Hvordan højre stiller man tal i StringGrid
Fra : Michael

Dato : 24-06-02 23:03

Delphi 4

Jeg sider lige og fedter runt med noget StringGrid og har brug for at
højrestille nogle tal i en kolonne, kan man det og i så fald hvordan gør man
det?

/michael

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 25-06-02 11:45

"Michael" <michael@danfamily.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sider lige og fedter runt med noget StringGrid og har brug for at
> højrestille nogle tal i en kolonne, kan man det og i så fald hvordan gør

Set defaultdrawing til false, og lav følgende OnDrawCell handler

procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; ACol, ARow: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var s:string;
begin
with Stringgrid1 do
begin
s:=cells[ACol,ARow];
canvas.fillrect(rect);
canvas.textout(rect.right-canvas.TextWidth(s),rect.top,s);
end;
end;

Fra : Michael

Dato : 25-06-02 12:36

Tusinde tak skal du havde David.

Det kunne jeg havde brugt mange timer på uden at havde fundet svaret.

/michael