averet
Fra : Bean

Dato : 23-06-02 22:18

Min mor har kræft og har nok ikke langt igen og af den grund har min stedfar
bedt
mig og mine søskende om at skrive under på nogle papir så vi ikke sætter ham
fra
hus og hjem hvis vi kræver vores averet når min mor dør.
Min mor har 3 børn fra andet ægteskab og min stedfar har selv 2 børn. De har
ikke selv nogen børn sammen.
Har min stedfar ret i at vi ( min mors børn) kan sætte ham fra hus og hjem
hvis vi ikke
skiver under på det papir han har lavet som siger at vi først kan arve når
han er død?

Jeg og mine søskende vil i stor grad gerne ud af alt det arve halløj så
hurtigst muligt da vi har været igennem
det en gang før. Men ved at underskrive min stedfars dokument er det så
umuligt ?

Vi vil selvfølgelig ikke sætte min stedfar fra hus og hjem hvis det altså
passer det han siger.
Så her er mit egentlige spørgsmål. Er der andre muligheder for at min vi kan
komme ud af det nu, med vores averet i behold og stadig lade vores stedfar
blive boende?

Hvad kan kan vi i følge loven gøre? Skal vi afgive vores arveret ?
--
BA

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 23-06-02 23:21

On 23.06.2002 23:17, in article
3d163a4a$0$71648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Bean"
<box5000@post1.tele.dk> wrote:

[klip]
> [...]
> komme ud af det nu, med vores averet i behold og stadig lade vores stedfar

Er din mor og stedfar gift? Har din mor lavet et testamente?

/kristian

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 23-06-02 23:42

Tal evt. med en bankrådgiver el. en advokat.

Underskriv intet - før alt er undersøgt til mindste detalje.

Huset?? Når han så engang skal væk - pas på det ikke er hans børn som så
arver jeres mors hus udenom jer!!!

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:B93C1661.8B4D%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Bean

Dato : 24-06-02 01:33

"Ulrik Nielsen" <ulriknielsen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tal evt. med en bankrådgiver el. en advokat.
>
> Underskriv intet - før alt er undersøgt til mindste detalje.
>
> Huset?? Når han så engang skal væk - pas på det ikke er hans børn som så
> arver jeres mors hus udenom jer!!!

Er det noget jeg skal passe på med, eller er loven indrettet sådan at hans
børn arver det hele
hvis han bliver boende ?

Jeg er godt klar over at vi ikke bare skal skrive under på noget. Men kan
der laves en "mellem vej"
så han kan blive boende uden at vi sidder i saksen bagefter ?
Kan en advokat lave et dokument som kan få ham boende og mine søskende og
jeg er ude
af tvangsarven/arvereten når min mor går hen og dør?
--
BA

Fra : Peter G C

Dato : 25-06-02 20:46

Ulrik Nielsen <ulriknielsen@post.cybercity.dk> skrev:

> Tal evt. med en bankrådgiver el. en advokat.

Fandme ikke med en bankrådgiver!

> Underskriv intet - før alt er undersøgt til mindste detalje.

Enig.

/Peter

Fra : Bean

Dato : 24-06-02 01:24

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse
> [klip]
>
> Er din mor og stedfar gift? Har din mor lavet et testamente?

Ja, gift i snart 20 år. Nej, min mor har ikke lavet testamente, ej heller
min stedfar.
--
BA