Suzuki's GSX-R 1600
Fra : Jon Larsen

Dato : 24-06-02 09:37

Hejsa.... kom til at se denne overskrift (subj) på BIKE's blad.. Er der
nogen der ved hvor man kan finde mere oplysning om den... Der stod også
noget med 250 HK'er, og puha da den lyder vild...

MVH.
Jon Larsen

Fra : Lars Molnit

Dato : 24-06-02 09:57

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa.... kom til at se denne overskrift (subj) på BIKE's blad.. Er der
> nogen der ved hvor man kan finde mere oplysning om den... Der stod også
> noget med 250 HK'er, og puha da den lyder vild...

Det er en FEEEEEEEEEEEEEddddddd........ artikkel de har om den inde i
bladet.... wauv, og den beskrivelse af kørslen osv...

Den er så rå at man sku tro det var en aprilsnar...

VH
Lars Molnit
Som stadig savler efter at ha læst Bike bladet.....

P.S. Pas på med at købe Bike, når er det er købt en gang, kan man ikke
lade være :)

Fra : Morten Nielsen

Dato : 24-06-02 10:21

Det er jo bare en Hayabusa 1300 boret op til 1600.. billig er den ihvertfald
ikke ;)

Men lækker ser den da ud :)

Mvh
Morten -Xena- Nielsen

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 24-06-02 11:28

"Morten Nielsen" <morten@reds.dk> wrote in message
> Det er jo bare en Hayabusa 1300 boret op til 1600.. billig er den
ihvertfald
> ikke ;)

Sagde du BARE....!

Jakob

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-06-02 08:42

> Det er jo bare en Hayabusa 1300 boret op til 1600.. billig er den
ihvertfald
> ikke ;)
>
> Men lækker ser den da ud :)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ok.. hvis jeg havde set bedreefter på bladet, så har jeg faktisk set
artikler om den før ( kan dog ikke huske hvor ), men når jeg ser på
billedet, såp ser det for mig ud til at den har en rimelig kort
akselafstand, og vil det ikke resulterer i rimeligt mange, men måske
kontrolerbare wheelies ???

Jaa.. den ser da meget lækker ud, men tror nu ikke jeg har råd til såen en,
og den er nok også alt for vild for mig selv efter 3 år på ryggen af en
minigixxer føler jeg mig stadig lidt grøn, så køre med forbehold.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-06-02 09:06

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

en
> minigixxer føler jeg mig stadig lidt grøn, så køre med forbehold.

Hvad kommer den da til at koste?

Mvh Thomas

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-06-02 14:25

> Hvad kommer den da til at koste?
>
> Mvh Thomas
xxxxxxxxxxxxxx
Tjaaahhh med alt det gejl der tilsyneladende bliver stoppet i den, bliver
den i hvert fald ikke billig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-06-02 15:28

> xxxxxxxxxxxxxx
> Tjaaahhh med alt det gejl der tilsyneladende bliver stoppet i den, bliver
> den i hvert fald ikke billig

250.000 kr. måske?

Mvh Thomas

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 24-06-02 12:22

> [...]
> nogen der ved hvor man kan finde mere oplysning om den... Der stod også
> noget med 250 HK'er, og puha da den lyder vild...

Hey Der!

Det må være den der hedder b-king!
der er mere at læse på www.onwheels.dk under kataloger - on wheels
magasine!
det er en maskine der siger spar to!!! og så er den oven i købet klar til
produktion!!!!

Hayabusa med 250 hk, supercharged
- drømmen bliver måske til virkelighed!
Efter lanceringen af GSX-R600 og GSX-R1000 troede mange, at Suzuki
ville hvile på laurbærrene. Men Suzuki hviler aldrig. Det gør man ikke, når
man virkelig brænder for sagen. Så kommer der til gengæld også noget
ekstraordinært ud af anstrengelserne. Det nyeste fra Suzuki er koncept-biken
B-King, som blev vist frem ved Tokyo Motor Show i oktober 2001. B-King er
bygget over formlen på et fuldblods streetfighter bæst. Man tager den
kraftigste motor, monterer den på et ultra-letvægtschassis med et minimum af
udstyr og bodywork. Så har man den rå og uforfalskede streetfighter. Men
B-King går videre...meget videre.

Boost,Brain &Beauty
B-King er baseret på Hayabusa med 1300 power-cc. Men de normalt
rigelige 175 hk er supercharged til at yde endnu mere power og moment. Vi
taler niveau 250 hk til 250 kg MC! Derfor står B blandt andet for "boost ".
Det er ikke kun kraftværket, der er ekstremt. B-King er nok også den mest
"brainy " bike, idet den er spækket med IT-intelligens. Via en række
sensorer tjekker B-King sig selv for eventuelle fejl før hver køretur og
advarer, hvis der er noget galt. Hvis alt er ok, kan du starte motoren -
ikke med en nøgle men med fingertouch - og motoren starter kun, hvis B-king
genkender dit fingeraftryk. Fingertouch funktionen er ikke kun lir, men
tyverisikring. Hvis nogen prøver at starte eller flytte B-King, kalder den
din mobiltelefon, så du kan tale direkte med synderen. B-King har nemlig
både mikrofon og højttaler. Hvis det ikke er nok, kan du via mobiltelefonen
dytte i hornet og blinke med lyset, for at tiltrække opmærksomhed. Hvis
nogen alligevel slipper væk med den, kan mikrofonen også hjælpe i
eftersøgningen, da politiet kan lytte til de lyde, der er der hvor B-King
er. Via mobiltelefonforbindelsen kan du selvfølgelig også komme på nettet og
tjekke vejrudsigten, før du kører, eller holde forbindelse til kontor og
venner via e-mail.

Kort fra koncept til landevejen
Hvor elektronikken kan lyde lidt sci-fi agtig, så er selve biken så
godt som klar til serieproduktion, men ingen har endnu lovet noget - det er
en koncept-bike. Materialevalget består af karbon, aluminium, stål og læder.
Chassis 'et er en aluminiumsramme, der stopper før svingarmen, som er
monteret direkte på gearkassen. Gaflerne er inspireret af World Superbike
med Brembo bremsekalibre boltet fast i ren racingstil. Hjul og dæk afspejler
de næsten overjordiske motorkræfter. Bagdækket er 5 cm bredere end de
"normale " Hayabusa dæk. Stylingen er minimalistisk og aggressiv i sit
udtryk. Billederne taler for sig selv - det er en "beauty ".

Fra : Lars Molnit

Dato : 24-06-02 15:30

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote in message

> "Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nopes., det er ikke den.... men samme motor osv...

Det et hobby project, og det er samme Suzuki 1600cc kit der er sat i,
men alt hva der heder fjedre osv... er byttet ud med öhlins osv... der sider
også en lille satan af en computer der oplyser om ALT... bare ikke aktie
kurser :) det vil sige forskellige temperature osv... i motoren... gearskift
indikator... anden omdr. tæller osv...

Fed rå Streetfighter som det skal være :)

VH
Lars Molnit
Som må starte med at skrave sammen til en Honda Hornet 600, for at få
lidt ala Streetfighter.... men hvem ved :)

Fra : Kenneth S

Dato : 24-06-02 12:40

> [...]
> nogen der ved hvor man kan finde mere oplysning om den... Der stod også
> noget med 250 HK'er, og puha da den lyder vild...

Hvis det er den her...

http://www.c-reinhardt.dk/Information/Nyheder/motorcykler/Onwheels_5.htm

så er den faktisk rimelig rå..

(..men jeg vil nu hellere have min Yam