Vandsagen
Fra : Live4Him

Dato : 24-06-02 18:13

For et stykke tid siden bad jeg om forbøn for mit drikkevand som er blevet
forurenet med olie. Sagen er nu nået dertil at der skal graves på min jord
for at sandsynliggøre hvorfra olieforureningen stammer. Der er taget prøver
opstrøms som indikere at det enten er på min grund eller naboens at kilden
til forureningen findes.

Findes forureningen (hvad jeg næppe tror) på min grund, skal jeg betale for
hele affæren, med mindre en forsikring dækker.

Denne kedelige, langvarige og opslidende sag tærer ikke bare på mine
psykiske ressourcer, men også på min tro - det er til stadighed sværere og
sværere for mig at bede til Gud om hjælp og overlade det til Ham. Så det er
også en prøve på min tro og mit trosliv står altså ikke prøve. I stedet for
frimodig tillid til Gud kæmper jeg med total opgivenhed, skuffelse og
bitterhed over en Gud som synes ligeglad.

Jeg ved godt jeg skal stole på Gud, give det hele til Ham og så ellers
takke, men det er ikke så nemt, det virker faktisk umuligt for mig i denne
tilstand jeg er i.

jørgen.

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 24-06-02 18:36

Live4Him wrote:

> Denne kedelige, langvarige og opslidende sag tærer ikke bare på mine
> psykiske ressourcer, men også på min tro - d

Man skal ikke tro, man skal vide.

Har du en gammel nedgravet olietank på grunden der er blevet utæt?

Eller har du måske oliefyr og en nedgravet olietank?

Jeg har hørt noget om en græsart der kan dyrkes på olieforurendede
områder. Den skulle nedbryde olien og hen af vejen, fjerne forureningen.

Støt dig til videnskaben i denne sag jeg_tror_der er hjælp at hente der.

Fra : Live4Him

Dato : 25-06-02 12:34

"claus Christian Larsen" <tip@tophygiejne.dk> wrote in message

> Har du en gammel nedgravet olietank på grunden der er blevet utæt?
>
> Eller har du måske oliefyr og en nedgravet olietank?

Jeg har en udendørs olietank som for mig at se ikke er utæt nogen steder.

> Jeg har hørt noget om en græsart der kan dyrkes på olieforurendede
> områder. Den skulle nedbryde olien og hen af vejen, fjerne forureningen.

Ja, det kan måske blive aktuelt hvis min jord er forurenet. Eller også
fjerner man bare jorden.

jørgen.

Fra : kjaer

Dato : 25-06-02 02:40

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:af7k1n$qc2$1@sunsite.dk...
> [...]
> opstrøms som indikere at det enten er på min grund eller naboens at kilden

Forureningen må vel ske der hvor vandet pumpes ud i rørerne. At olie i jorden trænger ind i en vandledning er, for mig at se, meget
usandsynligt hvis der er tryk på vandet.

Fra : ivan karamazov

Dato : 25-06-02 13:31

jeg er sikker på at olie-sagen giver søvnløse nætter, for dig! men har det
aldrig slået dig at vor metafysiske vens manglende indsats har langt større
konsekvenser for millioner af mennesker kloden over, hver dag!

mvh
ivan

Fra : Live4Him

Dato : 25-06-02 12:39

"ivan karamazov" <ivan@yahoo.com> wrote in message
> [...]
større
> konsekvenser for millioner af mennesker kloden over, hver dag!

Så skal vi altså have en ny tråd, med det klassiske spørgsmål: Hvorfor
tillader en kærlig Gud alt det onde ?

jørgen.

Fra : yossarian

Dato : 25-06-02 14:13

næ, men hvis man er i stand til at fastholde troen på den baggrund, er det
besynderligt at lidt foruening vælter læsset.
hvad er hensigten med det oprindlige indlæg iøvrigt; sympati eller praktiske
løsningsforslag?

-Y-

Fra : etta place

Dato : 25-06-02 14:32

den forklaring du (I) bruger til at forklare det (alt det onde), skal du
bare bruge til at forklare din egen situation.

etta

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-06-02 13:58

> "ivan karamazov" <ivan@yahoo.com> wrote in message

Gud er ikke ond eller tillader det onde at ramme sin fåreflok.

I 1 Mos 28 læses der at Gud velsigner lydighed og straffer ulydighed, valget
er hos menneskerne!

Det ville også være klogere at foretage en selvransagelse med et enkelt
spørgamål " gør jeg det Gud har behag i eller gør jeg noget andet". For det
er helt klart ikke Gud der er problemet hvis det går skidt for mennesker,
det er mere tænkeligt at mennesker vælger noget der ikke behager Gud.

((( overfald mig bare, for sådan siger skrifterne og således tror jeg )))

1 Kor 11 v28 Enhver skal prøve sig selv, og så spise af brødet og drikke af
bægeret. v29 For den, der spiser og drikker uden at agte på legemet, spiser
og drikker sig en dom til. v30 Derfor er der mange syge og svage hos jer,
og ikke så få sover hen. v31 Hvis vi agtede på os selv, ville vi ikke blive
dømt. v32 Men når vi dømmes af Herren, opdrages vi, for at vi ikke skal
blive fordømt sammen med verden.

--
Erik L

Du siger: »Vi kender jo ikke den mand«;
men mon ikke han, der prøver hjerterne, har indsigt?
Han, der vogter på dit liv, ved besked
og gengælder mennesket efter dets gerninger.

Fra : Live4Him

Dato : 25-06-02 14:05

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> er helt klart ikke Gud der er problemet hvis det går skidt for mennesker,
> det er mere tænkeligt at mennesker vælger noget der ikke behager Gud.

Det du egentlig siger er at hvis der sker noget dårligt for os, så er det
guds straf fordi vi har syndet.
Gør du altid hvad Gud behager ? Er du perfekt ? Hvad med syndstilgivelse ?

Hvad så med alle de kristne matyrer genem tiden - led de og døde de fordi de
ikke behagede Gud ?

Jeg synder også - men det er sgu ikke årsagen til at mit drikkevand er
blevet forgiftet !!

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-06-02 14:47

> [...]
>
> Hvad så med alle de kristne matyrer genem tiden - led de og døde de fordi

Hvorfor sammenligner du dig selv med en Martyr som Gud har offrede for
evangeliet skyld ??? Men den offer er ikke foretaget fordi f.eks. Stefanus
var ulydig, men fordi han var så fuld af Helligånden at mirakler og
sandheden væltede ud af ham, så jeg mener det var Jesus i Stefanus der blev
stenet. Men det sker også kun til få udvalgte og det er en helt anden sag
end den om psykisk nedslidende på grund af olieforurening.

> Jeg synder også - men det er sgu ikke årsagen til at mit drikkevand er
> blevet forgiftet !!

Det var hvad jeg troede det handlede om, Citat

> [...]
>frimodig tillid til Gud kæmper jeg med total opgivenhed, skuffelse og
>bitterhed over en Gud som synes ligeglad.

Det var grunden til denne indstilling til Gud jeg mente skulle ransages!

Fra : Live4Him

Dato : 25-06-02 14:14

Iøvrigt, Erik. Husk at brug din egen medicin på dig selv hvis du en dag
kommer ud for noget grimt. Husk så at slå dig selv i hovedet mens du giver
dig selv skylden for "guds straf" - men det gør du selvfølgelig ikke, men du
er altid god til at håne andre når de kommer ud for ulykker og påstå at det
er deres egen skyld pga. synd !!

Du er god til at hælde salt i andres sår.
Du er god til at nedgøre og håne.
Du er god til at føje spot til skade.

Bravo Erik !

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-06-02 15:08

> [...]
det
> er deres egen skyld pga. synd !!
>
> Du er god til at hælde salt i andres sår.

Kære Jørgen, jeg skrev kun fordi jeg ved Gud kan hjælpe dig og Han har ragt
hånden ud efter dig. Jeg skrev ikke for at håne dig på nogen måde, selv om
jeg på forhånd viste det ville blive forstået sådan.