gnocci
Fra : Lisa

Dato : 24-06-02 19:50

Jeg forsøgte mig med gnocci i weekenden...Selvom jeg nøje fulgte en opskrift
herfra nyhedsgruppen, så endte jeg med noget der mest af alt smagte som kogt
kartoffelmos - ikke særlig spændende og noget slatten. Kan det passe?
Hvordan skal gnocci smage/se ud?
Mvh lisa

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-06-02 08:59

"Lisa" <lissa130@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kogt
> kartoffelmos - ikke særlig spændende og noget slatten. Kan det passe?

I Irma kan man købe det færdiglavet. Koges i 3 minutter. Jeg synes godt man
kan sammenligne det lidt med kogt kartoffelmos. De er dog ret faste i
konsistensen og mere nyanccerede i smagen end jeg ville regne med at kogt
kartoffelmos smagte :)

Mvh Thomas

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 25-06-02 14:53

> [...]
kogt
> kartoffelmos - ikke særlig spændende og noget slatten. Kan det passe?

Man får næsten lyst til at sige "kom forbi og vi prøver sammen"...
Hvis du aldrig har smagt dem før er det usandsynlig at ved at prøve en
"random" opskrift herfra den vil virke - fx mel mængde er umulig at bestemme
på forhånd.
Og industriprodukterne kommer ikke i nærheden af 50% af "smagsoplevelsen" af
den ægte vare, så lad være med at sammenligne med dem...
PS de hedder iøvrigt GNOCCHI og jeg har mindst en gang digtet en mail om
emnet:
http://makeashorterlink.com/?I3B424121 (uha den er fra '98!!!)
bemærk at man skal a) *presse* kartoflerne mens de er varme (ALDRIG bruge en
røremaskine / food processor: prøvet - katastrofalt!) og b) ælte dem med mel
mens de er varme.
Nu at det er sommer kan man lave en sauce af olivenolie, hvidløg, modne
cherry tomater og basilikum - smager kanon og er så hurtig og simpel...

Sandra

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-06-02 16:38

Sandra skrev: