Opsigelse af lejer
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 24-06-02 17:42

Jeg har et lidt specielt spørgsmål.

Jeg bor i et hus hvor der er 8 lejligheder. Det købte vi for et år siden og
regnede med at det var en andelsboligforening vi fik ud af det, men nej. Det
viser sig at det er et fælleseje hvor vi har rentefradraget til deling
mellem dem af os der er med i ejerskabet. Så kommer det: Der er 3 lejere
tilbage af de 8 lejligheder. Hvis jeg ser i lejeloven, så står der vist at
man kan opsige dem hvis ejer selv skal bruge lejligheden. Det kunne man jo
ikke med andelsboligeforeninger, men nu hvor vi der ejer det selv bor der,
kan vi så gøre det?

--

Mvh. Kai Hoffmann
Vil du modtage mindre spam, så kig på:

Fra : vagn torup

Dato : 24-06-02 18:58

Hej
Det kan jeg ikke forestille mig.
Hvorfor vil I af med dem??
MVH Rikke
Kai Hoffmann <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en
nyhedsmeddelelse:af7i5g$1j1r$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 24-06-02 23:02

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg ikke forestille mig.
> Hvorfor vil I af med dem??

De bruger stort set ikke lejligheden, og når de endelig bruger den så er de
en pestilens for resten af huset.

Fra : Henning Makholm

Dato : 25-06-02 19:18

Scripsit "Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc>

> De bruger stort set ikke lejligheden, og når de endelig bruger den så er de
> en pestilens for resten af huset.

Hvis de er fraflyttet lejligheden kan der måske blive tale om at hæve
lejeaftalen ifølge lejelovens §93 stk 1 litra d.

--
Henning Makholm "Nobody is going to start shouting
about moral philosophy on my bridge."

Fra : vagn torup

Dato : 26-06-02 09:23

> Hvis de er fraflyttet lejligheden kan der måske blive tale om at hæve
> lejeaftalen ifølge lejelovens §93 stk 1 litra d.
>
> --
> Henning

Hej Henning
Det er meget svært at bevise, hvis de ikke har meldt flytning til
folkeregistret. Havde selv en lign. sag i vores gamle ejendom og har set
mange tilsvarende. Det er noget med, at man skal ind og kigge på
lejlighedens el og vandforbrug og den slags.
Jeg undrer mig i øvrigt lidt over at Kai skriver, at de gerne vil af med
lejere i 3 lejemål og et andet sted skriver han at de er en pestilens for
ejendommen, når de er i lejligheden. Er det lejerne i 1 eller 3 lejemål, han
vil af med? Men det kan du selvfølgelig ikke vide noget om.
MVH Rikke

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-06-02 18:51

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev...
SNIP
> [...]
> ikke med andelsboligeforeninger, men nu hvor vi der ejer det selv bor der,

Nej, for reglen er møntet på, at een ejer, der udlejer sin lejlighed, kan
opsige sin lejer, hvis ejeren selv skal flytte ind - altså ikke noget med,
at en forening/en gruppe ejere gerne selv vil kunne "bruge" lejligheden
(sælge den - går ud fra, at det er det I vil...). Ligeledes kan en ejer af
en ejerlejlighed heller ikke opsige sin lejer pga. salg - lejeren bliver så
bare "solgt med".

Mvh. Camilla

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 24-06-02 23:02

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en ejerlejlighed heller ikke opsige sin lejer pga. salg - lejeren bliver

Ok. Tak for svaret. Du er der altid med gode svar.