Netværk, OS X, PB G4
Fra : Peter Rahbek

Dato : 24-06-02 13:16

Hej!

Jeg tilslutter ofte min bærbare til forskellige netværk med DHCP-tildelte
IP-adresser, men alt for ofte oplever jeg ikke at komme på nettet. En simpel
genstart løser problemet, men det giver ikke rigtig mening, syn's jeg. Det
skal i parentes bemærkes at 'initializing network' tager ukristelig lang tid
under opstart - hvadenten computeren er tilsluttet et netværk eller ej.

Kan man på let vis release og renewe IP-adresser fra DHCP servere i OS X?

Hjælp søges ...

Mvh. Peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-02 13:23

Peter Rahbek <peter@eksperiment.dk> writes:

> Kan man på let vis release og renewe IP-adresser fra DHCP servere i OS X?

Du kan altid se status i Terminal.app med "ifconfig -a" under en0, og
herved se om maskinen selv tror at den har tildelt IP-numre.

Maskinen forhandler automatisk IP-numre hvis den får netkabel
tilkoblet. Det er dog nemmere at lukke maskinen så den sover, og så
vække den igen. Det er hvad jeg plejer.

Det skal så lige siges at visse DHCP-servere er mere sippede end
andre. Hvilke har du problemer med?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn