DOPINGDOMME CHOK FOR MOTORSPORTEN
Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 25-06-02 01:35

Dansk motorsport har måttet erkende, at
doping ikke kun er et problem inden for
fx altetik, vintersport og cykelsport.

To af Danmarks bedste motocross-kørere
er - efter at være testet positive for
efedrin og amfetamin - idømt karantæne.
Og dét giver genlyd i dansk motorsport.

Jesper K. Jørgensen, Svebølle Motocross
Club, er udelukket fra al idræt under
DIF i to måneder for at have indtaget
efedrin - anvendt af høfeberpatienter.

Og Thomas Højlund, Randers Motor Sport,
er udelukket i ét år, efter at man har
fundet spor af amfetamin i hans urin

Kaj Gasseholm
http://www.wildwildwest.dk

Der tages forbehol for tasdefeg

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-06-02 08:29

"Kaj Gasseholm (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<gasse@tdcadslDOTdk> skrev i en meddelelse

> Jesper K. Jørgensen, Svebølle Motocross
> [...]

Hvorfor fanden drikker de ikke bare en kop kaffe i stedet for? Hvor lang tid
tager et motocross løb siden de har brug for amfetamin, er det sket under et
motocross-Le Man løb:)?

Mvh Thomas

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 25-06-02 09:00

> [...]
tid
> tager et motocross løb siden de har brug for amfetamin, er det sket under

*GG* Ikke at jeg forsvare deres misbrug på nogen måde.... Men kunne ikke
forestille mig at du har prøvet at køre offroad/cross..... Det er hårdt!

> Mvh Thomas

mvh Tommy :D

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-06-02 09:10

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> tid
> et
> >

> *GG* Ikke at jeg forsvare deres misbrug på nogen måde.... Men kunne ikke
> forestille mig at du har prøvet at køre offroad/cross..... Det er hårdt!

Hvis det er fysisk hårdt burde man foreslå dem en blanding af EPO og
Steorider i stedet for (ligesom cykelrytterne). Amfetamin virker opkvikkende
(har jeg læst :)) og giver ikke mere til dem rent fysisk.

Mvh Thomas

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 25-06-02 09:14

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
opkvikkende
> (har jeg læst :)) og giver ikke mere til dem rent fysisk.

Opkvikkende... meeen ikke at jeg lige er den store dope ekspert... men,
amfetamin giver også en styrkende, og opkvikkende.. (så man ikke går død
halvejs i løbet)

Men udover det er det jo slet ikke sikkert det er i forbindelse med løbet at
det er blevet taget. Begge dele bruges jo "tit" tilbyture...

mvh Tommy Fer

Fra : Mads Lund

Dato : 25-06-02 18:27

> [...]
opkvikkende
> (har jeg læst :)) og giver ikke mere til dem rent fysisk.

DEt er ikke fysisk hårdt, det er fysisk totalt tæske umuligt hårdt. Og ja
epo er et helt oplagt dopings middel, med også de "mildere" doping stoffer
som efedrin, koffein osv. er brugbare i udholdenheds sport. Og man kan kun
klappe i sine små hænder over at der bliver kontrolleret.

Man har bl.a. i international cross set et markant tronskifte, hvor
svendskerne for få år siden var meget dominerende (der er rigtigt mange
kører i sverige) men pludselig var der en række "små" nationer der havde
nogle helt umuligt gode kører !!! underligt, men desværre er man først nu
begyndt med en passende kontrol.

Mads Lund
Ninja9RT på steorider

Fra : Michael Kongsted

Dato : 25-06-02 21:15

In article <af98g1$tpj$1@news.cybercity.dk>,
dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk says...
> [...]
> Steorider i stedet for (ligesom cykelrytterne). Amfetamin virker opkvikkende
> (har jeg læst :)) og giver ikke mere til dem rent fysisk.

Ja, kvikker op og svækker/hæmmer kroppens
træthedsfornemmelse/advarselssignaler ... og derfor vil brugeren alt
andet lige have en fordel frem for konkurrenterne!

--
Michael Kongsted
EX-Sv650sx

Fra : Michael Kristensen

Dato : 25-06-02 15:37

> Hvorfor fanden drikker de ikke bare en kop kaffe i stedet for?

Koffein er også et forbudt doping stof.

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-06-02 17:14

> [...]
tid
> tager et motocross løb siden de har brug for amfetamin, er det sket under

LOL, du har tydeligvis ikke prøvet at køre motocross!
Iøvrigt er koffein også på listen over forbudte stoffer, en kop kaffe bliver
man ikke disket for, men en Red Bull er alt rigeligt til en doping-dom.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-06-02 21:08

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> tid
> et
>
> LOL, du har tydeligvis ikke prøvet at køre motocross!

Nej, det har jeg heller ikke påstået.

> Iøvrigt er koffein også på listen over forbudte stoffer, en kop kaffe
bliver
> man ikke disket for, men en Red Bull er alt rigeligt til en doping-dom.

Ja, nemlig, en kop kaffe bliver man ikke disket for, så derfor; drik en kop
kaffe istedet for.

Mvh Thomas.

Fra : Pein

Dato : 27-06-02 18:01

"Claus Rittig" skrev ...
> Iøvrigt er koffein også på listen over forbudte stoffer, en kop kaffe
bliver
> man ikke disket for, men en Red Bull er alt rigeligt til en doping-dom.

Damn, det vidste jeg ikke. Hvordan pokker skal jeg så overleve Grand
National?
"Kør langsommere" siger den kvikke læser. Tja, men så har den kvikke læser
vist ikke set mig køre

/Pein
(nu kun 5 dage til jeg får min egen baghave-bane)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 28-06-02 09:58

Pein <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in article
<8xHS8.87512$N46.2413987@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> National?
> "Kør langsommere" siger den kvikke læser. Tja, men så har den kvikke

Kan du ikke holde dig vågen i de tre timer løbet varer? Det er da vist det
som redbuller er bedst til. Hvis det er sukkeret er en alm. cola vist
bedre, og hvis det er de ekstra vitaminer kan du bare købe nogen på
apoteket. Næh, må jeg anbefale min metode sidste år, 3 uger i andesbjergene
i over 3500 meters højde, så har man KONDI når man kommer ned igen... bare
synde kun holder et par uger...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 28-06-02 11:11

> [...]
bliver
> man ikke disket for, men en Red Bull er alt rigeligt til en doping-dom.

Red Bulls er også ganske gode til at "justere" sit jetlag

MVH Rune

Fra : Janus

Dato : 25-06-02 15:43

Jesper K. Jørgensen, Svebølle Motocross
Club, er udelukket fra al idræt under
DIF i to måneder for at have indtaget
efedrin - anvendt af høfeberpatienter

Kunne det være at manden faktisk havde høfeber?!?

Janus

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-06-02 17:17

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Jesper K. Jørgensen, Svebølle Motocross
> Club, er udelukket fra al idræt under
> DIF i to måneder for at have indtaget
> efedrin - anvendt af høfeberpatienter
>
> Kunne det være at manden faktisk havde høfeber?!?

Det er hamrende ligegyldigt! Han må ikke indtage stoffet, punktum. Efedrin
virker opkvikkende gennem en blodkarsudvidende funktion, og derfor er det
forbudt. Der findes erstatningsmedicin i de fleste tilfælde.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-06-02 21:17

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse > Det er
hamrende ligegyldigt! Han må ikke indtage stoffet, punktum. Efedrin
> virker opkvikkende gennem en blodkarsudvidende funktion, og derfor er det
> forbudt. Der findes erstatningsmedicin i de fleste tilfælde.

Der er jo visse mediciner til behandling af astma osv der er på doping
listen , men det kræver naturligvis lægeerklæring mv, bl.a. PG Lundmark har
astma.
Og hvis man HAR denne kommer der nok ikke en så kedelig skriv i motorbladet
som tråden indledtes med...

mvh Søren
Der ikke har prøvet noget stærkere dope end at tygge cocablade.

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 22:47

Søren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en

> Der er jo visse mediciner til behandling af astma osv der er på doping
> listen , men det kræver naturligvis lægeerklæring mv, bl.a. PG
Lundmark har
> astma.

- - - ligesom alle professionelle cykelryttere!!!

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 26-06-02 09:50

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<afapud$5c2$6@news.cybercity.dk>...
bl.a. PG
> Lundmark har
>
> - - - ligesom alle professionelle cykelryttere!!!

Hehe, men Lundmark er en ærlig mand, så den er heldigvis god nok...
--
Søren