HJELP! Suzuki Estilete og tecnigas next
Fra : janew

Dato : 23-06-02 23:43

Hei,

jeg er en eier av Suzuki Estilete (45) 2002modell , og fikk tipset om at
man burde bytte eksosanlegg for og få økt effekt (fart)

Jeg kjøpte et tecnigas next anlegg, men effekten uteble.
Dvs effekten kommer ved 50 kmt og før det er den helt død.
Har prøvd forskjellige vekter 5,5gr og 4,9gr. Effekten kommer noe
tidligere,
men ikke noe særlig imponerende.
Virker kanskje som om den aldri greier og få turtallet som trengs for at
effektanlegget skal yte godt.

Har nå satt scooteren tilbake til orginal, uten fjerning av sperrer.

Spørsmål 1:
Som jeg har forstått sitter det originalt plombering:
Potte, blindrør + indre rør. Begge fjernes??
variator sperre/skive som også fjernes

Spørsmål 2:
Hva er optimalt oppsett med tecnigas next?
- bytte forgasser/dyser? (fikk anbefalt #90) 0g powerfilter.
- variator vekter

Noen som har denne konfigurasjonen, evt gode tips.
Har slitt med dette lenge nå, og begynner og bli hjelpesløs og desperat.

håper noen kan hjelpe meg.

--
Jan Erik

http://www.kandu.dk/