Løsning af "Contact Service" problem ??
Fra : Flemming L. Bærentse~

Dato : 23-06-02 20:06

Hej.

Pludselig fortalte min nokia 3310 at jeg skulle "contact service". I
servicemanualen står der at det er en softwarefejl, hvor telefonen ikke er i
stand til at eksekvere enkelte dele af programmet i den..

Nogen der har et "fif"..

--
Mvh.
Flemming L. Bærentsen

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-06-02 21:14

"Flemming L. Bærentsen" <f_l_b@hotmail.com> wrote in message
> Pludselig fortalte min nokia 3310 at jeg skulle "contact service". I
> servicemanualen står der at det er en softwarefejl, hvor telefonen ikke er
> stand til at eksekvere enkelte dele af programmet i den..

Uden, at der var tale om et mislykket forsøg på at fjerne simlås? -
Problemet kan løses ved opdatering af telefonens software.

\Mandal

Fra : Flemming L. Bærentse~

Dato : 24-06-02 10:09

Hej igen og tak for svaret..

Jeg har låst den op for ca. 3 måneder siden med nokTool17b fra Rolis..
software ver. 5.13.

Det lyder helt kanon at problemet kan løses med en software opdatering
.

Der skulle vel ikke være nogen der har (eller ved hvor jeg kan finde) noget
software at
opdatere med og en beskrivelse af hvordan..??

Mvh.
Flemming L. Bærentsen

--
Mvh.
Flemming L. Bærentsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-02 15:21

Brian Fisker skrev:

>Problemet kan løses ved opdatering af telefonens software.

Ikke nødvendigvis. "Contact Service", er blot Nokiaens måde at
fortælle at der er noget galt. Det kan være mange forskellige ting.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Fra : Brian Fisker

Dato : 24-06-02 15:42

> Ikke nødvendigvis. "Contact Service", er blot Nokiaens måde at
> fortælle at der er noget galt. Det kan være mange forskellige ting.

Korrekt. Jeg var nok lidt for hurtig på aftrækkeren og forbandt problemet
med et mislykket unlock-forsøg

\Mandal

Fra : SteF

Dato : 28-06-02 20:30

Det er formenligt din EEProm der er stået af.

Eller også kan det være din Flash kreds.
Hvis der er garanti på telefonen så bare ind med den ellers er det bare ud
til Højre med den hvis en SW update ikke virker.

SteF

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 01-07-02 10:58

Nu er der ikke nogen EEPROM i en 3310 !!! Dette lille problem kan som regel
klares med en SW update !

Fra : Flemming L. Bærentse~

Dato : 01-07-02 19:49

Hej..

Jeg har nu opdateret softwaren til ver. 5.55, men den siger stadig "contact
service"..

Jeg har ikke opdateret/skiftet eeprom indholdet da jeg ikke har noget
softwaret til at putte i.. Er der nogen der ligger inde med det ??
evt. til en 3315....

Hvis det er noget hardware, så må det da være muligt at skifte...

--
Mvh.
Flemming L. Bærentsen

Fra : Flemming L. Bærentse~

Dato : 04-07-02 21:22

Så fandt jeg fejlen..

COBBA har problemer (A/D - D/A konverter)

Fra : SteF

Dato : 08-07-02 22:00

Det jeg også kalder EEpormmen er også den der Hedder Cobba inde i telefonen.

Den fungerer ihvertfald på samme måde og har flere funktioner samtidig med
det.