Pas på reivenversand i Tyskland
Fra : Kilroy

Dato : 23-06-02 23:01

Jeg har lige en lille en lille advarsel !!!

Pas på når i køber dæk hos reifenversand i Tyskland, jeg har lige købt dæk
hos dem og minsandten om ikke de har trukket penge på min konto for en
tidligere annuleret ordre, som de selv meddelte, at de ikke have varerne
til.
Dernæst finder man så ud af, at de kun har faxnummer på deres hjemmeside
(som desforuden ikke eksisterer)
Jeg har så prøvet at skrive på deres email, men den svarer de kun flabet på,
hvis de da overhovedet svarer.

Dernæst fandt jeg senere ud af, at jeg kunne have købt dækkene 150,-
billigere hos en normal forhandler i Tyskland.

BS
multisol@bigfoot.com

Fra : Michael Bertelsen

Dato : 24-06-02 09:37

Har du så ikke bare kontaktet din bank, og bedt dem om at annullere
betalingen og sætte pengene tilbage på din konto.

De vil formodentlig sige at de ikke kan / må, men ikke desto mindre SKAL de
gøre det. Den rettighed er du sikret som forbruger.
Dernæst bliver det sælgers problem at bevise at handlen har fundet sted, og
hvis du aldrig har modtaget varen bliver det jo nok lidt svært

/Michael
Der nyder sommeren på en GS500

Fra : james

Dato : 24-06-02 11:03

> [...]
> hos dem og minsandten om ikke de har trukket penge på min konto for en
> tidligere annuleret ordre, som de selv meddelte, at de ikke have varerne

Jeg går ud fra at de ikke har din underskrift. Marchér ned til banken og
fortælle dem at det er en fejl. Vedkommende forretning her uberettiget hentet
penge ud af din konto! Jeg ved ikke hvordan din bank er....jeg har Jyske Bank
og en bankkonto i USA. I begge tilfælde, har de øjeblikkeligt betalt pengene
tilbage "indtil videre efterforskning." Så skal forretningen viser at du har
bemyndiget trækket, samt at du har fået varerne.

-james

Fra : Jørgen Winther

Dato : 25-06-02 09:15

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
har
> bemyndiget trækket, samt at du har fået varerne.

Det er desværre ikke altid, det går så nemt

Jeg havde for et par år siden et problem med et Canadisk firma, der havde
trukket pengene uden at sende varen. Efter mange diskussioner med
kortselskabet og mange forgæves forsøg på at få kontakt med firmaet (de var
"måske" ophørt, kunne jeg forstå på diskussioner i NG'er), endte jeg med at
give op.

Problemet var her, at kortselskabet godt kunne få kontakt med firmaet, og da
firmaet sagde, at de ville sende varerne, var der jo ikke grundlag for at
betale pengene tilbage!

Jeg fik aldrig hverken varer eller penge

--
Jørgen

Fra : B.S.

Dato : 24-06-02 18:13

Jeg har også været i banken og de satte pengene tilbage da jeg havde
underskrevet en erklæring, så her var der ingen problemer.
Så der er sådan set ingen problemer med at handle på internet, det var bare
deres flabede måde jeg blev så sur over.

BS
multisol@bigfoot.com
ZZR1100D3