Ømme mavemuskler
Fra : S.Ørn.

Dato : 25-06-02 11:03

Jeg ved ikke rigtig, hvordan det er gået til...men i den sidste måneds tid
har jeg været ganske øm i højre side af nogle af de nederste mavemuskler.
Det føles som hvis man laver 100
mavebøjninger uden at være i form - dèn form for ømhed. .
Jeg kan mærke det når jeg løber (smerte ved hvert skridt), går ned ad
trapper, nyser/hoster, vender mig i sengen og lign. .Kan fremprovokeres ved
at stramme mavemusklerne, og evt. dreje mig lidt til siden
Har lidt mistanke til tennis, som jeg spiller ofte.
Har nogen andre evt. prøvet at få mavemuskel skader af tennis? (på rent
amatørbasis, forstås)??
Besøgte læge efter et par uger - "det forsvinder", sagde han. Men nu er der
altså gået lang tid synes jeg, uden ændring. Det svinger dog lidt i
intensitet, men er ihvertfald oppe at toppe igen, hver gang jeg har løbet,
f.eks. på tennisbanen.
Hvad kan man gøre ved sådan en øm muskel? Skal den have ro, eller det
modsatte?? Skal den behandles, eller skal tiden bare gå? Skal det virkelig
tage så lang tid, hvis der er tale om en forstrækning el.lign?
Tak for evt.erfaringer.
P.Ø.

Fra : Erna Andersen

Dato : 21-07-02 21:56

"S.Ørn." <psi@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> amatørbasis, forstås)??
> Besøgte læge efter et par uger - "det forsvinder", sagde han.

Jeg er sikker på at han sagde, du skulle holde dig i ro, til det er væk. ???