Regnvandsproblemer
Fra : Sven

Dato : 24-06-02 15:00

Hej Alle,

I tårnby kommune (hvor jeg bor), må man ikke lede regnvand ud i kloakken.
Det skal i stedet
i en faskine. Fint nok, men de sidste par år, synes jeg det kniber for den
at aftage vandet. Der
er så et par muligheder:
1) Faskinen mudret til og virker ikke mere.
2) Grundvandet står nu (efter øresunds-motorvejen) nu så højt at faskinen er
under vand.
3) Noget galt med rørene.

Hvis 1) må jeg lave en ny, hvis 2) er der ikke en pind at gøre, og hvis 3)
må jeg have rørene fikset.
Men inden jeg begynder at grave, kunne jeg nu godt lide at kende problemet
(specielt hvis nummer 3),
så er der nogen der kender et firma der kan lave en TV-inspektion ? Det
specielle er, at der er
vandlås på regnvands-brøndene - jeg har ikke fundet nogen endnu, der har et
tilpas lille kamera!

MVH
Sven Sørensen

Fra : M@rk

Dato : 25-06-02 11:16

Mon, 24 Jun 2002 15:59:41 +0200, berigede "Sven"
<svenks@*NOSPAM*image.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>I tårnby kommune (hvor jeg bor), må man ikke lede regnvand ud i kloakken.

Hmmmm, det kan jeg ikke lige få til, at hænge sammen

Hvor løber vandet fra dine tagrender hen?

På vores hus løber disse ned i en samlebrønd, videre til 1m-brønden og
videre ud i vejen ..................... dette er etableret i 1954.

Det er da muligt, at man ikke må, hvis der er tale om nybyggeri - det er
selvfølgelig en mulighed?!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Sven

Dato : 26-06-02 08:43

Hej Mark

Noget tyder på at du også bor i Tårnby..??
Jeg bor i Pilegårdskvarteret, huset er fra 1975, så det kan da godt være,
det der
med nybyggeri.

Alt vore regnvand løber med i 2 brønde (for at skidtet kan bundfælde sig,
går
jeg ud fra), derfra ledes det hen i faskinen.

MVH Sven

Fra : M@rk

Dato : 26-06-02 08:58

Wed, 26 Jun 2002 09:43:03 +0200, berigede "Sven"
<svenks@*NOSPAM*image.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Noget tyder på at du også bor i Tårnby..??

Det kan ikke udelukkes

>Alt vore regnvand løber med i 2 brønde (for at skidtet kan bundfælde sig,
>går jeg ud fra), derfra ledes det hen i faskinen.

At man ikke vil have regnvand ud i kloakkerne, kan jeg som udgangspunkt
godt forstå - det var bl.a. derfor, at der var så mange som fik
oversvømmede kældre for et års tid siden, kloakerne kunne ikke klare
vandmængderne og derfor ville det være fuldt forståligt, hvis man
indførte dette for nybyggeri - men at kalde et hus fra '75 for
nybyggeri, den holder IMHO ikke

Jeg har en havestue under "opbygning" - Teknisk forvaltning har
informeret mig om, at for at få denne godkendt, skal jeg tilslutte
nedløbet fra tagrenden til eksisterende nedløb eller til en faskine - af
denne grund forstår jeg ikke, at du _skal_ nedføre til faskine
..................... men det er nok bare mig

/Mark

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 26-06-02 14:07

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:LXIZPYVQxzhChEZgdP6EDnIeW=RQ@4ax.com...

> [...]
> vandmængderne og derfor ville det være fuldt forståligt, hvis man
> indførte dette for nybyggeri - men at kalde et hus fra '75 for

Vi bor i Ishøj, og det var et krav da husene her blev bygget, at vand fra tag-
nedløb skulle føres til faskine. Det var i 1970. Alle huse har været nybyggede
engang ...

Der er en vis fornuft i løsningen, idet vand fra tagnedløb ikke kræver rensning,
så hvorfor sende det via kloakkerne til renseanlægget? Det har også den for-
del at kloakker og renseanlæg kan dimensioneres for en mindre vandmængde,
så de bliver billigere.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Sven

Dato : 26-06-02 15:19

Det er alt sammen meget godt, men mit spørgsmål var stadig:

Er der nogen, der kender en kloakmand med et så lille kamera, at han
kan klare vandlåse ?

MVH Sven