P-bøde fra Europark
Fra : Hans Volkemann

Dato : 24-06-02 10:17

Jeg arbejde i en butik, hvor vi har personaleparkering i et P-hus, hvor
Europark A/S står for "overvågningen".
Jeg har monteret et kort i forruden fra Europark, som fortæller, at jeg må
holde der ubegrænset.
Alligevel har jeg fået en bøde.

Hvordan beviser jeg bedst min uskyld?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-06-02 11:01

> Hvordan beviser jeg bedst min uskyld?

Jeg ville prøve med et billede af fronten på bilen hvor kortet kan ses, samt
en udtalelse fra arbjedsgiveren med hvorlænge du har haft kortet.

Men du har vel ikke fået bøden for at holde uden for båsen ?

/A

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-06-02 15:50

"Hans Volkemann" <Champdk@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Europark A/S står for "overvågningen".
> Jeg har monteret et kort i forruden fra Europark, som fortæller, at jeg må

Hvis dit firma har personaleparkering, må firmaet skrive til Europark og
bede om en forklaring på hvorfor at kontrakten med parkeringsfirmaet ikke
holder.

Hvis din ansættelseskontrakt specificerer et parkeringsplads et givent sted
som en del af lønnen og denne del ikke kan honoreres, er der også et problem
der.

Prøv i første omgang at tage en snak med dit firma. De kan da ikke være
interesseret i et dårligt psykisk arbejdsmiljø, fordi at deres
samhandelspartner vælger at chikanere personalet på din arbejdsplads.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per Tolbøll

Dato : 24-06-02 17:15

> [...]
>Europark A/S står for "overvågningen".
>Jeg har monteret et kort i forruden fra Europark, som fortæller, at jeg må

Min erfaring er, at Europark er modtagelig overfor sund fornuft og
fornuftige argumenter.
En halv times arbejde og et frimærke kan som regel betale sig, især hvis
sagen er som du siger.
Held og lykke

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-06-02 18:21

Per Tolbøll skrev:

>Min erfaring er, at Europark er modtagelig overfor sund fornuft og
>fornuftige argumenter.

Den lader vi lige stå et øjeblik til almindelig forundring ...

--
Bertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-06-02 23:55

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev Mon, 24 Jun 2002
19:21:07 +0200

>Den lader vi lige stå et øjeblik til almindelig forundring ...

Den fortjener faktisk at stå 2 øjeblikke.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : TGD

Dato : 26-06-02 15:49

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Den lader vi lige stå et øjeblik til almindelig forundring ...

Det her er § gruppe så har du ikke et relevant indlæg så hold venligst kæft!

Fra : Peter Hansson [8520]

Dato : 26-06-02 16:02

TGD: Er det ikke et tog i Frankrig? Eller er det måske en trold??

PH

Fra : TGD

Dato : 26-06-02 18:45

"Peter Hansson [8520]" <phansson@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> TGD: Er det ikke et tog i Frankrig? Eller er det måske en trold??

Fut fut beklager hvis indlægget støder dig men hvis man ikke "accepteret" af
4-5 personer herinde bliver man overfaldet ved vær lejlighed og irettesat,
men reglerne gælder for alle.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-06-02 18:51

---Klip---

> [...]
> fornuftige argumenter.
> En halv times arbejde og et frimærke kan som regel betale sig, især hvis

Ja jeg har altså tilladt mig at notere dit navn, det er en hjælp til mig
selv. Jeg skal nemlig huske ALDRIG at spørge dig til råds om noget. Har du
siddet i en hule i Tora Bora bjergene de sidste mange måneder?

//Jesper

Fra : Peter Hansson [8520]

Dato : 24-06-02 18:54

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> Min erfaring er, at Europark er modtagelig overfor sund fornuft og
> fornuftige argumenter.
> En halv times arbejde og et frimærke kan som regel betale sig, især hvis
> sagen er som du siger.

Jeg tror du er den eneste i DK. jeg har hørt det fra. Hvori bunder denne
"erfaring".

PH

Fra : Gevaldi

Dato : 24-06-02 19:04

Peter Hansson [8520] skrev:

> "Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror du er den eneste i DK. jeg har hørt det fra. Hvori bunder
> denne "erfaring".

Han er nok ansat ved Europark, og
samler på frimærker:)

/Gevaldi

Fra : Per Tolbøll

Dato : 26-06-02 01:50

>Jeg tror du er den eneste i DK. jeg har hørt det fra. Hvori bunder denne
>"erfaring".

Jo - nu skal i bare høre:

Tilfælde 1:

Jeg trækker en P-billet i en automat, lægger den i forruden, smækker
bildøren og går min vej.

Jeg kommer tilbage og finder en hilsen fra EuroPark bag viskeren.
Det viser sig, at billetten har vendt sig med bagsiden opad, idet jeg har
smækket døren.
Jeg skriver et pænt brev til EuroPark, og vedlægger en kopi af billetten som
dokumentation.
Modtager svar fra EuroPark tre dage senere: Afgiften frafaldet. Case closed.

Tilfælde 2:

Jeg stiller min bil på en P-plads på Odenses såkalde "Banegård Center", hvor
der ikke er billetkrav. Pladsen er reserveret kunder i centrets biograf, og
der er påbudt P-skive. (Jeg havde faktisk et ærinde i biografen for at hente
en brochure !). Da jeg kun skal et "smut" glemmer jeg selvfølgelig P-skiven.
Fem minutter efter kommer jeg tilbage og finder en hilsen bag viskeren.
P-skiven viser selvfølgelig helt hen i vejret. Jeg finder det unge menneske
der skriver lapperne, og får overbevist ham om, at han ikke kan have holdt
min bil under observation i de ti minutter, der står på hilsenen.
Vi makulerer afgiften i fællesskab og ønsker hinanden god dag ...
Case Closed.

Sådan var mine erfaringer med EuroPark. To udskrevne, nul betalt.

Jeg kan altså ikke gøre for det ....
/Per - Der hverken er ansat i eller har aktier i EuroPark, som kun har set
Afghanistan på et postkort og som slet ikke samler på frimærker...

Fra : TGD

Dato : 24-06-02 22:00

"Hans Volkemann" <Champdk@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvordan beviser jeg bedst min uskyld?

Såvidt jeg har fanget den senere tids skriveri om EuroPark, så er det dem
der skal bevise din skyld og det bliver svært for dem

Fra : Peter G C

Dato : 24-06-02 22:25

TGD <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

[klip]

> Såvidt jeg har fanget den senere tids skriveri om EuroPark, så er det dem
> der skal bevise din skyld og det bliver svært for dem

Det er ikke hvad jeg har erfaret.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-06-02 23:55

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev Mon, 24 Jun 2002 23:24:31
+0200

>Det er ikke hvad jeg har erfaret.

Gælder dette det første eller det sidste udsagn.?

Hvis det sidste er tilfældet, så kunne det være ønskeligt med et par (af
de her i gruppen næsten obligatoriske) henvisninger.

Og hvis det første skulle være tilfældet, så kunne det faktisk være
endnu mere ønskeligt. )

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : TGD

Dato : 25-06-02 00:10

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
<Klippet noget ganske forvirrende >

http://fi.dk/ret/aftaler/privatparkering/

Fra : Peter G C

Dato : 25-06-02 07:40

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

[klip]

> Gælder dette det første eller det sidste udsagn.?

Det sidste.

> Hvis det sidste er tilfældet, så kunne det være ønskeligt med et par (af
> de her i gruppen næsten obligatoriske) henvisninger.

Det er referater fra domsforhandlinger i byretten. Jeg kan ikke give
henvisninger. Beklager.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-02 18:07

On Tue, 25 Jun 2002 08:39:40 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Det er referater fra domsforhandlinger i byretten. Jeg kan ikke give
>henvisninger. Beklager.

Må man spørge (uden at lægge andet i det end nysgerrighed) hvorfor, du
ikke kan give henvisninger?

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter G C

Dato : 25-06-02 18:54

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> skrev:

[klip]

> Må man spørge (uden at lægge andet i det end nysgerrighed) hvorfor, du
> ikke kan give henvisninger?

Hvad skal jeg henvise til? Nogle ikke-offentliggjorte domme som jeg ikke
kender?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-06-02 00:57

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev Tue, 25 Jun 2002 19:53:57
+0200

>Hvad skal jeg henvise til? Nogle ikke-offentliggjorte domme som jeg ikke
>kender?

Når du skriver: "Det er ikke hvad jeg har erfaret"...

Så betyder det altså ikke at du har erfaret det modsatte - men nærmere
at du ikke har nogen erfaring på området..?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : TGD

Dato : 25-06-02 00:07

<KLIP>
> Det er ikke hvad jeg har erfaret.

Sakset fra www.fs.dk (søg på parkering)

Skal du som bilist bevise, at du ikke har benyttet den pågældende
parkeringsplads ?
Det er vigtigt at bemærke, at det er det private parkeringsselskab, der skal
bevise, at du har benyttet parkeringspladsen og derfor skal betale for
brugen. Det er således ikke dig som bilist, der skal bevise, at du ikke har
benyttet parkeringspladsen, når du modtager et girokort fra selskabet. Det
er dog også vigtigt at bemærke, at såfremt man i retten bliver dømt til at
betale parkeringsafgiften, skal man normalt også betale sagsomkostningerne,
som kan være på flere tusinde kroner.

Fra : TGD

Dato : 26-06-02 15:42

<KLIP>
> Det er ikke hvad jeg har erfaret.

Som du dog kan snakke!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 25-06-02 22:15

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Hvad skal jeg henvise til? Nogle ikke-offentliggjorte domme som
> jeg ikke kender?

Hvordan kan man udtale sig om og henvise til domme man ikke kender?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas W.

Dato : 26-06-02 06:52

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Hvordan kan man udtale sig om og henvise til domme man ikke kender?

Fordi man ved at de eksisterer, bl.a. fordi man har fået et referat fra
domsforhandlingen, men fordi den ikke er trykt kan man ikke henvise til den?

/Thomas

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-06-02 11:14

"Thomas W." <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> skrev:

> Fordi man ved at de eksisterer, bl.a. fordi man har fået et
> referat fra domsforhandlingen, men fordi den ikke er trykt kan man
> ikke henvise til den?

Peter skriver, at han "ikke kender" dommene.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 26-06-02 14:23

Scripsit "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk>

> Peter skriver, at han "ikke kender" dommene.

Det er da ikke i modstrid med at der er nogen der har refereret for
ham hvad der skete.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-06-02 23:55

"Hans Volkemann" <Champdk@mail1.stofanet.dk> skrev Mon, 24 Jun 2002
11:17:02 +0200

> [...]
>Europark A/S står for "overvågningen".
>Jeg har monteret et kort i forruden fra Europark, som fortæller, at jeg må

Det skal du ikke - det er dem der skal bevise din skyld.

Men det er stærke kræfter du er oppe imod. Måske vil en dommer (hvis det
kommer så langt) lægge mere vægt på en udtalelse fra en parkeringsvagt,
end på en udtalelse fra dig.
I langt de fleste tilfælde vil alene truslen om en retssag være nok til
at få folk til at betale - og det er netop hvad firmaet lever højt på.

I første omgang skal du naturligvis henvende dig til Europark, og
forklare dem dit syn på sagen. Men det vil nok være en god ide samtidig
at henvende dig til dig arbejdsgiver, og forklare ham hvordan du har
oplevet situationen.

--
mvh, A:\Feldborg