Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første digitale kamera?
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 24-06-02 22:41

Hey

Jeg skal ud og købe mit første digitale kamera, men hvad skal jeg vælge? -
Prisen må max løbe op i 6.000 kr.

Jeg har kig på følgende 2:

Olympus Camedia C-40 Zoom
Max Resolution: 4.130.000pixels / 2288x1712 / 320x240 Movie
Memory: 1-165 pics / 16MB SmartMedia
Display: 1,8" TFT LCD
Sensor: 1/1.8" CCD
Zoom: 3X Optical / 1-2,5X Digital
-
Canon PowerShot S30
Max Resolution: 3.200.000 pixels / 2048x1536
Memory: ? pics
Type: CompactFlash
Display: 1,8" LCD
Zoom: 3X Optical / 10X Digital

Hvad mener i om disse? - Vil også gerne have andre forslag

Tak på forhånd

--
Mange venlige hilsner fra

Michael Michel Nielsen
Viborg - Denmark

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 24-06-02 23:59

On 24.06.2002 23:40, in article rlMR8.8862$va.754307@news000.worldonline.dk,
"Michael Michel Nielsen" <NOSPAMindy@indy.dk> wrote:

> [...]
> Prisen må max løbe op i 6.000 kr.

> Canon PowerShot S30
> Max Resolution: 3.200.000 pixels / 2048x1536

Har hørt gode ting om PowerShot generelt.

> Hvad mener i om disse? - Vil også gerne have andre forslag

Hvad med Sony DSC-P71

3.2 Mpix
Carl Zeiss-optik
3X Optisk zoom

http://www.sonystyle-europe.com/eshop/servlets/com/sony/cce/service/ui/fo/Br
oker?dummy&s=showitem&ss=detail&id=DSCP71.CEE1

Den står til 5.000 kr. på SonyStyle, det betyder at du nok kan finde den
billigere i butikkerne, eller andre steder på nettet. Så kan du bruge de
sidste 1000 kr. på en større Memory Stick (128 MB)

Jeg har utroligt gode erfaringer med Sony - især med Zeiss-optikken.

Prøv at kigge på det - det er lille og kompakt, men det tager gode billeder.

/kristian

Fra : Hagman

Dato : 25-06-02 00:34

Jeg har købt et Ezonics i330 3,3 MgPixels.
Det er kanont godt, og prisen er lidt under 2000.
Et bedre køb KAN IKKE gøres til de penge.
Den tager SUPER billeder i 1600x1200.

Kan evt. købes hos prcdata.dk

Med venlig hilsen,
Hagman.

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:B93D70CF.900A%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Adam Christensen

Dato : 25-06-02 17:13

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har købt et Ezonics i330 3,3 MgPixels.
> Det er kanont godt, og prisen er lidt under 2000.
> Et bedre køb KAN IKKE gøres til de penge.
> Den tager SUPER billeder i 1600x1200.

På prcdata.dk står der at det er 2.1 Megapixel, men knap 2K er da billigt...

--
Adam

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-06-02 17:35

> På prcdata.dk står der at det er 2.1 Megapixel, men knap 2K er da
billigt...

Ja, 1600x1200 giver jo også kun 2 Mpix.

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-06-02 19:25

"Frank K. Jensen" skrev i en meddelelse:
> billigt...
> Ja, 1600x1200 giver jo også kun 2 Mpix.

Ja - fysisk er der "kun" 2 mpixel - men det er da også ok til
den billige pris !

Kameraet kan så snyde lidt - og interpolere, så opløsningen
er 3 mpixel.......

/Jan

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-06-02 20:58

> Ja - fysisk er der "kun" 2 mpixel - men det er da også ok til
> den billige pris !

Ja, bestemt

> Kameraet kan så snyde lidt - og interpolere, så opløsningen
> er 3 mpixel.......

Ja, men det kan man også gøre senere på computeren, og så spare man pladsen
på kortet.

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-06-02 09:26

"Frank K. Jensen" skrev i en meddelelse:

> Ja, men det kan man også gøre senere på computeren, og så spare man pladsen
> på kortet.

Helt enig

Jan

Fra : Finn I

Dato : 25-06-02 18:27

> Olympus Camedia C-40 Zoom
> Max Resolution: 4.130.000pixels / 2288x1712 / 320x240 Movie
> [...]

Jeg kender 2 som har dette kamera og det er bare super. Fylder heller ikke
ret meget.