Superkuren
Fra : izeqb

Dato : 24-06-02 22:20

Hej alle...

Der har været lidt snak om Superkuren.

Hvad er det?

// Hjalte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-06-02 22:29

"izeqb" <isak@city.dk> wrote in message
news:963fhu8p9vb8613ieqg7se57hfchur5p22@4ax.com...
> Hej alle...
>
> Der har været lidt snak om Superkuren.
>
> Hvad er det?

ikke super kuren..... Suppe-kuren.....
det er som følger:

Fedtforbrændings kur

Denne slankesuppe er hovedindholdet i fedtforbrændings kuren.
1 hvidkålshoved

2 løg
2 grønne peberfrugter uden frø
1 bundt blegselleri
1 ds. hakkede flåede tomater
7 kyllingebouillonterninger
2 røde chili uden frø

ca. 5 l vand, så grøntsagerne efter et par minutters kogning er dækket af
vand.

Krydres med en anelse karry, allroundmix, salt og peber.

Hak grøntsagerne forholdsvis fint.
Kog det hele til grøntsagerne er dækket af vand.
Sænk temp. og lad det simre til det hele er kogt.

Kan krydres ekstra efter behov

Suppen kan tilberedes og varmes op igen flere gange. Den bliver faktisk
bedre som dagene går. 2. dags suppe smager bedst. Suppen kan også fryses.
Andre grøntsager som feks. gulerødder kan også tilsættes efter ønske, smag
dig frem, det handler jo ikke om at spise noget du ikke kan lide..

------
1. Der må IKKE drikkes alkohol i de 7 dage kuren varer - alkohol sænker
fedtforbrændingen.
2. Ingen kulsyreholdige drikke - kun vand, usødet juice, skummetmælk, usødet
te og kaffe uden sukker og fløde.
3. Maden må ikke tilberedes i olie eller andet fedtstof.
4. Ingen brød, mel, sukker og andre sødemidler.
------

Dag 1:
Spis kun den "Fedtforbrændende suppe" og frugt.
Du kan spise alle slags frugter på nær bananer.
Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste
andre frugter og er især anbefalet. Drik kun frugtjuice eller vand.

Dag 2:
Kun grønsager. Spis den "Fedtforbrændende suppe" med tilhørende friske
grønsager indtil du ikke kan spise mere. Spis grønsagerne rå, dampet,
grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af smør eller
lignende. Spis fortrinsvist salat af enhver art, men undgå grønærter, bønner
og majs. Spis grønsagerne sammen med suppen.
Aftensmaden: Beløn dig selv med en stor bagt kartoffel (med lidt smør eller
olivenolie, hvis ønskes). Ingen frugt denne dag.

Dag 3:
Spis al den "Fedtforbrændende suppe", frugt (på nær bananer) og grønsager du
vil. IKKE nogen bagt kartoffel i dag.

Efter 3 dage: Hvis du har spist i henhold til ovenstående de sidste 3 dage,
og ikke har snydt, vil du for nuværende have tabt dig mellem 2,5 - 3,5 kg.

Dag 4:
Spis kun "Fedtforbrændende suppe" og bananer, og drik kun skummetmælk og
vand. Du kan spise op til 8 bananer, drikke skummetmælk og så meget vand du
vil. Spis så meget af suppen du vil. Bananer har et højt kalorie- og
kulhydratindhold og calcium for at erstatte længslen efter søde sager.

Dag 5.

l dag er steak- og tomatdag. Du må spise op til 350 gram "rent kød" eller
kylling (uden skind) eller fisk og op til 6 friske tomater (eller
tilsvarende vægt af dåsetomater). Prøv, om muligt, at drikke 6-8 glas vand
for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis den "Fedtforbrændende suppe"
mindst en gang i dagens løb.

Dag 6.
l dag er steak- og grønsagsdag. Spis alt det "rene kød" og grønsager du vil
i dag. Du kan endda spise op til 2 eller 3 steaks, hvis du ønsker, med
grøntsager (minus grønærter, bønner og majs), men ingen bagt kartoffel. Spis
den "Fedtforbrændende suppe" mindst en gang i dagens løb.

Dag 7:
Spis kun ris, usødet frugt Juice og grønsager. Igen: Spis så meget du kan.
Vær sikker på at indtage den "Fedtforbrændende suppe" mindst en gang i
dagens løb.

Efter 7 dage: efter afslutningen af denne dag, hvis du ikke har snydt, vil
du nu have tabt dig mellem 5 - 8,5 kg. Hvis du har tabt dig mere end 7,5 kg.
så vent i 2 fulde døgn før du starter forfra på diæten Igen.
Om kuren er sund uge efter uge, kan diskuteres. Men den er god til at komme
i gang på, eller hvis man er gået i stå.

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : izeqb

Dato : 24-06-02 22:39

Tak

Fra : Sussi

Dato : 25-06-02 06:13

On Mon, 24 Jun 2002 23:28:36 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

*snip*
> [...]
>Om kuren er sund uge efter uge, kan diskuteres. Men den er god til at komme
>i gang på, eller hvis man er gået i stå.

Hej Sabina

Når man er færdig med kuren (ikke afhængigt af hvor mange gange efter
hinanden man har været på den), og fortsætter med almindelig gode og
fornuftige madvaner, vil man så begynde at tage på igen? Jeg var på et
tidspunkt på en stofskiftekur (den var hård, da jeg er rimelig
kræsen), og jeg tabte temmelig mange kilo i de 13 dage den varede, men
da jeg derefter spiste med almindelige fornuftige madvaner (dvs. ingen
søde sager), så kom de fleste af kiloene langsomt på igen - de første
kilo man taber er vel også væske? I så fald ser jeg nemlig ingen grund
til at være på en hård kur, hvis man i sidste ende alligevel ikke har
tabt mere end 2-3 kilo.
Er der er max. antal gange man må være på kuren i efter hinanden?
På forhånd tak for dit svar.
Bedste hilsner

Sussi :)

--
Fjern FJERNMIG i min E-mail
Mc Donalds er ok, men talende frøer er bare så sejt :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-02 06:58

Sussi <superq_x@hotFJERNMIGmail.com> wrote:
> On Mon, 24 Jun 2002 23:28:36 +0200, "Sabina Hertzum"
> <sabina@worldonline.dk> wrote:

> Hej Sabina

hej sussi

> Når man er færdig med kuren (ikke afhængigt af hvor mange gange efter
> hinanden man har været på den), og fortsætter med almindelig gode og
> fornuftige madvaner, vil man så begynde at tage på igen?

det vil man sikkert..... pointen med kuren her er ikke at det er en
slankekur i sig selv.... men den er ment som booster hvis man skal tabe
mange kilo eller kuren trænger til et skub.......

> [...]
> da jeg derefter spiste med almindelige fornuftige madvaner (dvs. ingen
> søde sager), så kom de fleste af kiloene langsomt på igen - de første

du skal regne med at de første 1½-2 kg er væske.......
desuden kommer det jo også an på hvad man betragter som fornuftige
madvaner...... jeg tror man skal tage sit que fra kuren og spise rigtig
mange grøntsager og frugt efter endt kur....... drop smør og fedtstof og så
ellers kigge lidt på hvad man putter i munden.....

>I så fald ser jeg nemlig ingen grund
> til at være på en hård kur, hvis man i sidste ende alligevel ikke har
> tabt mere end 2-3 kilo.

jeg fandt ud af at med den opskrift jeg postede her synes jeg faktisk at
kuren smagte smadder godt*G* så for mig var det egentlig ikke en "hård kur"
idet jeg ikke følte afsavn på nogen måde.......
det er naturligvis en smagssag..... nogle er vilde med den og for andre er
det en pine..... jeg elskede den og spiste den også som "hyggemad" efter
endt kur ( jeg kunne desværre ikke være på den ret længe da jeg har stomi og
den ikke kunne klare presset fra al kålen)
lige nu kan jeg ikke komme på kuren igen det første lange stykke tid......
det skyldes at jeg er ved at gennemgå en 3 trins operation for at få min
stomi væk og derfor kan jeg ikke tillade mig at ende som sidst med en stomi
der er fucked up........... men når jeg er færdig med dette... ( om et års
tid) har jeg skam planer om at hoppe på kuren igen..... og igen er det fordi
jeg er vild med den*G*

det man skal huske på er at det er en start.... en appetitvækker.... tænk på
hvis man starter op på en kur med at tabe ca ½-1 kg om ugen.... ville det så
ikke være skønt at smide 2-3 kg på en uge og virkelig se at der sker noget??

> Er der er max. antal gange man må være på kuren i efter hinanden?

nej det er der reelt ikke..... men jeg vil sige man ikke skal overdrive
det......
jeg kunne godt forestille mig at man kunne evt gøre det at man er intensivt
på kuren i en uge..... herefter 2 uger med gode madvaner og evt bruge suppen
som "mellemmad", idet den har et meget lavt kalorie indhold og masser som
maven kan arbejde med.... det hjælper med at opretholde
forbrændingen........
men at være på kuren uge efter uge synes jeg ikke er en god ide... så kan
man gøre sig selv syg.....

nu har jeg så det at jeg selv kun har 4-5 kg for meget..... derfor vil jeg
bruge kuren til at opretholde min ideal vægt..... eller inden en stor fest
hvor jeg skal være i det store skrud og se ekstra smækker ud*G*

Fra : Nicolai

Dato : 25-06-02 10:47

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> drop smør og fedtstof

Det kan du da ikke mene seriøst?

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-02 13:36

Nicolai <g-l-a-d@sol.dk> wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du da ikke mene seriøst?

det kan du bande på jeg gør*G*
jeg bruger yderst sjældent fedtstof...... rent faktisk er det udelukkende
hvis jeg skal stege flæsk eller deller jeg bruger det på panden.... hvis jeg
en sjælden gang laver en opbagt sovs bruger jeg det naturligvis også
der.....

men en dagligdag uden fedtstof på brødet og proppet direkte i maden fungerer
fint hos os.....
den eneste der bruger smør på brødet her i huset er min søn på 8..... og det
er udelukkende fordi han er mager..... han er 122 cm og vejer på en god dag
21 kg..... men udover smørret på brødet lever han lige som os andre.....

Fra : RJ

Dato : 25-06-02 15:03

Hej Igen

Glemte lige ..kan æg og kalkunbacon mon bruges i stedet for kød/suppe om
morgen på 6. dagen?
Jeg har indstillet mig mentalt på at jeg på 5. dagen spiser tomater med salt
til morgenmad..

Og så forstår jeg i øvrigt ikke, at den mail jeg lige sendte ikke er dukket
op endnu

Hilsen
Rikke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-02 15:43

RJ <softlips_sugarbaby@yahoo.com> wrote:
> Hej Igen
>
> Glemte lige ..kan æg og kalkunbacon mon bruges i stedet for kød/suppe
> om morgen på 6. dagen?

jeg tror ikke helt det kan gøre det... men hvis du mener det er det rigtige
for dig så ser jeg ingen grund til ikke at gøre det

det man skal huske på er at kuren lyder voldsom... men at man jo selv kan
modificere den lidt..... hvis man ikke kan lide kød så spis frugt... hvis
man ikke bryder sig om tomater så spis grøntsager.... det primære er at man
får gang i forbrændingen...

> Jeg har indstillet mig mentalt på at jeg på 5. dagen spiser tomater
> med salt til morgenmad..

det er også lækkert*G*

> Og så forstår jeg i øvrigt ikke, at den mail jeg lige sendte ikke er
> dukket op endnu

det er fordi du kom til at sende den til mig privat*G* jeg har svaret på
den...

Fra : Nicolai

Dato : 25-06-02 15:49

> [...]

jeg
> en sjælden gang laver en opbagt sovs bruger jeg det naturligvis også

Da man siger, at fedtstoffet skal udgøre 25 procent af kosten, skal man jo
ikke helt droppe det. Jeg opfattede bare det som du skrev, som hørende under
en fedtfobi, som de kalder det. (Du ved det sikkert også, men nogle andre
kunne måske opfatte det som om, at du mener at fedt er noget "ondt" noget.
Og det er faktisk ret vigtigt.) Man skal være varsom, man ikke droppe det
helt. Og sørge for at få de sunde fedtstoffer. Iøvrigt, så når vi får flæsk,
så ryger de i ovnen.

> men en dagligdag uden fedtstof på brødet og proppet direkte i maden
fungerer
> fint hos os.....

Det fungerer også fint her, uden fedt på brødet.

> [...]
dag
> 21 kg..... men udover smørret på brødet lever han lige som os andre.....

Man kunne jo fristes til at sige, at han har det dejligt, men undervægt kan
jo være lige så slemt, hvis ikke værre at gøre noget ved, end overvægt.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-02 16:00

Nicolai <g-l-a-d@sol.dk> wrote:

> [...]
> også, men nogle andre kunne måske opfatte det som om, at du mener at
> fedt er noget "ondt" noget. Og det er faktisk ret vigtigt.)

jeg var godt klar over at du faktisk opfattede det lidt forkert det jeg
havde skrevet*G*
men "drop smør og fedtstof" kan jo betyde meget.... fedtstof er for mig lig
med stegemargerine og olie.... og som beskrevet bruger jeg det yderst
sjældent...... og smør giver sig selv*G*

Man skal
> være varsom, man ikke droppe det helt. Og sørge for at få de sunde
> fedtstoffer. Iøvrigt, så når vi får flæsk, så ryger de i ovnen.

her ryger halvdelen i ovnen ( til min kæreste og søn*G*) og halvdelen bliver
paneret og ryger på panden..... jeg er opvokset i det sydlige jylland og i
vores familie var "stegt flæst og persillesovs" ens betydende med paneret
flæsk og persillesovs*G* og helt ærligt... paneringen smager ad røven til
hvis den ikke er levet branket lidt*G*
jeg har aldrig lært at spise ovn flæsken....... synes det er tørt og
kedeligt.....

> Man kunne jo fristes til at sige, at han har det dejligt, men
> undervægt kan jo være lige så slemt, hvis ikke værre at gøre noget
> ved, end overvægt.

heldigvis passer hans vægt og højde nogenlunde sammen.... men han er ret
tynd.... hvilket undrer mig fordi både hans far og jeg er lidt blødere i
det*GG*
men jeg har konkluderet at han slægter sine onkler på......
men smørret på brødet er såmænd ikke for at "fede ham op"..... det er fordi
jeg vil være sikker på at han får noget der giver hans krop lidt at arbejde
med..... og selvom der er smør på er det stadig ikke et tykt lag
tandsmør..........
heldigvis er han ikke den eneste "lille tynde dreng" i hans klasse.... han
er ikke engang den mindste ( selvom jeg synes han er bette.... køber tøj i
størrelse 5-6 år til ham.....)

Fra : RJ

Dato : 25-06-02 11:58

Hej Sabina

Det virker som om du har ret god styr på denne "kur"

Jeg overvejer seriøst at afprøve den, da jeg kæmper med de sidste 5 kg..

Men på dag 5. og 6. hvor man kun skal spise kød og suppe.. hvad i alverden
spiser man så om morgen?

De andre dage har jeg ikke problemer med, jeg kan sagens nøjes med frugt..

hilsen
Rikke

Fra : Nicolai

Dato : 25-06-02 12:08

"RJ" <softlips_sugarbaby@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men på dag 5. og 6. hvor man kun skal spise kød og suppe.. hvad i alverden
> spiser man så om morgen?

Kød eller suppe, vel?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-02 13:34

RJ <softlips_sugarbaby@yahoo.com> wrote:
> Hej Sabina
>
> Det virker som om du har ret god styr på denne "kur"

takker

> Jeg overvejer seriøst at afprøve den, da jeg kæmper med de sidste 5
> kg..
>
> Men på dag 5. og 6. hvor man kun skal spise kød og suppe.. hvad i
> alverden spiser man så om morgen?

jeg vil anbefale suppen*G* det er netop det der er pointen med kuren at man
kun spiser suppen...... jeg ser så ikke nogen grund til at du ikke evt kan
supplere lidt med lidt frugt og grønt de dage hvor der står noget
andet...... men ifølge kuren kan det påvirke resultatet ( dog tror jeg næppe
det er i væsentlig retning*G*)
så hvis du hellere vil have lidt frisk frugt til morgen mad synes jeg bare
du skal gøre det....... det er jo ikke skåret i sten at den ikke virker
selvom du ikke holder den 100%....
jeg tabte mig selv 3 kg på kuren på de 5 dage jeg var 100% på den...... jeg
var som bekendt nødt til at stoppe.....

> De andre dage har jeg ikke problemer med, jeg kan sagens nøjes med
> frugt..

lige et sidste råd..... gør jer selv en tjeneste og lav en halv portion af
gangen... jo længere den står jo stærkere bliver den ( også selvom den står
på køl)....
til sidst kan den være RET heftig......
"min opskrift" er også modificeret lidt efter hvad jeg kan lide..... andre
krydderier kan sagtens bruges lige som gulerødder og lignende også er
ok..... man kan jo prøve sig lidt frem til man rammer en opskrift man kan
lide

Fra : izeqb

Dato : 26-06-02 01:20

On Tue, 25 Jun 2002 14:33:40 +0200, "Sabina Hertzum"
> [...]

>gangen... jo længere den står jo stærkere bliver den ( også selvom den står

Man kan vel blande den op med mere vand hvis den bliver for stærk !?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-02 07:59

izeqb <isak@city.dk> wrote:

> Man kan vel blande den op med mere vand hvis den bliver for stærk !?

been there done that... det hjælper ikke......... trust me on this..........
desuden vil du på den måde miste en del af det der er godt ved suppen...
nemlig grøntsagerne.....

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-06-02 15:51

On Mon, 24 Jun 2002 23:28:36 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

>2. Ingen kulsyreholdige drikke

Dette vil jeg gerne have forklaret... Hvorfor ikke?

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-02 16:01

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote:

> Dette vil jeg gerne have forklaret... Hvorfor ikke?

hehe.. dont ask..... for jeg ved det ikke...... men jeg kan så fortælle at
jeg ikke overholdt det*GGG* og den virkede fint alligevel..
( jeg er colaman)

Fra : izeqb

Dato : 26-06-02 01:20

On Tue, 25 Jun 2002 17:01:06 +0200, "Sabina Hertzum"

>hehe.. dont ask..... for jeg ved det ikke...... men jeg kan så fortælle at
>jeg ikke overholdt det*GGG* og den virkede fint alligevel..
>( jeg er colaman)

Hvad med Danskvand?

Var det noget med at der er kulsyre i som der nedsætter forbrændingen?
Eller det er måske sukkeret der er i sodavand?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-02 08:06

izeqb <isak@city.dk> wrote:

> Hvad med Danskvand?
>
> Var det noget med at der er kulsyre i som der nedsætter forbrændingen?
> Eller det er måske sukkeret der er i sodavand?

jeg har hørt at de kunstige sødemidler der bliver brugt fucker med
forbrændingen.....
men som sagt tror jeg næppe det har den store indvirkning i forhold til
kuren..... medmindre man drikker uforholdsmæssige store mængder af
det........

Fra : Thorbjørn

Dato : 26-06-02 13:19

Hans Pedersen skrev

> Dette vil jeg gerne have forklaret... Hvorfor ikke?

Glem forklaringerne - meget af kuren er ren vås. Se mit indlæg fra 11-04-02.

-Thorbjørn

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-02 13:37

Thorbjørn <thorbjorn@2night.dk> wrote:
> Hans Pedersen skrev

> Glem forklaringerne - meget af kuren er ren vås. Se mit indlæg fra 11-
> 04-02.

hvad mener du er vås??
der er ingen der har lagt skjul på at den er voldsom... der er ingen der har
lagt skjul på at den kan være ubehagelig... og der er ingen der siger at den
ikke kan være farlig hvis man bruger den forkert og får længe...

hvad der derimod ikke er vås er at vi er flere der har tabt os adskillige
kilo på den....

Fra : Gonex

Dato : 27-06-02 06:07

Hej Thorbjørn

Jeg er ny i gruppen og kan ikke gå så langt tilbage i indlæggene (ihvertfald
ved jeg ikke hvordan)

Kan/vil du reposte - dit indlæg fra 11-04-02?

Venlig hilsen Tina.

Fra : Thorbjørn

Dato : 27-06-02 09:22

Gonex skrev:
> Jeg er ny i gruppen og kan ikke gå så langt tilbage i indlæggene
(ihvertfald
> ved jeg ikke hvordan)

Man kan søge efter gamle indlæg på Google. Klik her:
http://groups.google.com/advanced_group_search

Hvis man søger på "suppekuren", vil man også finde mange andre indlæg om
emnet. Og hvis man søger på min mailadresse som afsender og den nævnte dato,
kan man finde mit indlæg og folks reaktioner på det.

Men det er nu mit indtryk at de fleste danske newsservere har indlæg fra
danske grupper liggende i mindst 1/2 år. For at hente flere indlæg fra din
newsserver, vælg "funktioner->hent næste 300 brevhoveder" et antal gange,
eller hvad det nu hedder i din Outlook Express (jeg kan se du bruger Outlook
Express).

> Kan/vil du reposte - dit indlæg fra 11-04-02?

Ok. Indlægget kom efter en større mængde lovprisninger af suppekuren. Selv
om Sabina nu efterspørger flere kommentarer fra mig, tror jeg at jeg vil
forholde mig i ro, med mindre der kommer nyt i debatten. Her er indlægget:

Fra : Nicolai

Dato : 27-06-02 12:35

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. Indlægget kom efter en større mængde lovprisninger af suppekuren. Selv
> om Sabina nu efterspørger flere kommentarer fra mig, tror jeg at jeg vil
> forholde mig i ro, med mindre der kommer nyt i debatten.

Jeg tror simpelthen, at suppekuren handler om "religion". Jeg er selv
modstander af suppekuren, jeg mener den skader mere end den gavner, men kan
dog godt se noget i argumentet, at det er en "booster", hvis man er gået i
stå. Men så kan man jo bare glæde sig over, at man i Danmark kan bestemme
selv.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-06-02 12:59

> [...]
> Selv om Sabina nu efterspørger flere kommentarer fra mig, tror jeg at
> jeg vil forholde mig i ro, med mindre der kommer nyt i debatten. Her

jeg føler mig en smule inspireret til at svare på dine holdninger
herunder......

> [...]
> luft og meget uhensigtsmæssigt. Det ville være meget bedre at fordele
> protein- og fedtindtaget på alle dagene frem for at indtage næsten

kuren er kun unødvendigt restriktiv hvis man følger den slavisk...... man er
jo et frit meneske og der er jo ingen der tvinger en til at spise nøjagtig
som den beskriver..... de fleste mennesker er jo kloge nok til at indse at
der nok ikke sker noget ved at lave lidt om på det hele...

> [...]
> beholde sine muskler ved at bruge dem (motion), få dækket sit
> proteinbehov og gerne også nøjes med at tabe sig med moderat

jeg tabte mig som bekendt ca 3 kg.. hvor kun de 1½ kom på igen (
væsken)..... så det med at det hele kommer på igen holder ikke helt... ikke
for mig ihvertfald....
men du har ret i at hvis man skal tabe sig gør man det bedst i et moderat
tempo...... men bemærk at kuren ikke er ment som en "vidunderkur" men som en
booster der _kan_ give en lidt motivation til at fortsætte lidt endnu fordi
man ser resultater lige nu........

> [...]
> Hvornår indser folk, at det eneste der virker på lang sigt er en
> livsstilsændring der varer resten af livet? Slug kamelen (med

hvad skal man så gøre hvis man HAR ændret sine kostvaner... hvis vægttabet
er gået i stå? hvis man føler sig lidt ude og skide og efterhånden føler det
hele kan være ligemeget?? skal man bare falde i igen og være ligeglad eller
skal man prøve at motivere sig selv som man nu bedst kan??
nogle gør det bedst med en motionsvideo og andre med en suppekur..... er det
ikke op til den enkelte at vælge hvad der er bedst?

> [...]
> bl.a. jernmangel som nogle her i gruppen sikkert allerede kandiderer
> til fordi de i forvejen spiser meget lidt kød.

det har du utivlsomt ret i... hvis man ikke tænker sig om.... jeg
gentager... kuren er ikke en superkur der kan gøre det ud for sund og
varieret kost..... jeg vil ikke anbefale NOGEN at være på den uge efter
uge.... hvis noget vil jeg mene at man max skal bruge den hver 3 uge....
hvis ikke hver 4.... netop fr at undgå mangelsygdomme og problemer.....

> * Den er svær at holde, så mange vil droppe den hurtigt (men det er
> jo sådan set en fordel)

then whats your problem?

> [...]
> efter en måned gav et ligeså stort vægttab som suppekuren (som man jo
> i følge reglerne kan følge kontinuerligt hvis man bare lytter til sin

ja hvis man enten har pengene til en diætist eller kan få en henvisning (
hvilket ikke er helt nemt..... jeg har spurgt efter en henvisning adskillige
gange.... ikke pga vægttab men pga at jeg har stomi.....)

> [...]
> at tabe 5 kg om ugen. Ret hurtigt vil det gå meget langsommere.
> Falder man tilbage i sine gamle kostvaner, tager man det hele på og

det er der heller ingen der har sagt at man ville...

> * Og så er der det rent kulinariske som jeg ikke finder særligt
> tillokkende, men det er nok bare mig.

jeg synes den smagte lækkert.... jeg er så også vild med hvidkål.... men det
er nok bare mig.......

> Kort sagt: kuren er dum, usund og i visse tilfælde direkte farlig.

ja for de der ikke kan finde ud af at tænke fornuftigt og passe på sig
selv.. der vil jeg godt give dig ret....

Fra : Thorbjørn

Dato : 04-07-02 13:48

Sabina Hertzum skrev:

> de fleste mennesker er jo kloge nok til at indse at
> der nok ikke sker noget ved at lave lidt om på det hele...

Det er alligevel smartere at starte med et fornuftigt udgangspunkt, og det
er suppekuren ikke. Hvordan ved man i øvrigt hvad man må lave om på?

> jeg tabte mig som bekendt ca 3 kg.. hvor kun de 1½ kom på igen (
> væsken)..... så det med at det hele kommer på igen holder ikke helt...
ikke
> for mig ihvertfald....

Det skal nok komme, bare rolig. Nej, selvfølgelig, hvis man efter kuren
indtager færre kalorier og/eller forbrænder mere (f.eks. ved mere motion)
end før kuren, vil man ikke nødvendigvis tage det hele på. Men er
betingelserne de samme som før, hvor man holdt vægten, tager man naturligvis
det hele på igen.

> [...]
en
> booster der _kan_ give en lidt motivation til at fortsætte lidt endnu

For mig at se er det som at tisse i bukserne om vinteren for at holde
varmen. Hvis det virker motiverende, er det fordi man ikke ved, at lige om
lidt bliver det koldt igen.

> [...]
eller
> skal man prøve at motivere sig selv som man nu bedst kan??

Jeg har desværre ikke nogen skudsikker løsning på motivationsproblemet, men
det skal ikke forhindre mig i at kritisere suppekuren.

> nogle gør det bedst med en motionsvideo og andre med en suppekur..... er
det
> ikke op til den enkelte at vælge hvad der er bedst?

Jo selvfølgelig.

> then whats your problem?

At folk er så forblændede af det meget kortsigtede vægttab at de overser
ulemperne.

> [...]
adskillige
> gange.... ikke pga vægttab men pga at jeg har stomi.....)

Henvisningerne hænger ikke på træerne, det er også hvad jeg har hørt. Jeg
håber at du på et tidspunkt får overtalt din læge.

Jeg påstår bare at man kan sammensætte en diæt som er mindre usund end
suppekuren, og som på en måned giver samme vægttab.

> det er der heller ingen der har sagt at man ville...

Uvidende personer kunne måske tro at 5 kg på en uge betyder 20 kg på fire
uger.

> jeg synes den smagte lækkert.... jeg er så også vild med hvidkål.... men
det
> er nok bare mig.......

Smag og behag... andre beretter at de efter sådan en uge aldrig mere vil
spise kålsuppe.

-Thorbjørn

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-07-02 18:34

> Det er alligevel smartere at starte med et fornuftigt udgangspunkt,
> og det er suppekuren ikke. Hvordan ved man i øvrigt hvad man må lave
> om på?

tror du ikke det er underordnte om man spiser tomater i to dage istedet for
en?? eller frugt fordelt over flere dage??
man må jo bruge sin sunde fornuft.....

> [...]
> mere motion) end før kuren, vil man ikke nødvendigvis tage det hele
> på. Men er betingelserne de samme som før, hvor man holdt vægten,

jamen tro du da bare det.......
du kender jo ikke min krop...
jeg har også tidligere tabt mig på letigen, der er der også folk der sværger
ved at man tager på igen....
min krop er indrettet så den stabiliserer sig indtil der sker noget virkelig
drastisk.....

> For mig at se er det som at tisse i bukserne om vinteren for at holde
> varmen. Hvis det virker motiverende, er det fordi man ikke ved, at
> lige om lidt bliver det koldt igen.

tja...

> Jeg har desværre ikke nogen skudsikker løsning på
> motivationsproblemet, men det skal ikke forhindre mig i at kritisere
> suppekuren.

nej da*G* det regnede jeg da heller ikke med...

> Jo selvfølgelig.

ok then

> At folk er så forblændede af det meget kortsigtede vægttab at de
> overser ulemperne.

det må vel være op til én selv..... jeg er da fuldt udklar over de mulige
konsekvenser..... men vil da stadig ikke smide kuren ud....

> Henvisningerne hænger ikke på træerne, det er også hvad jeg har hørt.
> Jeg håber at du på et tidspunkt får overtalt din læge.

trust me.... jeg har prøvet igennem flere år... det er hamrende svært.....
som sagt har end ikke min stomi kunne overtale lægen til at give mig den
henvisning....

> Jeg påstår bare at man kan sammensætte en diæt som er mindre usund end
> suppekuren, og som på en måned giver samme vægttab.

jamen det ved jeg da godt man kan..... det har jo aldrig været et issue...

> Uvidende personer kunne måske tro at 5 kg på en uge betyder 20 kg på
> fire uger.

tja..... så læser de ikke hvad der står i kuren.......

> Smag og behag... andre beretter at de efter sådan en uge aldrig mere
> vil spise kålsuppe.

nemlig*G* smag og behag... jeg GLÆDER mig til jeg igen kan lave sådan en
portion*G* mums....

Fra : Pia Fischlein

Dato : 29-06-02 17:53

Hej alle,

"Thorbjørn" skrev:

> [...]
dækket
> sit proteinbehov og gerne også nøjes med at tabe sig med moderat

Fra De Danske Vægtkonsulenter, http://www.vaegtkonsulenterne.dk/, hvor man
kan tabe op til 3 kg om ugen har jeg fået at vide, at man skal sørge for at
drikke 2 liter rent vand om dagen. Det transporterer fedtvævet ud i
muskelvævet, hvor det bliver forbrændt. Kombineret med let motion oplevede
jeg, at det virkede. Men jeg tabte mig aldrig over 1-1,5 kg om ugen.

MVH Pia

Fra : storeberta

Dato : 16-11-02 12:23

Trods de mange kritiske kommentarer omkring denne kur, har jeg overvejet
at prøve den. Har bare et spørgsmål: Er det meget vigtigt at man gør det
i en hel uge ? Jeg har nemlig sjældent en uge, hvor jeg ikke er
inviteret til et eller andet, hvor jeg skal spise i løbet af ugen, og
synes at det er lidt utjekket at tage suppe med....

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-11-02 13:21

storeberta wrote:
> [...]
> jeg ikke er inviteret til et eller andet, hvor jeg skal spise i løbet
> af ugen, og synes at det er lidt utjekket at tage suppe med....

da jeg var på den, var jeg kun på den 100% i fire dage og tabte mig omkring
1½ kg på den tid..... du kan også ( som alternativ) bruge suppen som
måltidserstatning..... men det kræver at du portionsfryser den og har en
micro.....
jo længere den står i køleskabet jo stærkere bliver den.....

nogle vil jo nok sige at du skal kun spise den, men du skal være opmærksom
på at det første kilo du taber nok kun er vand, derfor er jeg mere glad for
ideen med at bruge den som måltidserstatning ( lige som man feks bruger nupo
og sådan) så taber man sig lidt langsommere end hvis man KUN spiser den, men
derimod er det væsentligt sundere....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Erna Andersen

Dato : 17-11-02 09:02

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
nupo
> og sådan) så taber man sig lidt langsommere end hvis man KUN spiser den,

Hørt, hørt..
men jeg vil protestere imod at du kalder suppe for erstatning, det er da
rigtig mad

KH Erna

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-11-02 10:13

Erna Andersen wrote:

> Hørt, hørt..
> men jeg vil protestere imod at du kalder suppe for erstatning, det er
> da rigtig mad

jamen det er det skam, men denne suppe er så kaloriefattig at den kan
fungere som måltidserstatning ( istedet for hvad man ellers ville
spise).....

Fra : Rollike

Dato : 17-11-02 11:16

> jamen det er det skam, men denne suppe er så kaloriefattig at den kan
> fungere som måltidserstatning ( istedet for hvad man ellers ville
> spise).....

*G* ja jeg ved godt at den sikkert har været bragt 117 gange før *G* men kan
jeg ikke lige få opskriften.... jeg har egentligt aldrig rigtig tænkt på
at gemme opskriften da jeg ikke var meget for suppekuren.. Men det er da en
god ide at bruge den som et almindelig måltid

MVH Mette

--
Jeg søger seriøse folk med interesse i MLM.
Dine lommepenge bliver forøget og du får alle udgifter for opstart osv.

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-11-02 11:32

Rollike wrote:

> [...]
> rigtig tænkt på at gemme opskriften da jeg ikke var meget for
> suppekuren.. Men det er da en god ide at bruge den som et almindelig

den er faktisk postet i det øverste indlæg, bare lidt længere nede

Fra : Rollike

Dato : 17-11-02 15:34

> den er faktisk postet i det øverste indlæg, bare lidt længere nede

1000 tak.. det havde jeg ikke set

MVH Mette

---

Fra : Rollike

Dato : 17-11-02 15:43

> sænker

Hejsa!

Jeg har lige fået en forklaring af en diætist på det med alkohol og vil da
gerne lige dele den med jer

Jeg har altid fået at vide at alkohol sænker forbrændingen.. og det er ikke
helt rigtigt..

I det øjeblik man indtager alkohol vil kroppen først forbrænde alkoholen
inden den begynder at forbrænde resten af den energi man indtager (ex. via
mad).

Så er vi nu til en fest så spiser man jo ofte lidt godt... og får nok lidt
flere kcal end man egentligt skal have. får man så samtidig et par øl (2x128
kcal) og 6 glas rødvind (200 cl) (6x140 kcal)

Så vil disse drikkevarer for mit vedkommende udgøre mere end halvdelen af
min daglige ration af kcal.

Da jeg jo også har fået noget at spise til morgenmad, mellemmåltid og
frokost inden jeg tog til festen, så er der simpelthen så mange kcal som
kroppen skal have forbrændt og af de kcal vælger kroppen at forbrænde
alkoholen først.

Så derfor er det populært at sige at kroppen nedsætter forbrændingen når man
indtager alkohol. Jeg var selv lidt overrasket over forklaringen men jeg kan
da godt se logikken

Mange hilsner
Mette