HOST filen.
Fra : Dan Henriksen

Dato : 12-02-01 10:46

Hej i gruppen.

Jeg har et spørgsmål ang. HOST filen, hvordan bruges den....

Dan.

Fra : nnnn

Dato : 12-02-01 11:34

Dan Henriksen wrote:

> Hej i gruppen.
>
> Jeg har et spørgsmål ang. HOST filen, hvordan bruges den....
>
> Dan.

Til at lave statiske bindinger mellem host navn og IP nummer (her 1.1.1.1).
Format:
1.1.1.1 fuldt.navn.dk alias

Er du *sikker* på du vil det? Statiske bindinger i et net kan være et
....(forbandelse).... !

Fra : Dan Henriksen

Dato : 12-02-01 15:01

> Til at lave statiske bindinger mellem host navn og IP nummer (her 1.1.1.1).
> Format:
> 1.1.1.1 fuldt.navn.dk alias

Ikke forstået..... Kan jeg ikke bare nøjes med 1.1.1.1
- og hvad mener du med alias.

> Er du *sikker* på du vil det? Statiske bindinger i et net kan være et
> ...(forbandelse).... !

Jeg tror nok at det var min ide. Jeg mener de adr. man skriver i host filen
er faste adr. som maskinen så hele tiden vil kende, og vide hvor er.
Eller tager jeg fejl, det er der for at jeg spørger.

Venligst Dan

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-02-01 19:15

Dan Henriksen <dan@christensen-co.dk> wrote:

> Hej i gruppen.
>
> Jeg har et spørgsmål ang. HOST filen, hvordan bruges den....
>
> Dan.

Man skriver et uformatteret tekst dokument (SimpleText, BBEdit el.
lign.) og i det kan man omdiregere host navne og IP adresser til andre
IP adresser, f.eks. hvis man f.eks. vil af med bannerreklamer og 1 x 1
pixels spion gifs i Yahoogroups (tidligere kendt som eGroups) så
omdirigere man billedeadresserne til sin egen computer og skriver
følgende i HOST filen:

us.adserver.yahoo.com A 127.0.0.1
us.a1.yimg.com A 127.0.0.1

Så gemmer man filen i systemmappen og åbner TCP/IP komtrolpanelet og
indstiller User Mode til Advanced, så kommer der en knap der hedder
Hosts frem hvor man kan vælge hostfilen
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express