Adobe Pagemaker - formatændring
Fra : Erik Aalund

Dato : 12-02-01 13:20

Kan det lade sig gøre at converterer Pagemaker dokumenter om til
et format (gif,jpeg), således at det evt. kan bruges i et program som
Powerpoint?

Jeg tænkte om måske Graphic Converter kan bruges?

Eller kan det lade sig gøre direkte fra
Pagemaker?

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-02-01 17:45

Erik Aalund <mail@erik-aalund.dk> wrote:

> [...]
> Powerpoint?
>
> Jeg tænkte om måske Graphic Converter kan bruges?

Du bliver nødt til at gemme siderne i EPS-format, åbne dem i f.eks.
Photoshop og så gemme dem ned i GIF eller JPEG.

--
René

Fra : Erik Aalund

Dato : 13-02-01 13:49

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Du bliver nødt til at gemme siderne i EPS-format, åbne dem i f.eks.
> Photoshop og så gemme dem ned i GIF eller JPEG.

Fint det prøver jeg.
Mange tak for venligheden
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-01 18:36

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Du bliver nødt til at gemme siderne i EPS-format, åbne dem i f.eks.
> Photoshop og så gemme dem ned i GIF eller JPEG.

Word kan godt åbne EPS. Mon ikke det også gælder Powepoint?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-02-01 22:09

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Word kan godt åbne EPS. Mon ikke det også gælder Powepoint?

Lad os nu være nøjagtige. Eps., Tiff og lign. formater kan PLACERES i
tekstbehandlings-, præsentations- og layoutdokumenter (herunder Word og
Powerpoint). Hvis man vil ÅBNE eps., må man gå til Illustrator.
I modsætning til Illustrator kan Word ikke åbne og redigere en eps.,
programmet selv er ophav til.
Mht. Photoshop har jeg bare 5 LE, der kun vil åbne eps. som Pict.
Illustrator er sagen.

Ove Steen Smidt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-02-01 01:38

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> programmet selv er ophav til.
> Mht. Photoshop har jeg bare 5 LE, der kun vil åbne eps. som Pict.

Og for lige at få det hele med, så vil en placeret EPS-fil i Word kun
blive printet i 72 dpi, medmindre man har en Postscript-printer.

--
René