hyldepapir
Fra : Pia

Dato : 24-06-02 12:34

Min salig mormor brugte det altid i sine køkkenskabe, og jeg har visse
ubehandlede træhylder som kunne gøres rengøringsvenlige i en snuptag på
denne måde (nej, jeg har ikke lyst til at lakere lige nu).

Men når jeg spørger efter det rundt omkring, ser de unge ekspedienter på mig
som om jeg er tosset.

Findes det endnu?

:Pia

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-06-02 13:22

On Mon, 24 Jun 2002 13:34:08 +0200, "Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>denne måde (nej, jeg har ikke lyst til at lakere lige nu).
>
>Men når jeg spørger efter det rundt omkring, ser de unge ekspedienter på mig

Er det ikke det samme voksbehandlede papir som vi indbandt vores
skolebøger i? ... men det gør man måske heller ikke mere.

>Findes det endnu?

Ellers brug gavepapir.

--
Jens

Been there and did WHAT?

Fra : Pia

Dato : 24-06-02 13:32

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message
> Ellers brug gavepapir.

Jeg tror det går for nemt i stykker, tyndt og ikke voksbehandlet - dvs jeg
kan ikke tørre det over med en fugtig klud!

Det er ikke så meget for at pynte, jeg skal bruge det.

:Pia

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 24-06-02 15:50

On Mon, 24 Jun 2002 14:32:13 +0200, "Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Jeg tror det går for nemt i stykker, tyndt og ikke voksbehandlet - dvs jeg
>kan ikke tørre det over med en fugtig klud!

Du kan få noget vinyl (lidt tykkere end papir) hos velassorterede
farvehandlere, som klæber på den ene side, i diverse farver og mønstre
- bl.a. i "lækre" træefterligninger.

Lars

Fra : Kat

Dato : 24-06-02 19:27

"Pia" skrev:

> Jeg tror det går for nemt i stykker, tyndt og ikke voksbehandlet -
dvs jeg
> kan ikke tørre det over med en fugtig klud!

Hvad så med at købe 1 meter voksdug og klippe det i passende
størrelser?
--

/kat
---

Fra : Tinc

Dato : 24-06-02 21:45

Her i København kan man få almindeligt/gammeldags hyldepapir, i alle farver
og mønstre, i en hvilken som helst farvehandel.

TIne

Kat <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d176468$0$53257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kat

Dato : 25-06-02 17:05

Fra : Pia J

Dato : 26-06-02 12:11

jeg fandt faktisk noget hyldepapir i den lokale byggemarked - og kors hvor
var det grimt!

:Pia

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 26-06-02 07:56

> Min salig mormor brugte det altid i sine køkkenskabe, og jeg har visse
> ubehandlede træhylder som kunne gøres rengøringsvenlige i en snuptag på
> denne måde (nej, jeg har ikke lyst til at lakere lige nu).
Forstår jeg godt

> Men når jeg spørger efter det rundt omkring, ser de unge ekspedienter på
mig
> som om jeg er tosset.
>
> Findes det endnu?

For ca ½ år siden kunne det fåes i føtex, men om det stadig kan det ved jeg
ikke, men det er jo et forsøg værd.
Mvh.
Hanne Pedersen