startside i IE 5.2
Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 16:38

Andre der har samme problem, efter opgradering, til IE 5.2, så bruger
den msn.com som startside, selvom man vælger en anden side, når man
starter programmet næste gang..
har prøvet at smide com.microsoft.explore.plist ud

(hvorfor laver den ikke en ny ? det troede jeg den ville....)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-06-02 16:46

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> Andre der har samme problem, efter opgradering, til IE 5.2, så bruger
> den msn.com som startside, selvom man vælger en anden side, når man
> starter programmet næste gang..

Har du tjekket om der stadig staar msn.com som startside i System pref
-> Internet ?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 16:52

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Har du tjekket om der stadig staar msn.com som startside i System pref
> -> Internet ?

det har jeg nu der står som der skal mediamac.dk...
nu har jeg lige slukket og startet IE og denne gang startede den rigtig
op, men det er lidt underligt...
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-06-02 16:57

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> det har jeg nu der står som der skal mediamac.dk...
> nu har jeg lige slukket og startet IE og denne gang startede den rigtig
> op, men det er lidt underligt...

Enig, i det hele taget var installeren rimelig til IE5.2 underlig:
* Man skulle lukke andre programmer foer man kunne installere [ligesom i
Windows - yrk!]
* Skulle man ikke indtaste admin pw for at installere? Hvad mon den
aendrer der kraever admin adgang?
* Den saetter msn.com som startside - yrk!

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 17:02

> [...]

> aendrer der kraever admin adgang?
> * Den saetter msn.com som startside - yrk!

yes, dobbelt yrk !
det er mærkelig at de ikke har fanget at al den omklamrende automatik
er...... mangler ord... tredobbelt yrk !
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-02 17:07

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> det er mærkelig at de ikke har fanget at al den omklamrende automatik
> er...... mangler ord... tredobbelt yrk !

Efter jeg satte min standardbrowser til mozilla 1.0 og installerede den
tilhørende Java plugin, kan der gå dage uden jeg starter IE.
(Microsoft ting virker generelt kun med IE).

Det fungerer ret godt. Mozilla er en decideret IE-killer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 17:19

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> (Microsoft ting virker generelt kun med IE).
>
> Det fungerer ret godt. Mozilla er en decideret IE-killer.

jeg synes den er grim
Men elsker, at man kan ændre en masse ting i udseende på IE, den måde
man kan organisere og rette navne i bookmarks, fjerne værktøjslinie med
et klik (og alligevel havde visse ting synlige)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 17:23

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> jeg synes den er grim

altså Mozilla (på nær af splash-billedet

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-02 18:03

> jeg synes den er grim

Installer et andet tema. Morten havde fundet et (navzilla) som han
godt kunne lide - jeg synes det var lige lovligt poppet, så jeg har
skiftet til Modern.

> Men elsker, at man kan ændre en masse ting i udseende på IE, den måde
> man kan organisere og rette navne i bookmarks, fjerne værktøjslinie med
> et klik (og alligevel havde visse ting synlige)

Den er da fiks. Men nu er jeg personligt mere interesseret i hvad
browseren kan, end hvordan den ser ud mens den gør det.

Fx kan mozilla smide reklamer ud - IE kan følge med i
onlineauktioner. Hver sine behov :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 18:22

> [...]

> Den er da fiks. Men nu er jeg personligt mere interesseret i hvad
> browseren kan, end hvordan den ser ud mens den gør det.

Men det er jo de der er fedt ved mac: Viden Skønhed, og Styrke samlet i
ét !
form og indhold bør ikke adskilles, men være et samlet hele...
så min holdning, er at det skal være brugervenligt.. f.eks. hvis du har
trukket et bookmark ned i toolbaren. åbner toolbar vinduet for at rette
navnet så det ikke fylder så meget kan man gøre det ligesom alle andre
steder i Mac'en ved at klikke på navnet og rette, men i Mozilla skal man
først klikke på "properies" (lige som netscape-klonen

> Fx kan mozilla smide reklamer ud -

det er tilgengæld fedt !

Fra : Christian Bech

Dato : 25-06-02 09:05

In article <1feaqoa.p3gcwl1vjmxf3N%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> [...]
> form og indhold bør ikke adskilles, men være et samlet hele...
> så min holdning, er at det skal være brugervenligt..

Jeps, sådan har det været men med OS X kommer der også en ny brugerskare
til, som Thorbjørn er et glimrende eksempel på: Adfærdsvanskelige,
asociale, colakonsumerende nørder, der køber en Mac for at få en
hardwareunderstøttet *nix (og samtidig en maskine som konen (hvis haves)
ikke bliver skræmt af). De har en helt andet opfattelse af et GUI og
fred være med det så længe det samlet styrker platformen.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 10:13

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Jeps, sådan har det været men med OS X kommer der også en ny brugerskare
> til, som Thorbjørn er et glimrende eksempel på: Adfærdsvanskelige,
> asociale, colakonsumerende nørder, der køber en Mac for at få en

Forkert. Jeg har ikke selv betalt Mac'en. Det har jeg ikke råd til :/

Pas iøvrigt på - ellers får jeg OTomas til at lukke din udbyder fordi
du poster i den forkerte gruppe!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-02 10:50

> [...]

> Forkert. Jeg har ikke selv betalt Mac'en. Det har jeg ikke råd til :/
>
> Pas iøvrigt på - ellers får jeg OTomas til at lukke din udbyder fordi

dobbelt LOL
Men helt seriøst - der er vel ikke nogen der selv køber
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Christian Bech

Dato : 25-06-02 12:58

In article <1fec0tv.14savgpb2reaiN%virkerikke@anthro.dk>,
virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) wrote:

> dobbelt LOL
> Men helt seriøst - der er vel ikke nogen der selv køber

Nej da, det er derfor min arbejdsmaskine er en delle

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-02 13:13

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Nej da, det er derfor min arbejdsmaskine er en delle

Jeg føler med dig, her er heldigvis kun 4 pc'er versus 60-70 mac'er

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 13:24

> Nej da, det er derfor min arbejdsmaskine er en delle

Tillad mig at anbefale navnet "Dellepude"!

Alternativt, navnet "Lummerkrog".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 26-06-02 16:11

In article <kkk7onzgv6.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Tillad mig at anbefale navnet "Dellepude"!
>
> Alternativt, navnet "Lummerkrog".

Den hedder skam Argentina, mens en eller anden padde har fået den gode
ide, at den stationære Dell skulle hedde Reptilikus. Mac'en hedder
Gaborone, hvilket faktisk betyder noget, selv om jeg ikke kan huske hvad.

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 27-06-02 10:47

> [...]

> ide, at den stationære Dell skulle hedde Reptilikus. Mac'en hedder
> Gaborone, hvilket faktisk betyder noget, selv om jeg ikke kan huske hvad.

Som alle ved er Gaborone bl.a. hovedstaden i det lille afrikanske land
Botswana

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-07-02 07:30

virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) writes:

> Som alle ved er Gaborone bl.a. hovedstaden i det lille afrikanske land
> Botswana

Gror der peber der? Er det en subtil antydning enten af CWB's status
eller ønskede position?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 26-06-02 16:09

In article <kk6607n2la.fsf@mimer.null.dk>,
> [...]

> Forkert. Jeg har ikke selv betalt Mac'en. Det har jeg ikke råd til :/
>
> Pas iøvrigt på - ellers får jeg OTomas til at lukke din udbyder fordi

Han kan umuligt blive taget alvorligt af Forskningsnettet.

TØF.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-06-02 18:44

> jeg synes den er grim

Brug 1.1a, dette thema <http://www.zukes.com/mozilla/navzilla/> og
installer MRJ plug-in.

> Men elsker, at man kan ændre en masse ting i udseende på IE, den måde
> man kan organisere og rette navne i bookmarks, fjerne værktøjslinie med
> et klik (og alligevel havde visse ting synlige)

det kan man også i mozilla.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 19:26

> Brug 1.1a, dette thema <http://www.zukes.com/mozilla/navzilla/> og
> installer MRJ plug-in.

okkk så prøver jeg den igen

> det kan man også i mozilla.
men ikke så enkelt jvf. svar i:
<1feaqoa.p3gcwl1vjmxf3N%kiaikidoREMOVE@mac.com>

men nu får den lige en ny chance men selv Mozilla hjemmeside, er
alt læse-orienteret istedet for visuelt...

men ,back on track, er det kun mig der har haft problem med at IE, hele
tiden ryger tilbage på msn.com??
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-06-02 19:44

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> men ,back on track, er det kun mig der har haft problem med at IE, hele
> tiden ryger tilbage på msn.com??

Prøv at lukke alle Office programmer og andre programmer der måtte bruge
internet config, inden du ændrer startside i System Preferemnces.

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-02 20:22

> Prøv at lukke alle Office programmer og andre programmer der måtte bruge
> internet config, inden du ændrer startside i System Preferemnces.

må have en underlig mac prøvede det og ændrede siden til macnyt.dk
restartet efter at havde installeret den nye apple updatering,
og IE starter pludselig op på mediamac.dk (som der står inde i dens
pref.) bruger den overhovedet "internet" i SystemPref. ?

kan ikke finde java til mozilla...
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-06-02 21:06

> [...]
> og IE starter pludselig op på mediamac.dk (som der står inde i dens
> pref.) bruger den overhovedet "internet" i SystemPref. ?

Ifoelge dagens macfixit, åbenbart ikke længere.

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-06-02 17:50

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> [...]
> (Microsoft ting virker generelt kun med IE).
>
> Det fungerer ret godt. Mozilla er en decideret IE-killer.

Enig, Mozilla er ret laekker, hurtigt og ikke mindst
standardopfyldende. Lidt aergeligt, at der er ikke er samme autocomplete
function ved indtastning af URL's som i IE. Der kan man indtaste et
brudstykke af adressen, eller titlen paa siden, og saa dukker den op i
adressebaren, det kan Mozilla ikke, endnu.

Hvor fik du fat i Java plug-in'et?

Jeg eeeeeelsker tabs!

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-02 18:05

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> [...]
> brudstykke af adressen, eller titlen paa siden, og saa dukker den op i
> adressebaren, det kan Mozilla ikke, endnu.

Meget er der, men du skal have været der før. Jeg har ikke bemærket
at det mangler - har du nyeste Mozilla?

> Hvor fik du fat i Java plug-in'et?

Der var et link til en MRJplugin på den bug i bugzilla som siger at
Java ikke duer på Mac. Den snuppede jeg, og den har virket
tilfredsstillende.

> Jeg eeeeeelsker tabs!

Midterknappen virker ikke. DEN måtte ellers godt åbne i et tag. Jeg
synes også de er fikse.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-06-02 22:31

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Meget er der, men du skal have været der før. Jeg har ikke bemærket
> at det mangler - har du nyeste Mozilla?

Jeg har 1.1a, og det er vist den nyeste. Det jeg mente var fx: Min qmail
administratorside ligger paa en meget lang og snoerklet adresse hos min
udbyder. Selvom det er 2 maaneder siden jeg har vaeret inde paa den,
behoever jeg blot at skrive 'qmail', som er en del af titlen paa
bookmarket, i adressebaren i IE, saa kan den resten for mig. Jeg kan
ogsaa bare skrive 'cgi-bin' som ogsaa indgaar i adressen, saa dukker den
ogsaa op. *Det* er smart. Det kan Mozilla ikke, jeg skal skrive
begyndelsen paa adressen foer den dukker op i adressebaren, og saa skal
adressen ligge i dens history, det er ikke nok det er et bookmark.

> Der var et link til en MRJplugin på den bug i bugzilla som siger at
> Java ikke duer på Mac. Den snuppede jeg, og den har virket
> tilfredsstillende.

Tak, den vil jeg lige kigge paa.

> Midterknappen virker ikke. DEN måtte ellers godt åbne i et tag. Jeg
> synes også de er fikse.

<trykker paa sin Pro Mouse> Virker fint her.

(;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-02 23:14

> [...]

> begyndelsen paa adressen foer den dukker op i adressebaren, og saa skal
> adressen ligge i dens history, det er ikke nok det er et bookmark.

Ah. Altså at der søges i alting efter det du skriver. Hmmm... Det
kan også skyldes at informationen er blevet for gammel. Det ved jeg
ikke om den kan.

Bortset fra det - du kører en alpha version. Det er mit liv for kort
til ;)

Hvis du synes det savnes, så smid en bugrapport i Bugzilla. Så er der
en chance for at det bliver lavet, især hvis det findes i IE.

> <trykker paa sin Pro Mouse> Virker fint her.

Ka'wær det er fikset i 1.1a. Jeg lever indtil videre med hvad der er.

Herudover er der kommet første bud på en dansk oversættelse af
Mozilla. Den er sjov at lege med, men da alle æbletasterne er flyttet
er den lidt sær at betjene. Der er så vidt jeg kan se stemning for at
flytte dem tilbage, men uanset hvad har de brug for feedback på
kvaliteten af oversættelsen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : spurv

Dato : 25-06-02 12:25

> [...]
> brudstykke af adressen, eller titlen paa siden, og saa dukker den op i
> adressebaren, det kan Mozilla ikke, endnu.

Det kan den nye 1.1a!

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-06-02 12:42

spurv <spurv@jubiipost.dk> writes:

> Det kan den nye 1.1a!

Det er den jeg bruger, og det kan den ikke.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 25-06-02 21:21

In article <m2fzzba8lh.fsf@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Det er den jeg bruger, og det kan den ikke.

Preferences > Navigator > Smart Browsing: Nederst ved "Location Bar
autocomplete". Er der kryds? Kig evt. ogsa i indstillingerne for
"Advanced...".

Thomas Tvegaard

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-06-02 22:06

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> writes:

> Preferences > Navigator > Smart Browsing: Nederst ved "Location Bar
> autocomplete". Er der kryds? Kig evt. ogsa i indstillingerne for
> "Advanced...".

Jeps, har vaeret derinde og rode, men den kan stadig ikke det samme som
IE kan paa det punkt, og jeg vil ganske sikkert skrive til bugzilla, og
foreslaa at de prover at implementere det. Det er den _bedste_ feature i
IE.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |