Forslag til ferie
Fra : Heidi

Dato : 24-06-02 20:54

Er der nogen der har et forslag til en miniferie på 4-5 dage, i slutningen
af uge 30/starten af uge 31 for to personer? Om det er udland eller
Danmark er sådan set lige meget, bare vi kommer væk fra den daglige
andedam i henholdsvis Herning og Viborg.

Det kunne måske være noget storby-ferie a la Prag eller lignende (dog
ikke London, da jeg har været der 3 gange før) - eller noget feriecenter
et sted i Danmark - eller et sted hvor man kan leje
sommerhuse på tværs af ugen - det største problem er nok at finde
noget der ikke varer længere end de nævnte 4-5 dage, samt at transporttiden derfor heller ikke må være for lang (og i øvrigt er
2x12-24
timer i en bus ikke lige sagen for min ryg).

Prismæssigt ligger der ikke noget fast, men ikke alt for dyrt - dvs.
ingen luksushoteller, medmindre de er billige

Alle forslag modtages med kyshånd.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-06-02 21:11

On Mon, 24 Jun 2002 21:53:33 +0200, "Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk>
wrote:

>Er der nogen der har et forslag til en miniferie på 4-5 dage, i slutningen
>af uge 30/starten af uge 31 for to personer?
>Alle forslag modtages med kyshånd.

Berlin og selvfølgelig Potsdam er kanon. Du kan overkomme en del af
byen på den tid, du har til rådighed.

Husk: "En sejltur på floden" og "Byen rundt med linie 100", ligesom
alle de kendte steder bør besøges (Potsdammer Platz, Brandenburger
Tor, Siegesseüle, Den danske Ambassade, Muren, Funkturm, KaDeWe,
Olympiastadion osv.). Man behøver ikke nødvendigvis at bruger timer
hvert sted.

http://www.berlin.de/tourismus-sehenswuerdigkeiten/.html/index.html
http://www.berlin.de/home/.html/index.html

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Fra : Heidi

Dato : 25-06-02 06:51

Mogens Knudsen wrote:

> Berlin og selvfølgelig Potsdam er kanon. Du kan overkomme en del af
> byen på den tid, du har til rådighed.

Tak for forslaget - se i øvrigt mit svar til John K...

Fra : John K

Dato : 24-06-02 22:01

> [...]
>
> Prismæssigt ligger der ikke noget fast, men ikke alt for dyrt - dvs.
> ingen luksushoteller, medmindre de er billige

Hej Heidi...

Jeg kan kun tilslutte mig Mogens' idé med hensyn til Berlin. Berlin er en
oplevelse.
Prag kan også klart anbefales. En på mange måder pæn by og flere ting er
stadig billige - specielt mad og drikke.

> Mvh. Heidi
> Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes
> i gruppen og ikke pr. mail

Mvh

John K

Fra : Heidi

Dato : 25-06-02 06:50

John K wrote:

> [...]
> Prag kan også klart anbefales. En på mange måder pæn by og flere ting
> er stadig billige - specielt mad og drikke.

Berlin eller Prag kunne være spændende - men er det ikke typisk
busture der arrangeres til de to byer? Som nævnt kan min ryg ikke
rigtig forliges med så lang tid i en bus - og spørgsmålet er om der
er nogen der arrangerer kombinerede fly/hotelrejser de to steder hen?
Nogle forslag?

Men som sagt må det også meget gerne være i Danmark, et sted hvor
det kan lade sig gøre at leje en bolig 4-5 dage i stedet for en hel
uge, og hvor der er lidt strand, og nogle ting at se.....

Tak for forslaget...

Fra : Eliasen

Dato : 25-06-02 12:25

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> rigtig forliges med så lang tid i en bus - og spørgsmålet er om der
> er nogen der arrangerer kombinerede fly/hotelrejser de to steder hen?

www.rejsefeber.dk arrangerer bl.a. pakketure til Prag. Vi har selv anvendt
dem til andre rejsemål og er altid blevet godt behandlet. Jeg synes faktisk
også priserne var fornuftige (alt er naturligvis relativt). God ferie!

--
Eliasen

Fra : Tina

Dato : 25-06-02 17:03

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i

>snip<

Hos DanLand kan man leje sig ind for blot nogle enkelte dage.
http://www.danland.dk/

Mvh

Tina

Fra : Heidi

Dato : 25-06-02 19:25

Tina wrote:
> Hos DanLand kan man leje sig ind for blot nogle enkelte dage.
> http://www.danland.dk/

Tak for linket - det gav lidt inspiration til videre søgning, så det ender
nok med at vi bestiller en forlænget weekend på et hotel på Samsø,
eller Danland i Faaborg. Det ved vi først i morgen når de åbner kl.
9

Tak til de andre forslag også...

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 25-06-02 20:03

> [...]
> nok med at vi bestiller en forlænget weekend på et hotel på Samsø,
> eller Danland i Faaborg. Det ved vi først i morgen når de åbner kl.

Faaborg kan absolut anbefales, det er så kønt ved det sydfyndske øhav.

Jakob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-06-02 20:26

On Tue, 25 Jun 2002 21:02:43 +0200, "Jakob L. Nielsen"
<nmb14917@vip.cybercity.dk> wrote:

>Faaborg kan absolut anbefales, det er så kønt ved det sydfyndske øhav.

Stedet eller hotellet ?
Danland er lidt "simpelt" nogle steder.......

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Fra : John K

Dato : 25-06-02 20:51

> Faaborg kan absolut anbefales, det er så kønt ved det sydfyndske øhav.

Det kan jeg kun give dig ret i (jeg bor der selv).
Svanninge Bakker er oplagt som besøgsmål. Det samme gælder Lyø, Avernakø og
Bjørnø.
Fra Faaborg er der ikke langt til for eksempel Egeskov Slot.
Horne rundkirke er også lidt speciel.
I det hele taget er der mange hyggelige ting hernede.
Med hensyn til hotel vil jeg anbefale Hotel Faaborg (www.hotelfaaborg.dk).
Det ligger centralt på Torvet i Faaborg.
Danland er også OK
Ellers er der jo Quality Hotel Faaborg Fjord (www.hotelfaaborgfjord.dk)

Til Heidi (og andre for den sags skyld):

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at spørge løs...

Slå også et smut forbi www.faaborg.dk/default.asp?id=139

Mvh

John K

Fra : Heidi

Dato : 26-06-02 06:54

John K wrote:
> [...]

[snip]

> Til Heidi (og andre for den sags skyld):
>
> Hvis du vil vide mere er du velkommen til at spørge løs...

Tak - nu ser vi lige om der er ledigt når jeg ringer i dag - men jeg kunne
godt tænke mig at vide, om der findes nogle ordentlige badestrande
i nærheden? Forhåbentlig bliver der bare en anelse solskin på det
tidspunkt, så det kunne være rart med en dukkert...

Fra : John K

Dato : 26-06-02 09:54

> [...]
> i nærheden? Forhåbentlig bliver der bare en anelse solskin på det
> tidspunkt, så det kunne være rart med en dukkert...

Klinten - der er indrettet til formålet, og har fået EU's "Blå Flag", ligger
for foden af Danland - du kan næsten hoppe derud fra hotellet
Ellers er der for eksempel Sinebjerg Strand.

Mvh

John K

Fra : Heidi

Dato : 26-06-02 17:59

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d18c9ea$0$14594$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Til Heidi (og andre for den sags skyld):
> Hvis du vil vide mere er du velkommen til at spørge løs...

Nu er opholdet hos Danland i Faaborg bestilt, så jeg har lige et
ekstra spørgsmål...

Kan du anbefale nogle gode restauranter, gerne med udenlandsk
mad (vi er ikke kræsne eller bange for at prøve noget nyt - fisk er dog
ikke lige det helt store hit, men man kan jo blive overrasket...) - vi
vil nok lave mad selv et par dage, men man skal jo næsten spise ude,
når nu man er på ferie...

I øvrigt har jeg kigget på Faaborgs hjemmeside (turistbureau), og der
kan vi nok finde nogle tips til hvad vi skal se.

Tak for hjælpen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-06-02 20:30

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dog
> ikke lige det helt store hit, men man kan jo blive overrasket...) -

Nej uhadadada!! Der kan jo være ben i!!

Fordomme er den største hindring for at få sikkerhed for, hvad der er
det bedste i verden.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Heidi

Dato : 26-06-02 21:00

Folmer Rasmussen wrote:
> "Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> dog
>
> Nej uhadadada!! Der kan jo være ben i!!

Jeg tror du misforstod det jeg skrev og overså mit "men" - jeg mente at
vi som udgangspunkt ikke er vilde med fisk, men vi kan jo blive
overraskede og opdage at vi kan lide det, hvis vi får det rigtige!

> Fordomme er den største hindring for at få sikkerhed for, hvad der er
> det bedste i verden.

Og fordomme har jeg heller ikke når det gælder mad (næsten) - men
når jeg ved at de fleste typer fisk ikke siger mig så meget, hvorfor
skulle jeg så bruge penge på det, hvis jeg i stedet kan få noget jeg
næsten med sikkerhed ved jeg kan lide?

Fra : John K

Dato : 26-06-02 23:24

> [...]
> ikke lige det helt store hit, men man kan jo blive overrasket...) - vi
> vil nok lave mad selv et par dage, men man skal jo næsten spise ude,

La Dolce Vita i Mellemgade laver en virkelig god lasagne. Men deres pasta
retter, pizzaer og steaks er også gode - og så er både Pino og Adriano nogle
hyggelige fætre
Ellers er der Faaborg Steakhouse på Torvet.
Skal det være fint kan i jo spise på Hvedholm Slot eller Faldsled Kro. Der
ligger heldigvis en pølsevogn tæt på sidstnævnte

> I øvrigt har jeg kigget på Faaborgs hjemmeside (turistbureau), og der
> kan vi nok finde nogle tips til hvad vi skal se.
>
> Tak for hjælpen

Jamen det var da så lidt...

Husk at tage en tur rundt med vægterne. De går fra Klokketårnet...

*Reklame start*
Ellers kan i jo også stille ind på lokalradioen på 88.8 (kabel), 89.8 eller
107.8 MHz (Faaborg by), der har informationer om hvad der sker i området
*Reklame slut*

Turistbureauet har også en aktivitetskalender...

Mvh - og go' ferie...

John K