Wasabi
Fra : Svend Andersen

Dato : 24-06-02 07:36

Wasabi er noget jeg er stødt på i en japansk opskrift.
Hvad er det egentlig ?

hilsen Svend A

Fra : netper

Dato : 24-06-02 08:32

"Svend Andersen" skrev d. 24-06-02 07:36 dette indlæg :
> Wasabi er noget jeg er stødt på i en japansk opskrift.
> Hvad er det egentlig ?
>
> hilsen Svend A

Wasabi pulver er en stærk japansk sennep der minder om peberrod og
bruges bl.a. til susi.
Wasabiplanten vokser kun i nærheden af vand, dens hjerteformede blade og
små hvide blomster producerer en lille og stærk rod som pulveriseres til
wasabi pulver.

Mvh Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Svend Andersen

Dato : 24-06-02 12:09

netper.news@kandu.dk writes:
> Wasabi pulver er en stærk japansk sennep der minder om peberrod og
>bruges bl.a. til susi.

Tak for hjælpen

hilsen Svend A

Fra : Henrik

Dato : 24-06-02 15:22

http://www.freshwasabi.com/about.html

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-06-02 15:23

"Svend Andersen" <svend@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> Wasabi er noget jeg er stødt på i en japansk opskrift.
> Hvad er det egentlig ?

Husk at købe wasabi i pulverform og bland med vand. Man kan også få den i
tube 'færdigrørt' og det er slet ikke det samme. Ihvertfald i til
sushi/sashimi.

Mvh Thomas

Fra : Henrik

Dato : 24-06-02 15:28

Did you know that Wasabi powder is imitation?

Wasabi powder is available in most grocery stores and is also used in most
sushi restaurants in the U.S. The powder is not real Wasabi at all. The
customary ingredients are horseradish powder (dried and ground regular
horseradish), mustard powder, cornstarch and artificial color (blue and
yellow). It's convenient and inexpensive but tastes nothing like real
Wasabi.

(fra mit link i tidligere mail!)

Fra : Svend Andersen

Dato : 24-06-02 15:47

henrik@spam.dk writes:
>http://www.freshwasabi.com/about.html

Tak for linket - det blev jeg en del klogere af.

hilsen Svend