Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Q: ADSL og telefon stik
Fra : Erling Jensen

Dato : 24-06-02 20:53

Da jeg lige har fået ADSL og har valgt selv at montere dette for hvor svært
kan det være, læser jeg i manualen at der efter instalationen KUN er det
stik hvor delefilteret er tilsluttet der virker dvs. af alle andre apparater
skal forbindes med forlænger ledninger, dette ved gør det selv instalation,
hvorimod alle stik ved montør besøg virker normalt. nu kunne jeg godt tænke
mig at vide" hvad gør montøren som jeg ikke kan og hvorfor"

hilsen Erling

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-06-02 21:17

"Erling Jensen" <ej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> " hvad gør montøren som jeg ikke kan og hvorfor"

Montøren kabler om så alle ledninger i huset i princippet bliver
forlængerledninger efter filteret

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 24-06-02 21:21

On Mon, 24 Jun 2002 21:52:51 +0200, "Erling Jensen" <ej@mail.dk>
wrote:

> [...]
>hvorimod alle stik ved montør besøg virker normalt. nu kunne jeg godt tænke
>mig at vide" hvad gør montøren som jeg ikke kan og hvorfor"

Han bruger den eksisterende kabling til at "forlænge" det stik som
virker. Altså han bruger de ledninger i de kabler som allerede er sat
op mellem dine forskellige stik.

Ind----1.stik-----2. stik----3.stik

---------4.stik

Hvis vi så siger at du monterer filteret ved 1. stik, så er det jo
nemt: Så kobler du bare filteret ind mellem den ledning som kommer ind
fra vejen, og det 1. stik.

Sætter du stikket op ved 3. stik, skal du bruge "par nr.2." i
ledningerne: Afbryd forbindelsen melle "ind" og stik.1. Ind føres i
det "andet par" hen til filteret, og afgangen fra filteret kobles til
den eksisterende "linie" i stik 3.

Det er ikke sådan lige at fortælle...

--

/Dan MOrtensen

Fra : Erling Jensen

Dato : 24-06-02 21:44

"Dan MOrtensen" <dd@bagggesen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er ikke sådan lige at fortælle...
>
> nej det har du vist ret i, for det fatter jeg ikke en sk.. af lidt tungnem

Erling

Fra : Poulsen

Dato : 14-07-02 15:39

Du kunne også sætte et nyt stik op!