autosvar
Fra : otn

Dato : 25-06-02 09:31

halløj,

Når man får et "autosvar" via e-mail f.eks fordi modtageren er på
ferie - så er det noget udbyderen tilbyder og ikke en feature ved e-mail
clienten - eller?

MVH

otn

Fra : Jakob Schmidt

Dato : 25-06-02 09:33

Hej

otn@stofanet.dk (otn) writes:

> Når man får et "autosvar" via e-mail f.eks fordi modtageren er på
> ferie - så er det noget udbyderen tilbyder og ikke en feature ved e-mail
> clienten - eller?

Det er normalt udbyderen/IT-afdelingen. Klienten er jo ikke aktiv, når
manden ikke er logget på.

Men du er i øvrigt way off topic dér.

--
Jakob

Fra : otn

Dato : 25-06-02 10:17

Jakob Schmidt <sumus@aut.dk> wrote:

> Hej

> Det er normalt udbyderen/IT-afdelingen. Klienten er jo ikke aktiv, når
> manden ikke er logget på.
>
> Men du er i øvrigt way off topic dér.

Tak for dit hurtige svar. Hvad mener du med "way off topic dér"?

MVH

otn

Fra : Jakob Schmidt

Dato : 25-06-02 10:23

otn@stofanet.dk (otn) writes:

> Tak for dit hurtige svar. Hvad mener du med "way off topic dér"?

Selvtak. Way off topic betyder i denne gruppe, at dit spørgsmål _intet_ har
at gøre med gruppens emne, nemlig Macintosh ting. Hvis nu du havde spurgt, om
det var noget, der fandtes en Macintosh-dims, der kunne, så var det noget
helt andet.

--
Jakob

Fra : otn

Dato : 25-06-02 11:18

> [...]

> det var noget, der fandtes en Macintosh-dims, der kunne, så var det noget

Okay - jeg tror jeg har forstået. Hvis jeg havde spurgt, om der var en
mac dims der kunne lave et autoreply, så var det iorden. Hm - det må jeg
prøve at huske.

MVH

otn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 13:27

otn@stofanet.dk (otn) writes:

> Okay - jeg tror jeg har forstået. Hvis jeg havde spurgt, om der var en
> mac dims der kunne lave et autoreply, så var det iorden. Hm - det må jeg
> prøve at huske.

Alternativt kan du henvise til racercykler eller ugebladsbrevkasser.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-06-02 13:42

sumus@aut.dk writes:
>Hej

>Det er normalt udbyderen/IT-afdelingen. Klienten er jo ikke aktiv, når
> [...]

Hvis vi skulle være så smålige her i gruppen at sortere så groft, så blev
der vidst ikke være meget kød tilbage

Og man abonnere da ikke på en ny gruppe, bare for et sådan et lille
spørgsmål?

hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Jakob Schmidt

Dato : 25-06-02 14:11

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> [...]
[...]
> Hvis vi skulle være så smålige her i gruppen at sortere så groft, så blev
> der vidst ikke være meget kød tilbage

Alså, nu svarede jeg jo også pænt og høfligt på spørgsmålet. Jeg gjorde faktisk
kun opmærksom på, at det var off topic, for at være behjælpelig. Ikke for
at dunke OP'en i hovedet. Hvorfor er folk så bange for at lære noget nyt -
og hvorfor er netikette det allerværste dér?

Men i øvrigt er det da forkert, at der ikke ville være meget "kød" tilbage,
hvis der ikke var off topic posts her. Næsten alle posts i gruppen er
klart Macintosh relaterede, - synes du ikke?

> Og man abonnere da ikke på en ny gruppe, bare for et sådan et lille
> spørgsmål?

Jo, det gør man faktisk, hvis man vil holde sin sti ren. - Og hvis man vil
holde den helt ren, så undersøger man - før man poster sit spørgsmål -
om det er en travl gruppe, og om spørgsmålet er besvaret i en til gruppen
hørende FAQ eller ligenende. Min personlige holdning er, at hvis det ikke
er en travlt gruppe, så er det OK bare at stille spørgsmålet. dk.edb.mac
er f.eks. ikke en travl gruppe.

Hvis dk.edb.mac havde været en travl gruppe, ville jeg heller ikke føre en
off topic diskussion som denne her i gruppen. Det vil jeg i øvrigt heller
ikke fremover. Hvis nogen vil, så hører den til i dk.admin.netikette.

--
Jakob

Fra : otn

Dato : 25-06-02 16:23

..

Tja - måske skulle vi slutte nu. Cased closed.

KH

otn