Skærme
Fijala 3554
Sony E430 vs. LG 915FT+
Fra : Thostrup

Dato : 24-06-02 20:44

Hvilken er bedst, nogen der har gode eller dårlige erfaringer?
... priserne er næsten ens ... såå ... det betyder intet.

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-06-02 08:21

Jeg ville vælge Sony E430 kanon skærm

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 09:47

Jeg har selv en LG915FT+, det er den fedeste skærm og uden de 2 lodrette
streger....

Fra : Thostrup

Dato : 25-06-02 09:53

Hmm ... det var et plus til begge skærme ...
Det gør det jo ikke nemmere, jeg har prøvet at læse
alt om de to skærme, og jeg kan ikke finde noget der
er afgørende bedre ved en af dem.

Men har Sony'en da to lodrette streger på skærmfladen?

Mvh Thostrup

Fra : Esben

Dato : 25-06-02 10:21

"Thostrup" <News@REMOVEthostrup.net> skrev i en meddelelse news:af9b10$kgt$1@sunsite.dk...
> Hmm ... det var et plus til begge skærme ...
> Det gør det jo ikke nemmere, jeg har prøvet at læse
> alt om de to skærme, og jeg kan ikke finde noget der
> er afgørende bedre ved en af dem.

Hvis du har mulighed for det, så tag ud og se på dem hos en forhandler.

> Men har Sony'en da to lodrette streger på skærmfladen?

De er som regel vandrette.

--
Esben

Fra : Thostrup

Dato : 25-06-02 10:29

> Hvis du har mulighed for det, så tag ud og se på dem hos en forhandler.

Det er også min tanke at prøve.

> De er som regel vandrette.

Hvorfor kommer de? Har det noget at gøre med skærmen er helt flad?
Hvor store er de streger?
Hvordan kan det være LG'en ikke har dem?

Mvh Thostrup

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 10:43

Ja selvfølgelig er de det.....skrev lige forkert...

> Hvorfor kommer de? Har det noget at gøre med skærmen er helt flad?

De er fordi alle de lodrette streger skal have noget at "sidde" fast på,
derfor har man lavet 2 vandrette som de kan hænge fast på.

Begge skærme er flade...

> Hvor store er de streger?

Man kan meget tydeligt se dem på en hvis baggrund, eks. word, excel osv...

> Hvordan kan det være LG'en ikke har dem?

De benytter en anden teknologi.......

Mvh

Jimmy

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-06-02 11:04

"S@ndman" wrote:

> Man kan meget tydeligt se dem på en hvis baggrund, eks. word, excel osv...

Meget tydeligt er vist en overdrivelse, de er under en 1/10 mm tykke og de
fleste jeg kender ser dem kun hvis de kigger efter dem. Med den ekstra
skarphed og bedre farvegengivelse der normalt følger med en Trinitron skærm så
synes jeg bestemt de to tråde er til at leve med.

Mvh

Bruno

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 11:12

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skærm så
> synes jeg bestemt de to tråde er til at leve med.

Man ser jo forskelligt på sådanne ting....jeg ser dem tydeligt og det er
forstyrrende for øjet synes jeg....

Mvh

Jimmy

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-06-02 11:19

"S@ndman" wrote:

> Man ser jo forskelligt på sådanne ting....jeg ser dem tydeligt og det er
> forstyrrende for øjet synes jeg....

Fair nok. Tydeligt kan jeg gå med til, det var mest det "meget tydeligt" jeg
reagerede på.

Mvh

Bruno

Fra : Thostrup

Dato : 25-06-02 11:24

> Fair nok. Tydeligt kan jeg gå med til, det var mest det "meget tydeligt"
jeg
> reagerede på.

Jeg sidder meget med word og andre programmer med hvid baggrund.
Bør jeg så se mere henimod LG'en, eller er den bare ikke så god som Sony'en?

Mvh Thostrup

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 11:28

> Jeg sidder meget med word og andre programmer med hvid baggrund.
> Bør jeg så se mere henimod LG'en, eller er den bare ikke så god som
Sony'en?

Har ikke lige tid til at finde prisforskellen....hvad er den..??

Jeg er kanon tilfreds med min LG.....

Jimmy

Fra : Thostrup

Dato : 25-06-02 11:35

> Har ikke lige tid til at finde prisforskellen....hvad er den..??

Sony: 3.776 kr LG: 3.825 kr
Så det betyder ikke noget

> Jeg er kanon tilfreds med min LG.....
Jeg læste noget med at Sony'en var bedre til farvegengivelse, har
du haft problemer med din LG?

Mvh Thostrup

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 11:55

> Sony: 3.776 kr LG: 3.825 kr
> Så det betyder ikke noget

Jeg ville vælge LG'en....jeg gav for 1½ år siden 4700,-....(

Den står knivskarpt......

Jimmy

Fra : Thostrup

Dato : 25-06-02 12:35

> Jeg ville vælge LG'en....jeg gav for 1½ år siden 4700,-....(
>
> Den står knivskarpt......

Så bliver det LG'en.
Tak for hjælpen alle sammen

Mvh Thostrup

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-02 12:40

> [...]
> alt om de to skærme, og jeg kan ikke finde noget der
> er afgørende bedre ved en af dem.
>
> Men har Sony'en da to lodrette streger på skærmfladen?

Der er grundlæggende to måder at lave en CRT-skærm på: Skyggemaske og
gittermaske.

Sonyskærmen er baseret på gittermasketeknologien og har to vandrette streger
ca 1/4 fra bunden og toppen af skærmen. De kaldes "damper wires" og er tråde
hvis opgave er, at stabilisere gittermasken (aperture grill). Gittermasken
sørger for, at elektronstrålerne rammer de korrekte steder på skærmen.

Da der ved gittermaskeskærme typisk slipper flere elektroner igennem,
fremtræder de oftest med skarpere billede og kraftigere farver, men prisen
er altså de to vandrette streger. Oftest lægger man slet ikke mærke til
disse streger, og efter min mening (jeg har selv en Sony G420) er det en
meget lille pris at betale for et flot billede.

Mvh
Mikkel

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 12:42

> [...]
> disse streger, og efter min mening (jeg har selv en Sony G420) er det en
> meget lille pris at betale for et flot billede.

Jeg ved ikke om du har set på en LG, men den står altså også meget
skarpt....

Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-02 12:51

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om du har set på en LG, men den står altså også meget
> skarpt....

Jeg er enig, jeg har selv haft 915'eren på prøve. Det er en udemærket skærm
til pengene, men Sony (ihvertfald G420) _har_ altså skarpere billede og
kraftigere farver.

Mvh
Mikkel

Fra : S@ndman

Dato : 25-06-02 13:22

> Jeg er enig, jeg har selv haft 915'eren på prøve. Det er en udemærket
skærm
> til pengene, men Sony (ihvertfald G420) _har_ altså skarpere billede og
> kraftigere farver.

Kender desværre ingen som har haft Sony'en, så jeg har ikke set lige den
model.

Jeg fravalgte netop en anden Sony skærm, da jeg blev meget generet af de 2
streger.......

Jimmy