fjernsalg/købeloven
Fra : GJ

Dato : 24-06-02 21:20

Hej

Jge har prøvet at lede efter den lov hvor der står at virksomheder
først må hæve pengene på ens konto når de afsender varen ved
fjernsalg. Men jeg kan ikke finde den....??? Jeg har kigget på
www.retsinfo.dk

Er der nogen af jer der ved hvor det står??

Mvh Gitte

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-06-02 21:27

In article <8kvehuoe6g6c0k1ptevlpqj8j5g48nrt0f@4ax.com>, GJ wrote:
> [...]
> fjernsalg. Men jeg kan ikke finde den....??? Jeg har kigget på
> www.retsinfo.dk
> Er der nogen af jer der ved hvor det står??

Det er mig bekendt ikke lov, men noget der bliver skrevet under på for
at kunne indgå en indløsningsaftale hos PBS.

http://www.betaling.dk

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-06-02 08:37

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> wrote in message

> Det er mig bekendt ikke lov, men noget der bliver skrevet under på for
> at kunne indgå en indløsningsaftale hos PBS.

Helt præcist står det i 'Regler for modtagelse af Internetbetalinger med
Dankort og Visa-kort', pkt. 10.1:
10. Betalingstransaktioner
10.1 Betalingsmodtager skal levere betalingstransaktionen elektronisk til
PBS senest 7 kalenderdage efter transaktionsdatoen. Betalingstransaktionen
må dog tidligst leveres til PBS, når ydelsen er afsendt.

Og reglerne skal tiltrædes inden man får en indløsningsaftale med PBS.

/Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-06-02 21:51

GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:

> [...]
> fjernsalg. Men jeg kan ikke finde den....??? Jeg har kigget på
> www.retsinfo.dk
>
> Er der nogen af jer der ved hvor det står??

I deres kontrakt med PBS. Hvis der er et problem, kontakt da PBS. De er
angiveligt ikke ret tålmodige med butikkerne.

Fra : GJ

Dato : 24-06-02 22:03

mange tak for hjælpen alle sammen.. det var hurtigt *s*

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 24-06-02 22:14

On 24.06.2002 22:19, in article 8kvehuoe6g6c0k1ptevlpqj8j5g48nrt0f@4ax.com,
> [...]

> fjernsalg. Men jeg kan ikke finde den....??? Jeg har kigget på
> www.retsinfo.dk
>
> Er der nogen af jer der ved hvor det står??

De andre har givet dig nogle gode svar allerede, men hvis ikke andet er
aftalt så gælder købelovens § 7 vel også:

----

Om retten til at kræve ydelse mod ydelse

§ 14. Er der ikke givet henstand fra nogen af siderne, er sælgeren ikke
pligtig at levere salgsgenstanden, medmindre købesummen samtidig betales, og
køberen ikke pligtig at betale købesummen, medmindre salgsgenstanden
samtidig stilles til hans rådighed.

----

Det er egentlig baggrunden, men hold dig til rådet med PBS - det er mere
håndgribeligt.

/kristian