slidt riffel 300HH eller større
Fra : martin

Dato : 24-06-02 22:28

Hej
1 Jeg har planer om at lave min egen riffel så jeg behøver et bundstykke
til at kunne håndtere en meget lang patron 338Lapua jeg ved at det er
nødvendigt at finde et bundstykke som kan håndtere min 300HH.
Jeg er klar til at købe en hel riffel men løb og skæfte må gerne være i en
dårlig forfatning da jeg ikke behøver det.
2 Er der nogen som har nogen pratisk kenskab til den kaliber (338Lapua)
for jeg har læst at de have forsøgt at bruge en eksisterende hylster men der
fandtes ingen der kunde håndtere den ekstreme mængde af krudt og tryk så de
var nødvendig at skabe et helt nydt hylster. der siges at denne kaliber er
en helt ny generation indenfor riffel skydning. Jeg er blevet fortalt at
338lapua kan det samme på 800m som en 3006 kan på 200m.

MVH

Martin

Fra : Savini

Dato : 24-06-02 23:13

338 Lapua er en meget kraftig patron som giver god balistik på dine omtalte
800 meter. Har selv skudt med en 338 Lapua til div. konkurrencer og kan kun
anbefale den. En sjov kaliber som kan mærkes. Du skulle også prøve en 50
cal. så kan du virkelig ramme mål på lange afstande.

Hvad angår din søgen efter et bundstykke kan jeg foreslå du tager kontakt
til div. våben handlere i USA. Her bliver der tit lavet "stump" markeder
hvor du kan finde bundstykker af forskellig art. Selv har jeg købt en
Remington 700 ADL, samt en HS Precision.

Held og lykke med din Custom Riffel. Den eneste måde man får den riffel man
ønsker sig.

Thomas H. Andersen

Fra : Andy P.

Dato : 24-06-02 23:28

338 Lapua Magnum (8.58 X 71mm), udviklet af Research Armament Co. USA., i
1983. Oprindelig designet over et .416 Rigby hylster resized til .338.
Efterfølgende har Lapua (Finland) produceret munitionen kommercielt.
Kuglevægten er 250 grains med en Vo på omkring 3000fps. Maksimal effektiv
skudafstand er 1500 meter.
God fornøjelse!
Hilsen Andy.

Fra : Claus Lauritsen