matematiske funktioner
Fra : bent

Dato : 12-02-01 11:54

Som skoleopgave har jeg lavet et program til at tegne grafen for en
sinusfunktion hvor brugeren kan ændre værdien af konstanterne. Nu vil jeg
prøve at udvide programmet så det kan tegne grafen for en hvilken som helst
funktion som brugeren indtaster. Det er en overskuelig opgave at indskrive
en bestemt funktion i en løkke, der bruger Line eller Pset metode for
pictureboksen, men jeg
har ingen ide om hvordan jeg skal bære mig ad med at ændre denne funktion
run-time.

Er der nogen som har ideer til hvordan jeg skal gribe det an eller har
forslag til hvor jeg kan hente information.

På forhånd tak.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-02-01 12:48

Til det skal du bruge en parser og det er ingenlunde en simpel ting.

Her kan f.eks. finde én (gratis) til delphi:
http://www.econos.de/software/borland/parser10/index.html

Man kunne evt. putte koden ind i en DLL, som du så kunne kalde fra VB. Hvis
du vil have hjælp til det, så skriv direkte til mig.