knalder tændrør
Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 24-06-02 18:09

Hej Ng

Min Kawa z 900, knalder tændrør på 2. cylinder. Der trænger en smule olie op
fra topstykket - og det kan vel være en ventil eller en stempelring -
eller????

Sætter jeg NBK8 rør i kan jeg kører henved 200 KM inden det står af - og det
sker kun ved de højere omdrejninger (ca. 4000)

Varmere rør vil sikkert brænde hun i stemplet (hvis det da ikke er det der
er sket).

Nogle forslag...?

mvh

Hans

Fra : Asger Steffensen

Dato : 24-06-02 21:43

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op
> fra topstykket - og det kan vel være en ventil eller en stempelring -
Lyder ikke godt! Præcis hvor trænger der olie op??

> Sætter jeg NBK8 rør i kan jeg kører henved 200 KM inden det står af - og
det
> sker kun ved de højere omdrejninger (ca. 4000)
Er det de rør der er foreskrevet i manualen?

> Varmere rør vil sikkert brænde hun i stemplet (hvis det da ikke er det der
> er sket).
Tvivler. Det burde du kunne mærke ret markant. Men måske et revnet
topstykke. Prøv sulfo- tricket (beskrevet af Armand et utal af steder her i
gruppen).

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 25-06-02 06:01

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> op
> Lyder ikke godt! Præcis hvor trænger der olie op??

Omkring tændrøret

> det
> Er det de rør der er foreskrevet i manualen?

Nej, det er en grad varmere

> Tvivler. Det burde du kunne mærke ret markant. Men måske et revnet
> topstykke. Prøv sulfo- tricket (beskrevet af Armand et utal af steder her

jamen topstykket har en lille revne - men ikke mere end at konpressionen er
nogenlunde ok!

> Asger
> ZX-10
>
> --

Hans

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 23:11

> "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Omkring tændrøret
> Nej, det er en grad varmere

(for) varme rør vil brænde af, så måske det blot er et spørgsmål om at
bruge koldere rør :-/

> jamen topstykket har en lille revne - men ikke mere end at
> konpressionen er nogenlunde ok!

"nogenlunde"!?
En topstykke-flække vil medføre falsk luft, hvilket resultere i en mager
=> varmere forbrænding! I så fald er det slet ikke et varmere tændrør
at du skal bruge, snarere tværtom!
Vælger du at køre med det flækkede topstykke bør du yderliger dyse
pågældende karburator lidt federe -Ikke mindst for at holde området
køligt, således at flækken ikke forværres at den varme der osptår af for
mager blanding!!

--
Armand.

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 26-06-02 17:11

Tak for rådet - prøver at skift til køligere rør! Kan jeg nøjes med at gøre
det på den ene eller skal jeg skifte til samme type på alle 4?

mvh

Hans