lejelov
Fra : Michael

Dato : 24-06-02 10:34

Hej!
Når man har betalt tre måneders leje forud, kan man så uden videre stoppe
huslejebetalingen når man opsiger inden for tre-månedersfristen?

Mvh. Michael

Fra : vagn torup

Dato : 24-06-02 12:20

Michael <mh@spamhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:af6p4v$b0e$1@sunsite.dk...

Fra : vagn torup

Dato : 24-06-02 12:22

Hej Michael
Nej, du kan godt bo de 3 mdrs. forudbetalt op, men det skal du aftale med
udlejer - skriftligt vil jeg anbefale.
Normalt betaler man bare sin leje og får så de 3 mdr. retur og evt.
depositum minus evt. betalinger for misligholdelse osv.
MVH Rikke

Fra : Razz

Dato : 24-06-02 12:53

[snip]
> Når man har betalt tre måneders leje forud, kan man så uden videre stoppe
> huslejebetalingen når man opsiger inden for tre-månedersfristen?
[snap]

Nej, pengene du har betalt betænkes vel som et depositum, hvor der skal
afregnes for eventuelle skader forvoldt på inventaret i henhold til din
kontrakt.

Derefter laves der en afregning mellem dig og din udlejer, og du får pengene
tilbage..

/razz

Fra : Michael

Dato : 24-06-02 13:46

"Razz" <razz@holmus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, pengene du har betalt betænkes vel som et depositum, hvor der skal
> afregnes for eventuelle skader forvoldt på inventaret i henhold til din

Årsagen til mit spørgsmål er at vi både har betalt "depositum" svarende til
tre mdrs leje og tre mdrs "forudbetalt leje". Betragtes alle seks måneders
leje som depositum?

Fra : jacob nielsen

Dato : 24-06-02 14:24

"Michael" <mh@spamhotmail.com> wrote in message

> [...]
til
> tre mdrs leje og tre mdrs "forudbetalt leje". Betragtes alle seks måneders
Nej. Forudbetalt husleje er som navnet antyder husleje og ikke depositum. Du
kan bo din forudbetalte husleje op, så du ikke betaler husleje de sidste tre
måneder eller du kan få den udbetalt til sidst. Depositum tjener som
udlejers sikkerhed for dine forpligtelser i forbindelse med flytteopgøret.

Mvh.
Jacob

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-06-02 16:31

> [...]
til
> tre mdrs leje og tre mdrs "forudbetalt leje". Betragtes alle seks måneders

Nej, det gør det ikke - forudbetalt leje kan bos op i opsigelsesperioden.
Men du skal være opmærksom på, at det, du har forudbetalt kun er *lejen* -
ikke a conto varme, antennebidrag og hvad du nu ellers plejer at betale -
disse ydelser skal stadig betales som sædvanligt - desuden skal du være
opmærksom på, om den forudbetalte leje er blevet reguleret i lejeperioden,
for det er jo ikke sikkert, at beløbet svarer til 3 måneders leje nu.
Og du skal naturligvis aftale med udlejer/administrator, at du nøjes med at
betale disse beløb (a conto varme osv.), ellers får du påkravsskrivelser
tilsendt med påligning af påkravsgebyr.
De fleste vælger at fortsætte med betaling af leje osv. på normal vis, for
så at få refunderet den forudbetalte leje og (rest af) depositum efter
fraflytning.

Mvh. Camilla

Fra : Peter G C

Dato : 25-06-02 21:32

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev:

[klip]

> De fleste vælger at fortsætte med betaling af leje osv. på normal vis, for
> så at få refunderet den forudbetalte leje og (rest af) depositum efter
> fraflytning.

What? Det er da vist kun noget en udlejer siger?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Camilla Scharff

Dato : 25-06-02 23:10

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev ...
> What? Det er da vist kun noget en udlejer siger?

Næh, det er skam rigtig nok - ud af ca. 15 fraflytninger inden for det
sidste halve år, har kun een lejer benyttet sig af at bo den forudbetalte
leje op - og hun synes godt nok det var ret besværligt alligevel at skulle
betale aconto varme og hybridbidrag...
Eller også er det kun "mine" lejere, der er sådan indrettede?

Mvh. Camilla

Fra : Peter G C

Dato : 26-06-02 08:34

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev:

[klip]

> Eller også er det kun "mine" lejere, der er sådan indrettede?

De tør nok ikke andet med den skrappe udlejer )

/Peter

--
http://www.grauslund.com