Email på t68i
Fra : Daniel-San

Dato : 24-06-02 15:57

Jeg fik en smule oplysninger fra Cybercity ang. det, men ikke noget jeg ikke
vidste i forvejen.

Er der nogen der har fået mail på t68i'eren til at virke med cybercity?

Jeg har endnu ikke fundet et sted hvor man kan indtaste brugernavn, og
konfigurateren på SE's hjemmeside virker ikke med 68i'eren - Manualen
insisterer selvfølgelig på man bruger denne, så der er ingen hjælp der
heller.

Daniel-San

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 24-06-02 19:24

Her Daniel-San
Opsætning af E-mail
Denne vejledning beskriver opsætning af telefonens E-mail klient.
Denne vejledning forudsætter at du allerede har lavet en forbindelse til
internettet f.eks. vis GPRS !

- Tænd telefonen
- Indtast SIM kode Tryk YES
- Vent indtil grafikken er væk
- Med joystick vælges Meddelelser, tryk YES
- Med joystick vælges Indstillinger, tryk YES
- Med joystick vælges E-mail, tryk YES
- Med joystick vælges Angiv konto, tryk YES
- Vælg Tilføj ny, tryk YES
- Indtast kontonavn (CyberCity), tryk YES
- Med joystick vælges Tilslut via, tryk YES
- Med joystick vælges "navnet på din forbindelse", tryk YES
- Med joystick vælges POP3-server, tryk YES
- Indtast vip.cybercity.dk, tryk YES
- Med joystick vælges POP3-port, tryk YES
- Indtast 110, tryk YES
- Med joystick vælges Postkasse, tryk YES
- Indtast brugerid (xxx123456), tryk YES
- Med joystick vælges Password, tryk YES
- Indtast password til postkassen (xxxXXxxxxx), tryk YES
- Med joystick vælges SMTP-server, tryk YES
- Indtast "smtp.din.udbyder.dk", tryk YES
- Med joystick vælges SMTP-port, tryk YES
- indtast 25, tryk YES
- Med joystick vælges E-mail-adresse, tryk YES
- Indtast kontoens E-mail adresse, tryk YES'

Herefter kan menupunkterne
- Fra navn
- Underskrift
- Kopier udg.
- Søgeinterval
Udfyldes efter ønske og behov

Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i Normal stilling

Herefter kan Telefonens E-mail klient benyttes.

L@rs

Fra : Deaster

Dato : 24-06-02 20:07

"Lars Kongsdal" <Lars.Kongsdal@IT.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i Normal stilling
>
> Herefter kan Telefonens E-mail klient benyttes.

Jep, han skal dog lige have et friabonnements nummer at ringe op til, hvis
han kun har adsl hos CC.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Daniel-San

Dato : 24-06-02 21:23

> Jep, han skal dog lige have et friabonnements nummer at ringe op til, hvis
> han kun har adsl hos CC.

Og jeg har nemlig kun ADSL hos CC, og kan derfor ikke sende mail via deres
smtp-server, da jeg kobler op via TDC. Hvad gør jeg så nu?.

Daniel-San

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 25-06-02 01:35

Jamen det skulle du bare havde sagt....

Hvis du ringer op til TeleDanmark, så bruger du da bare deres SMTP server !!
- Indtast "smtp.mail.dk", tryk YES eller brug en ip adresse
195.41.46.144 / 136 / 138 / 134 / 146 / 148 / 150

L@rs

Fra : Daniel-San

Dato : 25-06-02 08:23

> [...]
!!
> - Indtast "smtp.mail.dk", tryk YES eller brug en ip adresse
> 195.41.46.144 / 136 / 138 / 134 / 146 / 148 / 150

Hvis jeg bare bruger smtp.mail.dk siger den stadig "Server ikke fundet" -
Skal man bruge en IP?.

Den siger det 2 gange, så jeg har på fornemmelsen at den indgående server
heller ikke virker, som er vip.cybercity.dk

Daniel-San

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 25-06-02 09:19

OK "Daniel-San" !! den siger det 2 gange,,,,, (det skal du ikke lave dig
stoppe af, det er fordi den mener det

Jeg kobler på internettet via Teledanmarks GPRS net,,,,,, Jeg bruger
mail.tele.dk som "udg. server" (SMTP) og DET virker. Derefter henter jeg
mail på vip.cybercity.dk (en ADSL konto) og DET virker også !?! (ingen
ekstra friabonnement.)

Ja...... du kan bruge en IP adresse istedet, men se lige på din opsætning af
din datakonti under forbindelse -> "datakomm." .......måske du ikke har
indtastet en DNS server dér ! Det har nemlig først betydning når du skal
uden for teledanmaks net (tjekke mail ved CC) !
Ved at bruge IP adresser istedet, kan du hurtigt finde ud af, om det er
fordi du ikke bruger opkoblings punktets DNS server.
Bruger du Teledanmarks GPRS net ?
Så er er der to DNS servere der til at hjælpe dig dér :
Primær DNS: 194.239.134.83
Sekundær DNS: 193.162.153.164

Ovenstående er IKKE tilføjet i Teledanmarks vejledninger, da de ikke ved
TeleDanmark, kan forestille sig at kunderne ville bruge andre mail udbydere
en dem selv

L@rs
--
----klip----

Fra : Daniel-San

Dato : 25-06-02 21:23

> OK "Daniel-San" !! den siger det 2 gange,,,,, (det skal du ikke lave dig
> stoppe af, det er fordi den mener det

Arh Yeah! - Godt kram

> [...]
> mail.tele.dk som "udg. server" (SMTP) og DET virker. Derefter henter jeg
> mail på vip.cybercity.dk (en ADSL konto) og DET virker også !?! (ingen

Jeg har brugt guiden inde hos SonyEricsson til at sætte min WAP op, og det
er den eneste account jeg har - Altså ingen GPRS (Så vidt jeg ved!).

> [...]
> Ved at bruge IP adresser istedet, kan du hurtigt finde ud af, om det er
> fordi du ikke bruger opkoblings punktets DNS server.

Jep! - Der manglede en DNS server for min TDK konto, og jeg valgte den
førstnævnte nedenunder. Nu siger den ikke "Server ikke fundet" mere, men
leder bare efter denne server, og jeg har prøvet op til 2 minutter uden
resultat - Det kan da ikke være meningen det skal tage så lang tid - Er der
stadig noget galt?. Datahastigheden er 9.6 og den kalder op med ISDN - Skal
man ændre dette?.

> Bruger du Teledanmarks GPRS net ?

Nej! - Det tror jeg ikke.... Kan man ellers det let? - Hvad koster det? -
Jeg har Telmore, så man skal vel ha' noget specielt før det virker?.

> [...]
>
> Ovenstående er IKKE tilføjet i Teledanmarks vejledninger, da de ikke ved
> TeleDanmark, kan forestille sig at kunderne ville bruge andre mail

Well - Jeg kan altså stadig ikke få det til at virke. Håber på lidt mere
hjælp - Det ville være super

Daniel-San

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 25-06-02 23:26

SORRY dér Daniel-San

TELMORE har ikke GPRS adgang......
Det var bare fordi du tidligere skrev at "da jeg kobler op via TDC" ! Der
antog jeg det var din udbyder og at du deraf havde GPRS adgang. Der er jo
forskel på 7-8 kbit/s og 35-38 Kbit/s.

Du ringer altså op til TDK internet (Der vil jeg bruge V.110 puljen
+4521210000)
brugerID og password til opasia eller basic konto !!
Sæt datahastighed til 28,8Kbit/s
Opkalds type ISDN
DNS 193.162.153.164
Således opsat kan jeg fint komme i kontakt med vip.cybercity.dk og en speed
test på nettet giver mig 5Kbit/s her til aften.......

Da du ikke har skrevet at wap IKKE virker, antager jeg at det
virker,,,,,,,,,
Så kan jeg nok ikke hjælpe mere

L@rs

Fra : Daniel-San

Dato : 26-06-02 08:17

> SORRY dér Daniel-San

Bare i orden....

> [...]
> forskel på 7-8 kbit/s og 35-38 Kbit/s.
>
> Du ringer altså op til TDK internet (Der vil jeg bruge V.110 puljen

Her brugte jeg før +4540390909

> brugerID og password til opasia eller basic konto !!

Her bruger jeg :

brugernavn : tdk
kodeord : waptdk

Kan disse stadig bruges på V.110 nummeret eller hvad skal jeg ha' fat i? -
Efter jeg har ændret det siger den : Forbindelse mislykkes - Ingen kontakt
til server.

> Sæt datahastighed til 28,8Kbit/s

Ok

> Opkalds type ISDN

Ok

> DNS 193.162.153.164

Ok

> Således opsat kan jeg fint komme i kontakt med vip.cybercity.dk og en
speed
> test på nettet giver mig 5Kbit/s her til aften.......

.... Og sådan vil jeg også ha' det til at virke

> Da du ikke har skrevet at wap IKKE virker, antager jeg at det
> virker,,,,,,,,,

Wap virker

Og hvorfor skal det være så besværligt at få hul igennem? - Det skal bare
virke :-|

Daniel-San

Fra : Deaster

Dato : 25-06-02 07:31

"Daniel-San" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg har nemlig kun ADSL hos CC, og kan derfor ikke sende mail via deres
> smtp-server, da jeg kobler op via TDC. Hvad gør jeg så nu?.

Jeg fik lavet et friabonnement hos CC hvor der var et tlf. til deres
modempulje man kunne ringe op til.

Fra : Daniel-San

Dato : 25-06-02 08:24

> Jeg fik lavet et friabonnement hos CC hvor der var et tlf. til deres
> modempulje man kunne ringe op til.

Hvad er et friabonnement, og hvordan får jeg lavet et?.

Daniel-San

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 25-06-02 01:15

Nej !!!

Der skal ikke bruges et specielt telefon nummer, til at hente mail i en
CyberCity (ADSL abb.) mail boks !!
Jeg bruger GPRS i Danmark, eller et tilfældigt internet opkoblings punkt,
hvis jeg er i udlandet.

L@rs
--
------klip........>

Fra : Deaster

Dato : 25-06-02 07:30

"Lars Kongsdal" <Lars.Kongsdal@IT.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CyberCity (ADSL abb.) mail boks !!
> Jeg bruger GPRS i Danmark, eller et tilfældigt internet opkoblings punkt,

Jaa, men du skal jo stadig have et tlf. nummer at ringe op til, ihvertfald
hvis du ikke bruger gprs.

Fra : JensB

Dato : 24-06-02 19:53

Jeg har en guide på min side til opsætning af E-mail. Det er godt nok til
opsætning af en TDC mail, men der er jo ikke den store forskel.

http://www.bjargum.dk

Jens

Fra : hoerup

Dato : 18-08-02 19:14

Jeg har lige selv kæmpet med at få min T68i til at kunne sende/modtage
emails og det holdt hårdt. Jeg havde to opgaver: den ene var og få mit
Sony IP7E til at virke sammen med telefonen med bluetooth og få
konfigureret den op så jeg kunne surfe og maile fra kameraet. Den anden
opgave var og få email til at virke på telefonen. WAP var ikke noget
problem - der fik jeg bare en SMS fra TDC og så virkede det.

Så let var det ikke med emails. Da jeg har Pro@ccess ADSL så havde jeg
ikke noget 12-cifret TDC kundenummer, så jeg oprettede i stedet en
Opasia Basis - men jeg kunne ikke forbinde mig! Jeg brugte ellers
telefonnummeret 21210000 som nævnt i denne diskussion, men fik en fejl
på ID/password, men det kunne jo ikke passe, for jeg havde afprøvet det
med min bærbare - der virkede det fint.

Efter at havde prøvet lidt af hvert i nogle timer, så fik jeg taget mig
sammen og ringet til Tele Danmark Internet som da jeg fik forklaret
problemet gjorde mig opmærksom på, at det "gratis" abonnement krævede at
man ringede til et 5-cifret nummer og det kunne mobiltelefoner ikke. På
Opasia Basis kunne man ikke ringe til 21210000 og der ville ID/pw ikke
virke! Hvis jeg skulle have et der virker den vej, så skulle jeg oprette
et udvidet Opasia abonnement til 29/mdr og det gad jeg altså ikke, men
jeg kom i tanke om at mit arbejde havde en modempulje, som jeg så
ringede ind til. Så virkede det første gang - endda med TDC's DNS
opsætning.

Kort og godt: Vær sikker på at dit internetabonnement virker med
mobiltelefoner - det gør Opasia Basis ikke!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 19-08-02 07:49

> Kort og godt: Vær sikker på at dit internetabonnement virker med
> mobiltelefoner - det gør Opasia Basis ikke!!

Nej, men det synes jeg da også fremgår af vilkårene for Opasia Basis.

Jeg har kigget denne tråd igennem. Den virker noget ustruktureret og
måske er der et enkelt sted en antydning af at du kunne ringe op til
21210000 med Opasia Basis.
Men hvis du havde postet et direkte spørgsmål omkring hvilket abonnement du
kunne bruge, så tror jeg at du havde fået et brugbart svar.

*Fischer