Ordet
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 24-06-02 15:46

Joh 1v1 I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. v2
Han var i begyndelsen hos Gud. v3 Alt blev til ved ham, og uden ham blev
intet til af det, som er. v4 I ham var liv, og livet var menneskers lys. v5
Og lyset skinner i mørket, og mørket greb det ikke. v6 Der kom et
menneske, udsendt af Gud, hans navn var Johannes. v7 Han kom for at aflægge
vidnesbyrd, han skulle vidne om lyset, for at alle skulle komme til tro ved
ham. v8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vidne om lyset.
Når vi læser Joh 1 igennem og ser på hvem den mand var der betrådte jorden
for 2000 år siden, ser vi at manden Jesus var hos Gud og Jesus var/er Gud.

Jeg tror at mange kristne fokusere på en mand i fysisk forstand der kom med
frelse og helbredelse til menneskeligheden, i stedet at fokusere op Ordet
der er kommet ud af Guds mund. Jesus siger i Matt 28 "Mig er givet al magt i
himlen og på jorden" dermed mener han ikke den fysiske Jesus, men Guds Ord
som er Jesus.

Guds ord levede videre efter Jesus farede til himmelen, både Paulus, Peters
og de andre Apostle fortsatte med at Tale Guds Ord til folk og Guds Ord
havde samme mirakuløse virkning som da den fysiske Jesus talte eller
befalede. Derfor mener jeg at Guds Ord kan blive talt af mennesker i dag,
hvis man i lydighed til Guds Ord udøver det der er befalet af Gud, på den
måde Jesus siger vi skal gøre det, "Elsker I mig, så hold mine bud" så det
er helt sikker at lydigheden til Ordet er forbundet med Kærlighed til Gud.

Her drejer det sig om at være i Guds Ord og ikke kun i en forståelse eller
en vudering der ligner Guds Ord. Forstås på den måde, siger Guds Ord, at vi
skal dreje til venstre anden gade efter lyskrydset for at møde Ham, er det
netop den vej vi skal gå uden at drage tvivl derom og vi skal ikke skyde en
genvej eller gå en omvej fordi vi mener det er bedst. Den vej Gud siger er
den vej der føre til Han og ikke andre.

Jeg tror at hvis vi mennesker i aktiv lydighed til Guds Ord holder hans bude
og befalinger, vil Guds Ord også have den mirakuløse virkning på mennesker
idag som dengang, fordi Guds Ord har al magt i himmelen og på jorden og når
det er talt fra et lydigt omskåret menneskehjerte er det Guds Ånd der taler
igennem mennesket og Gud har magt.

(((for en god orden skyld, det skal ikke forstås som der er to Jesusèr, en
fysisk og en Åndelig)))

Erik L

Du siger: »Vi kender jo ikke den mand«;
men mon ikke han, der prøver hjerterne, har indsigt?
Han, der vogter på dit liv, ved besked
og gengælder mennesket efter dets gerninger.