RF600R.... -Igen! ;o)
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 24-06-02 22:30

Tjaaa.... Som i nok har bemærket er jeg jo brændt varm på den der suzuki
RF600R!
jeg ville vide om man kunne sætte en 900ccm. motor over på 600ccm. stellet..
Det skulle man kunne! Det er med det formål at kunne lægge ud med lidt
færrere hk.!(Ca. 100hk.)
Og så senere bygge en 900ccm. motor over på!(Ca. 135hk.) Meeen... det er jo
ikke lovligt!
-mit spørgsmål er så: -kan det gøres lovligt?
(Ved at oplyse det til forsikringen etc...)??
-Og her til sidst: -Er der noget at hente (hk.-moment) ved at sætte k&n
filter, og udstødning på? Eller er det kun småting der sker ved det?

Håber at der også er nogle der kan klare de par spørgsmål!!!

Med venlig hilsen: (Igen!)

Oliver Bruchhaus. (Der forhåbentligt snart har pengene til sin rf600r!!!)

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 25-06-02 00:44

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote in message
> [...]
>
> Med venlig hilsen: (Igen!)
>

> Oliver Bruchhaus. (Der forhåbentligt snart har pengene til sin rf600r!!!)

Jeg tror den absolut nemmeste og mest hensigtsmæssige løsning ville være at
sælge 600'eren og købe en 900. Alternativt, køb en 900 med det samme, og lad
være med at vride øret helt
mvh
Anders O

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-06-02 07:43

> køb en 900 med det samme, og lad
> være med at vride øret helt
> mvh
> Anders O

Hehe, hvilken planet er du fra ?

Nej seriøst ville jeg også købe 900´eren istedet for at begynde slagsmålet
med told/skat, forsikring og synshal.

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 23:09

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en

> Nej seriøst ville jeg også købe 900´eren istedet for at begynde
slagsmålet
> med told/skat, forsikring og synshal.

Og netop T&S er the "bad boys og the neighbourhood", som man ikke skal
lege med
De vil have penge, og bestemmer stort set selv hvor mange dét skal være
(á fornyet
afgiftsberegning!) =

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-02 10:14

Køb en 900 med det samme. Jeg tror også det er billigst i længden. Jeg tror
også at gensalgsværdien er lav, på sådan en ombygget MC. Plus du skal (bør
) igennem told og skat, syn osv. Hvis du ikke gør kan du få problemer,
som følge at et trafikuheld og blive dybt forgældet, hvis forsikringen ikke
dækker.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-06-02 16:50

Oliver Bruchhaus wrote:

> Tjaaa.... Som i nok har bemærket er jeg jo brændt varm på den der suzuki
> RF600R!
> jeg ville vide om man kunne sætte en 900ccm. motor over på 600ccm.
> stellet.. Det skulle man kunne!

Den passer vistnok over i, men Mads Lund, tror jeg det var, nævnte at
stellet nok vil revne hvis man gør det.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : S.G

Dato : 25-06-02 19:04

> Den passer vistnok over i, men Mads Lund, tror jeg det var, nævnte at
> stellet nok vil revne hvis man gør det.
Underligt, da stellet på en rf400, rf600, rf900 er akkurat det samme.
Bortset fra at hullerne til motoren fastgørelse i stel på 400´eren ikke
sidder ens med de 2 andre cykler
Bagsvinger, forgaffel er kraftigere på rf900

Fra : Mads Lund

Dato : 25-06-02 19:23

> [...]
> sidder ens med de 2 andre cykler
> Bagsvinger, forgaffel er kraftigere på rf900

JEg påstår ikke ligefrem at stellet vil revne pga. at man smider en 900
motor i. Men RF stelene har det med at revne, det er jo suzuki.

Næ det gode trick er at smide et RF900 topstykke på en GSXR1100W motor og så
putte det hele ned i sin RF600, så er man passende meget på kant med loven
til man kan blive buret inde i så lang tid at man kan udtænke sin næste
konstruktion.

Mads Lund
Ninja9RT, tunet på lovlig vis (hvad motoren angår anyway)

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-06-02 21:27

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> til man kan blive buret inde i så lang tid at man kan udtænke sin næste

Uha Mads, som du nu kan formulere dig.. mon ham din makker over har en 11´r
motor tilsalg når nu jeg engang har fået hentet en rf´r... så lader vi sku
lau teste konstruktionen

-
Morten D

Fra : S.G

Dato : 25-06-02 21:51

> [...]

> til man kan blive buret inde i så lang tid at man kan udtænke sin næste

Eller smide et par knaster fra en gsx-r i en RF900 motor.
Det skulle bringe ydelsen markant op.
Desværre har vi endnu ikke fået hevet ud af Thomas (ham tyskeren alle
(rigtige) mcister i sønderjylland kender .hvilken gsx-r. Men han siger
"past schon.. kriegt wir hinn"... altså passer de ikke helt, men sådan cirka

mindes han snakkede omkring 140HK på baghul efter den operation... Om det er
holdbart ved jeg ikke

Fra : S.G

Dato : 25-06-02 22:08

> mindes han snakkede omkring 140HK på baghul efter den operation... Om det
er
> holdbart ved jeg ikke

Rettelse. Det var sq 150HK