Vindruer
Fra : sbj

Dato : 23-06-02 20:35

Hej derude er der nogen der har en god opskrift på et eller andet man kan
lave ud af blå vindruer
jeg har en vindrueplante ude i mit drivhus der kommer uffatelig mange druer
på men de er kun små og fyldt med sten

mvh stefan jessen

stefan.b.jessen@get2net.dk

Fra : Emil

Dato : 23-06-02 22:27

On Sun, 23 Jun 2002, sbj wrote:

> [...]
>lave ud af blå vindruer
>jeg har en vindrueplante ude i mit drivhus der kommer uffatelig mange druer

Hvis de er små og fyldte med sten, er den bedste anvendelse nok
fremstilling af saft eller vin.

De bedste resultater opnåes hvis der også indgår anden frugt i
opskrifterne (druer, jordbær, tørrede rønnebær m.fl.).

m.v.h. Emil

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-06-02 18:48

sbj <stefan.b.jessen@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> lave ud af blå vindruer
> jeg har en vindrueplante ude i mit drivhus der kommer uffatelig mange

Så har den godt af en kraftig udtynding.
Man kan få en virkelig velsmagende gele af de
grønne druer.

Per A. Hansen

Fra : Aksel

Dato : 24-06-02 20:49

"sbj" <stefan.b.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave ud af blå vindruer
> jeg har en vindrueplante ude i mit drivhus der kommer uffatelig mange

Du skal udtynde dem kraftigt, ca halvdelen af de små druer skal væk, det er
nemmest at klippe dem af, klip den ene side af klasen, de fordeler sig
senere, det er ikke nødvendigt at klippe mere omhyggeligt.

Hilsen Aksel