jo prøve et andet
fil-format, hvis Swift3D understøtter det. 3DS-formatet er meget gammelt.
Hvad er det, du vil lave med den eksporterede model (bare nysgerrig .

Hilsen en anden Peter



Peter (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 25-06-02 16:00


> Hmmm... Der kan jeg vist ikke hjælpe dig, men du kunne jo prøve et andet
> fil-format, hvis Swift3D understøtter det. 3DS-formatet er meget gammelt.
> Hvad er det, du vil lave med den eksporterede model (bare nysgerrig .

Det er bare en ganske normal animation der skal konverteres til Flash
(gennem Swift3D), og udgøre menufelterne i min kommende hjemmeside =)
Grunden til at det bliver 3DS-formatet er at fx programmet AutoCAD ikke kan
gemme animationer =). De eneste formater der er supporterede fra Swift 3D er
*.ai, *.eps, *.3ds, *.dfx, *.dxb og programmets eget format: *.t3d


> Hilsen en anden Peter

Fedt navn du har

Hilsen fra Peter



B. Sørensen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : B. Sørensen


Dato : 25-06-02 15:49

> Og så lige et spørgsmål vdr 3DS-filformatet. Når man gemmer/exportere i
> dette format bliver oplysninger om farven/texturen ikke gemt med. Når man

> henter/importere filen igen er alle objekterne grå. Jeg skal bruge
> objekterne sammen med programmet Swift3D og det er ikke muligt i at lægge
> farve på i det program så det ville være rart hvis der allerede var lagt
> farve på...

Er du helt sikker? Du kan sagtens -så vidt jeg husker- farvelægge/
definere overfalden på en importeret EPS'er i Swift.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«






Peter (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 25-06-02 17:28


"B. Sørensen" <mediaREKVALME@digitalessex.com> wrote in message
news:af9vuo$945$1@sunsite.dk...
> > Og så lige et spørgsmål vdr 3DS-filformatet. Når man gemmer/exportere i
> > dette format bliver oplysninger om farven/texturen ikke gemt med. Når
man
> så
> > henter/importere filen igen er alle objekterne grå. Jeg skal bruge
> > objekterne sammen med programmet Swift3D og det er ikke muligt i at
lægge
> > farve på i det program så det ville være rart hvis der allerede var lagt
> > farve på...
>
> Er du helt sikker? Du kan sagtens -så vidt jeg husker- farvelægge/
> definere overfalden på en importeret EPS'er i Swift.

Jojo men så er der heller ikke meget animation tilbage...

Hilsen fra Peter



Kim Larsen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 25-06-02 15:05

Klip .....


> Og så lige et spørgsmål vdr 3DS-filformatet. Når man gemmer/exportere i
> dette format bliver oplysninger om farven/texturen ikke gemt med. Når man

> henter/importere filen igen er alle objekterne grå. Jeg skal bruge
> objekterne sammen med programmet Swift3D og det er ikke muligt i at lægge
> farve på i det program så det ville være rart hvis der allerede var lagt
> farve på...
>

Jeg tror det afhænger at de programme der bruges, for jeg har med gode
resultater hentet 3DS filer ind i et 3D Max program som var lavet i 3D
Studio R4, og der var farverne på. Det skal dog lige siges at jeg tror det
beror på at farverne er ens i de to programmer, for det er samme producent
der har lavet begge programmer. 3DS R4 er noget af det første de kom frem
med, og til DOS. Hvis det er andre billeder du har brugt som overflade, så
kan det tænkes at disse billeder skal med over i det program du inportere
med, jeg ved det ikke.

Kim Larsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste