Ferie TUR
Fra : Lasse

Dato : 24-06-02 20:21

Hejsa

Lige inden jeg drager af sted med 2 andre mcér kunne jeg godt bruge lidt
hjælp

Er der noget specielt jeg skal huske?

Min Mc er 3 mdr. gl. og kun kørt 2200 km, så mon ikke den kan klare en tur
til Frankrig og hjem

Mvh
Lars
SV650S "Sølv"

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 24-06-02 21:14

Kædespray.

--
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Ole Baun

Dato : 24-06-02 21:28

"Lasse" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget specielt jeg skal huske?
>
> Min Mc er 3 mdr. gl. og kun kørt 2200 km, så mon ikke den kan klare en tur

Jo mon ikke den kan. Er det din første ?
Du skal huske pas og penge, og vandtæt tøj; - (til turen gennem Tyskland).
Hvis du har begrænsede midler vil det nok være smart at medbringe lidt mere
grej.
Hvordan vil I overnatte (camping / hotel) ?
Hvor længe vil I være væk ?

Ole Baun, CB 500, ´96, 99 kkm, blandt andet med 3 sommerferieture til
Frankrig.

Fra : Lasse

Dato : 24-06-02 21:47

Hejsa

Yep, først længere tur, det samme kan jeg sige om de 2 andre, så vi skal tre
afsted på tur for først gang..

Vi regner med at overnatte på motel, da vi så undgår at skulle ud at købe
letvægt telt etc..og vi skal nemlig også kun være væk i ca uge...

Hvordan er din Cb500 at køre på når den er en længere tur?, en af dem som
skal med køre nemlig på sådan en?

/Lars
SV650S

Fra : Ole Baun

Dato : 24-06-02 21:59

"Lasse" skrev i en meddelelse
> [...]
> letvægt telt etc..og vi skal nemlig også kun være væk i ca uge...
>
> Hvordan er din Cb500 at køre på når den er en længere tur?, en af dem som

SV650S er jo selvfølgelig lige en smule bedre end CB500´eren til det meste,
tror jeg. Men jeg har på Frankrigs turene "kun" været i følge med min bror
på GS500 , (og MZ251 første år), er der har jeg ikke haft problemer med at
hænge på.

Jeg er nu også mere til de små veje fremfor autobahn, men det er SV650´eren
efter hvad jeg har hørt også.

CB500´eren har efter min mening et godt sæde, og en siddestilling som gør,
at man, (jeg), uden større gener, let kan holde dagsetaper på 700 - 800 km
ud og hjem, og knap det halve når vi er nede hvor der er kuperet, og mere at
se på.

Ole Baun

Fra : Carsten

Dato : 24-06-02 22:19

"Lasse" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d178432$0$14614$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Vi regner med at overnatte på motel, da vi så undgår at skulle ud at købe
> letvægt telt etc..og vi skal nemlig også kun være væk i ca uge...

Har selv lige været en tur igennem Frankrig, og kan anbefale
deres eTap hoteller (moteller). De er usandsynlig billige, du
skal blot ikke tage deres morgenmad find hellere en brunch
cafe. Et eTap dbl. værelse med ekstra seng (til 3 mand i alt)
koster kun 35 euro pr. nat for alle 3.
eTap's kan findes enten ved eller i umiddelbar nærhed af
motorvejene.

Carsten

Fra : Christian Berggreen

Dato : 25-06-02 13:17

og hvis det skal være endnu billigere, så findes der en skrabet version af
ETAP motellerne, som hedder Formule1. Den eneste forskel er blot, at der er
bad og toilet på gangen istedet for værelset, ellers er de helt end.

Man har også mulighed for at checke ind efter lukketid ved at bruge sit
kredit-kort. Vil dog ikke anbefale det, da de som regel er rimeligt booket
op. Ring hellere i forvejen og bestil plads.
Tag en oversigt over hotellerne på det første i finder, den er guld værd.

Der er klart flest ETAP hoteller i Frankrig og Tyskland mens Formule1 mest
er i Frankrig.

God tur..

Christian
VTR1000F

Fra : Pein

Dato : 24-06-02 21:47

"Lasse" skrev ...
> Hejsa
>
> Lige inden jeg drager af sted med 2 andre mcér kunne jeg
> godt bruge lidt hjælp
>
> Er der noget specielt jeg skal huske?

Pas, registreringsattest, forsikringspapirer (rødt og evt. grønt kort),
penge og/eller kreditkort, benzinkort (EuroShell virker mange steder,
Hydro-Texacokortet virker også på Dea stationer osv.).

Vær ikke overnervøs for at glemme noget tøj eller lign. Den slags kan købes
undervejs. Og det er heller ikke nødvendigt at tage kontanter med til hele
turen. Med Visa, mastercard eller lignende kan man bare hæve lidt kontanter
undervejs.

> Min Mc er 3 mdr. gl. og kun kørt 2200 km, så mon ikke den
> kan klare en tur til Frankrig og hjem

Sagtens, men den passerer vel et evt. 6000 km. service undervejs. Hvilket
efter min mening er ligegyldigt. Så bliver det bare 7000 i stedet.

Mvh. Niels
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-06-02 21:52

Husk SOS-kort fra forsikring. Hvis du da har kasko på din MC

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-02 10:11

Og selvfølgelig også det grønne kort (ansvar).

Ellers kunne en dækpilot også være en rar ting at have med, hvis uheldet er
ude.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-06-02 21:27

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers kunne en dækpilot også være en rar ting at have med, hvis uheldet
er
> ude.

Ganske apropos - et lille sidespring....
Jeg er pt. i færd med at flytte og har de fleste af mine sager pakket ned i
diverse papkasser. Ikke alle sagerne er pakket lige fornuftigt ned, da noget
af det skulle ske lidt i hast.

Jeg havde så i eftermiddag netop flyttet 5-6 papkasser op i den nye
lejlighed og satte mig ned et par minutter for at slappe lidt af før
udpakningen, da jeg hørte et højlydt *PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFT*
fra stuen. Ved nærmere eftersyn kom lyden fra en af papkasserne - nærmere
betegnet den med min gamle video, min mc-garage og en dåse dækpilot.....
=

Æv, det stads er simpelt bare for ulækkert, klæbrigt og kommer ind alle
steder - også ind i videoens "bånd-sluger-hul"..... Bvadr... Mon det stads
er farligt for videoen??
Hmm nå, det finder jeg tids nok ud af.....

Herfra skal et godt råd i al fald være at forsøge at undgå at skidtet
punkterer, - pak evt. dåsen ind i en plastpose så det værste svineri undgås.
Stød og varme o.l. er dåser under tryk nok heller ikke så glade for.

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - Startede mandag den 24. juni på teori

Fra : Armand

Dato : 26-06-02 22:04

> Og selvfølgelig også det grønne kort (ansvar).
>
> Ellers kunne en dækpilot også være en rar ting at have med, hvis
uheldet er
> ude.

SV'erens slangeløse dæk er væsentligt sikrere at lappe med dertil
beregnede plugs!
Et plug-rep.kit fylder samtidig kun 1/3 af en dåse dækpilot og er flad
(= lettere at pakke væk)!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-06-02 22:13

Enig, den løsning havde jeg lige glemt

Fra : N/A

Dato : 27-06-02 09:17

Fra : Søren Lindholt

Dato : 27-06-02 09:17

Ulrik Borg <ulrik@ostenfeld.dk> wrote in article
<afddno$22k$1@eising.k-net.dk>...

> Så er der bare den lille detalje tilbage med at få dækket pumpet op igen,
og
> på den tyske autobahn med 40 km til nærmeste tankstation er det måske
ikke
> så lille en detalje endda....... :o\

Der er nogen sæt med små COpatroner til at pumpe dækket op med...
www.on2wheels.de nr 506351 eller 50604

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-06-02 16:42

Ulrik Borg wrote:
> Med dækpilot kan man da godt køre umiddelbart efter indsprøjtning af det
> klistrede stads - kan man ikke?

Man skal ligefrem!

> Jeg mener, er sådan en dåse ikke nok til
> at pumpe dækket op til et nogenlunde tryk?

Jo, det var ikke noget problem på Fazeren Jeg kørte omkring 400km med
smat i dækket uden problemer og da jeg skulle have skiftet dæk var det bare
at tørre det grå væske af fælgen - no problemo.
I forgårs kørte jeg et stykke glas fra en ølflaske op i mit bagdæk, så jeg
fik en dækmand til at sætte en plug i. Det kostede 100 kr
Han satte den i udefra, hvilket jeg var lidt skeptisk over for, men iflg.
dækmanden udvidede pluggen sig nok til at den ikke kunne komme ud, når den
kom i kontakt med limen... og det er da tæt endnu.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anet

Dato : 29-06-02 19:44

hej

Vi har den erfaring at det passer med at holde et lille hvil efter ca. 100
km for så bliver man ikke så træt. Passer sammen med tankning, toiletbesøg
eller en spisepause.

hilsen

Anet
FZS 1000

Fra : Armand

Dato : 30-06-02 11:14

Anet <anet49@hotmail.com> skrev i en
> [...]
100
> km for så bliver man ikke så træt. Passer sammen med tankning,

Det er min erfaring at hvis man ikke regner Tyskland for der det er (ren
transit), og derfor kommer ud af røret, så vil Tyskland ende med at
blive en eviglang plage!
af samme grund er det bedre at dele sig op i to grupper á to, end at
køre
fire sammen: 2 & 2 glider man lettere igennem trafikken uden at bruge
tid på at "samle op", og under tankningerne går der pludselig
uforholdsvis meget tid nå først den ene og så den anden kommer i tanke
om (også) at skulle: ryge, tisse, drikke, ringe!
Der går hurtigt en halv time og på den tid kunne man komme langt
videre!!

Og Jens S' sjette P holder jo flokken samlet ved dagens afslutning!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-06-02 13:38

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Og selvfølgelig også det grønne kort (ansvar).
>
> Ellers kunne en dækpilot også være en rar ting at have med, hvis uheldet
er
> ude.

Meget apropos, pffffftt - bagdækket, i går (lørdag).

Stod på herrens mark (nærmere bestemt Bjæverskov rasteplads, "Morfars
Grill") med et fladt bagdæk

I sådant et øjeblik er man sq glad for venner, som smider hvad de har i
hænderne, køber en dæk pilot, og tæsker til bjæverskov med den til
undertegnede (mange point i den interne karakterbog).

Kenneth
R1

Fra : Jens_B_Rasmussen

Dato : 25-06-02 09:26

http://www.kandu.dk/

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-06-02 11:03

"Lasse" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der noget specielt jeg skal huske?
>
> Min Mc er 3 mdr. gl. og kun kørt 2200 km, så mon ikke den kan klare en tur

Jo mon ikke, men du har vel husket at få lavet et 1000 km. tjek?

Derudover skal du huske at tage de originale registreringspapirer med og
ikke en kopi.

God tur.

Hilsner,

Tony
Divvy 01 (der kørte til Paris og tilbage på en weekend sidste sommer lige
efter et 1k tjek)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-06-02 15:45

> Lige inden jeg drager af sted med 2 andre mcér kunne jeg godt bruge lidt
> hjælp
>
> Er der noget specielt jeg skal huske?

Hej Lars

Kædespray.
Værktøjssættet.
To nye tændrør.
Forsikringsbevis.
kopi af registreringsattesten.

Før du tager afsted, så chek dæktrykket (med kolde dæk), og fjern sten o.l.
fra dækket.
Rens kæden med en pensel i petroleum, motorolie. lampeolie eller parrafin
olie, tør den helt ren og smør den grundigt. Verificer at den er perfekt
spændt op.
Gå din cykel igennem for defekter og smør greb, låse og kabler.
Godt med silikone på den forreste tændrørshætte. Der kan samle sig vand
under den på en SV'er da den hælder fremad og bliver udsat for en del vand i
regnvejr.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-06-02 19:57

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message

> kopi af registreringsattesten.

Nix! Man skal have originalen med og ikke en kopi...

Mvh,

Tony
Divvy 01

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 25-06-02 16:44

"Lasse"
> Hejsa
> Er der noget specielt jeg skal huske?
************************'
Husk altid de 3 P'er ved rejser:
Før hed det Penge, Pas, Præservativer
- nu om dage er det nok mere: Penge, Pas, Phone.

Hvis I alle har mobilos er det ikke noget problem, hvis ikke, så aftal et
nr. I kan ringe til derhjemme, som kan fungere som "kommandocentral" hvis I
bliver væk fra hinanden. Motorvejen er stor, og hvis man ikke har aftalt
100% hvor man mødes, kan det hurtigt blive en "single-ferie".

--
Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125, som er til salg

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 22:17

> [...]
> Hejsa
>
> Lige inden jeg drager af sted med 2 andre mcér kunne jeg godt bruge

De fem P'er! :
Pik, pas, penge, papirer, preservativer

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-06-02 11:14

> De fem P'er! :
> Pik, pas, penge, papirer, preservativer

*GRILL*

Tony
Divvy '01

Fra : N/A

Dato : 30-06-02 11:10

Fra : Armand

Dato : 30-06-02 11:10

Jens S., Esbjerg <jenssv@hotmailhotmail.com> skrev i en
> "Armand"
> skrev
> Nu om dage bør man også huske Phone.
> Det er nemt at blive væk fra hinanden på das Autobahn.
> Alternativt kan aftales et hjemmenr. man kan bruge som
kontakt-central.

Heeey!
Nye tider! - De seks P'er!!!

Aprospos:
Er der nogle der magter også at få Visa/lign.-kortet med blandt P'erne?
Jeg har grublet; men er ikke kommet længere

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-06-02 11:34

> Er der nogle der magter også at få Visa/lign.-kortet med blandt P'erne?
> Jeg har grublet; men er ikke kommet længere

Pengekort, Paycard, Plastickort you name it )

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 30-06-02 19:35

Allan Bojesen <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en

P'erne?
> Pengekort, Paycard, Plastickort you name it )

Tjaeh :-/
"Penge" er jo blandt de originale P'er, så "pengekort" ligesom ekko'er
derpå :-/
Paycard er i mine ører nok det bedste bud på det 7. P!

--
Armand.
(der har skrevet den udvidede moderne version bag øret)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-07-02 12:34

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<afnpkj$g0s$2@news.cybercity.dk>...

> [...]
ekko'er
> derpå :-/
> Paycard er i mine ører nok det bedste bud på det 7. P!

Plastikpenge?

--
Mikkel

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-06-02 20:41

> [...]
>
> Er der noget specielt jeg skal huske?
>
> Min Mc er 3 mdr. gl. og kun kørt 2200 km, så mon ikke den kan klare en tur

Ørepropper! Kan købes på apoteket. Et sæt pr. hele dag der skal køres. Så er
du sikker på ikke at have en ekstra hyletone med når du kommer hjem!

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.