/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Spørgsmål
Fra : Frank


Dato : 23-06-02 14:13

Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag eftermiddag?

Snow White Foundation <snow_white_found@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d15a9e2$0$78777$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er du også træt af at brænde hekse Skt. Hans Aften?
>
> Så sæt Jesus på bålet i stedet!
>
> Snup et foto af begivenheden! Og vind en flot præmie!
>
> Du behøver ikke en forgyldt 6-fods figur for at være med -- en lille hjemmelavet dukke, et gammelt krucifiks eller et udklippet foto
> klæbet op på karton kan sagtens gøre det! Eller måske ka' du gi' den stakkels, mølædte heks nede på stranden en ansigtsløftning? Der
> skal ikke så meget til ... bare væk med kosten, ud med armene, og voila! Har du kunstneriske evner, er du også velkommen til lave et
> fake-billede i Photo Shop -- det er resultatet, der tæller!
>
> Tips: Gå tæt på motivet, og tag gerne flere forskelligt belyste fotos, så du har nogle at vælge imellem. Mail fotoet som gif-fil
> til: snow_white_found@hotmail.com senest fredag d. 28. juni, og husk at opgive navn og adresse.
>
> De 3 flotteste billeder offentliggøres og præmieres med signerede eksemplarer af romanen Uhyret fra Betlehem! Du kan læse 1. kapitel
> her: http://home22.inet.tele.dk/snow/1.htm
>
> God fornøjelse i aften!
>
> Med venlig hilsen
> Søren Mosegaard
> forfatter, formand for Snow White Foundation
> http://www.geocities.com/snow_white_foundation/
> snow_white_found@hotmail.com
>
>

 
 
Børge Højlund Jensen~ (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen~


Dato : 23-06-02 14:35


"Frank" <frank_eriksen22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a6371bd7.0206230512.7d5c8d0c@posting.google.com...
> Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag eftermiddag?


Mon ikke der var nogle der skulle overveje at droppe det der med at brænde
Jesus på bålet og i strædet omvende sig til Gud.
Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i ikke bekender
jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.
Med hilsen fra Børge.
www.nydheder.subnet.dk.
se også.
www.oplevjesus.dk




Skygge (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Skygge


Dato : 23-06-02 14:44

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:af4ir5$n67$1@sunsite.dk...
> "Frank" <frank_eriksen22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a6371bd7.0206230512.7d5c8d0c@posting.google.com...
> > Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag eftermiddag?
>
> Mon ikke der var nogle der skulle overveje at droppe det der med at brænde
> Jesus på bålet og i strædet omvende sig til Gud.
> Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i ikke
bekender
> jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
> undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.
> Med hilsen fra Børge.
> www.nydheder.subnet.dk.
> se også.
> www.oplevjesus.dk

LOL

Du er altså bare et nummer for morsom.

mvh

Skygge






Ralph (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 23-06-02 14:53

Børge Højlund Jensen der bor i Viborg. wrote:

> Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i ikke bekender
> jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
> undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.

Hvis det er fakta, så benægter Æ fakta.

Helt alvorligt - tror du på at der er en elevator op eller ned? Tror du
også på tandfeen?

Ralph


Andreas Falck (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 23-06-02 17:53

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D15D2BB.7060001@post6.tele.dk...
> Børge Højlund Jensen der bor i Viborg. wrote:

> > Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede
> > hvis i ikke bekender jeres synder og omvender jer til
> > Jesus inden det er forsendt. undskyld det måden at
> > sige det på , men der er fakta.
>
> Hvis det er fakta, så benægter Æ fakta.

jamen så kan du da bare benægte fakta lige så tosset du vil.

> Helt alvorligt - tror du på at der er en elevator op eller ned?
> Tror du også på tandfeen?

Hvis du ikke har andet end hånlige bemærkninger, hvad laver du så i
det hele taget i denne gruppe!

Læs gruppens fundats, - det ville du (og et par andre andre) have
ganske godt af at gøre.

FUT mudder

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm


Corax (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 23-06-02 16:59


"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
news:af4ir5$n67$1@sunsite.dk...

> Mon ikke der var nogle der skulle overveje at droppe det der med at brænde
> Jesus på bålet og i strædet omvende sig til Gud.
> Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i ikke
bekender
> jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
> undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.

Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. Ifølge nogle
bibeltolkninger er det jo et direkte krav, for at være en god kristen. Ja,
flinke har de jo altid været. I det mindste er det da rart, at de er holdt
op med at brænde levende hekse.



- Corax




Chokmah (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Chokmah


Dato : 23-06-02 17:32

On Sun, 23 Jun 2002 17:59:18 +0200, "Corax"
<ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> wrote:


>Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. Ifølge nogle
>bibeltolkninger er det jo et direkte krav, for at være en god kristen. Ja,
>flinke har de jo altid været. I det mindste er det da rart, at de er holdt
>op med at brænde levende hekse.

Nahh det har man da vist ikke gjort de sidste 500 år ?
så bibel kyndig er jeg ikke men - jeg ser nu ikke eller erindre nogen
steder i det NYE testamente.... at det er noget man bør gøre -
jeg ved egentligt ikke hvordan det kom til veje nogen mener det var
mandlige læger der var nervøse for konkurancen på vegne af derres fag.
Mv
Chokmah
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)
To live outside the law, you must be honest.(Dylan)
http://ww21.tiki.ne.jp/~wildside/tabs/magic_and_loss.html http://alice.vincent.net/78.html#The_Quiet_Room

Pia Klit Larholm (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Pia Klit Larholm


Dato : 23-06-02 22:55


> Nahh det har man da vist ikke gjort de sidste 500 år ?

"I Danmark fandt den sidste
retssag og heksebrænding sted i 1693."

Så nærmere 300 år.


Chokmah (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Chokmah


Dato : 24-06-02 10:17

On Sun, 23 Jun 2002 23:55:02 +0200, Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk>
wrote:

Hi Pia

>
>> Nahh det har man da vist ikke gjort de sidste 500 år ?
>
>"I Danmark fandt den sidste
>retssag og heksebrænding sted i 1693."
>
>Så nærmere 300 år.

ok ? hmm ja det er mit slag på tasken der fejler noget - hvornår var
det at midelalderen var ???
og tak for informationen du har well ikke flere data om begivenheden ?
Mv
Bo

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)
To live outside the law, you must be honest.(Dylan)
http://ww21.tiki.ne.jp/~wildside/tabs/magic_and_loss.html http://alice.vincent.net/78.html#The_Quiet_Room

Martin Kristensen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 23-06-02 23:36


Corax wrote in message
<3d15f056$0$78787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
>"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk>
wrote in message
>news:af4ir5$n67$1@sunsite.dk...
>
>> Mon ikke der var nogle der skulle overveje at droppe det der
med at brænde
>> Jesus på bålet og i strædet omvende sig til Gud.
>> Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i
ikke
>bekender
>> jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
>> undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.
>
>Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. Ifølge
nogle
>bibeltolkninger er det jo et direkte krav, for at være en god
kristen. Ja,
>flinke har de jo altid været. I det mindste er det da rart, at
de er holdt
>op med at brænde levende hekse.

Nu du siger det er det da egentligt noget underligt noget at
fejre hekseafbrændingerne ved at brænde en træheks af. Det er
ikke en del af vores historie vi bør være stolte af.

Mvh.
Martin Kristensen



Peter Jensen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 23-06-02 23:50


"Martin Kristensen" <cruSpAmSuCkSzer@gjk.dk> skrev i en meddelelse
news:af5ic5$bmtgi$1@ID-118575.news.dfncis.de...

> Nu du siger det er det da egentligt noget underligt noget at
> fejre hekseafbrændingerne ved at brænde en træheks af. Det er
> ikke en del af vores historie vi bør være stolte af.

Næh -men det ER altså et par hundrede år siden, det fandt sted. Ikke desto
mindre stod Hans-Georg Møller i aften i Skagen og holdt båltale og
sammenlignede fortidens hekseafbrænding med nutidens skepsis overfor
fremmedtilstrømningen.

PETER



Martin Kristensen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 24-06-02 00:35


Peter Jensen wrote in message
<3d16509d$0$53239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
>"Martin Kristensen" <cruSpAmSuCkSzer@gjk.dk> skrev i en
meddelelse
>news:af5ic5$bmtgi$1@ID-118575.news.dfncis.de...
>
>> Nu du siger det er det da egentligt noget underligt noget at
>> fejre hekseafbrændingerne ved at brænde en træheks af. Det er
>> ikke en del af vores historie vi bør være stolte af.
>
>Næh -men det ER altså et par hundrede år siden, det fandt sted.

Men stadigvæk - vi har heller ikke en årlig fest hvor vi fejrer
vikingernes hærgen ved at løbe rundt med sværd og hugge hovederne
af papfigurer.

>Ikke desto
>mindre stod Hans-Georg Møller i aften i Skagen og holdt båltale
og
>sammenlignede fortidens hekseafbrænding med nutidens skepsis
overfor
>fremmedtilstrømningen.

Hmmmm... Det var da en underlig sammenligning. Måske han hellere
skulle se på muslimernes stening af utro, og generelle holdning
til folk der tror på noget andet end dem.

Mvh.
Martin Kristensen



Corax (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 24-06-02 06:50


"Martin Kristensen" <cruSpAmSuCkSzer@gjk.dk> wrote in message
news:af5lrs$busvl$1@ID-118575.news.dfncis.de...

[...]

> >Ikke desto
> >mindre stod Hans-Georg Møller i aften i Skagen og holdt båltale
> og
> >sammenlignede fortidens hekseafbrænding med nutidens skepsis
> overfor
> >fremmedtilstrømningen.
>
> Hmmmm... Det var da en underlig sammenligning. Måske han hellere
> skulle se på muslimernes stening af utro, og generelle holdning
> til folk der tror på noget andet end dem.
>
> Mvh.
> Martin Kristensen

Hekseforfølgelserne som fænomen er blevet sammenlignet med jagten på
kommunister i USA og Hitlers forfølgelse af jøder. En af de centrale ting
ved fænomenet er udpegningen af syndebukke i en periode, hvor der sker
socioøkonomiske forandringer. Derfor er det oplagt at sammenligne med en del
af indvandredebatten, men sammenligninger med fundamentalistisk Islamisk
retspraksis holder ikke rigtigt.



- Corax




HrSvendsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 24-06-02 09:18

Corax skrev:


> Hekseforfølgelserne som fænomen er blevet sammenlignet med
> jagten på kommunister i USA og Hitlers forfølgelse af jøder.
> En af de centrale ting ved fænomenet er udpegningen af
> syndebukke i en periode, hvor der sker socioøkonomiske
> forandringer.

Hvilke "socioøkonomiske" forandringer fandt sted under
hekseprocesserne?

> Derfor er det oplagt at sammenligne

Ikke umiddelbart.

--
Optimér udseendet af indlæg i nyhedsgrupper.
http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php
Ombryd teksten ved 65 tegn for bedste læsbarhed.
http://www.grafisk-litteratur.dk/download/Huskeplakat.pdf



arc@na (26-06-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 26-06-02 11:59

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> wrote in
news:3d15f056$0$78787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. ...

Mon ikke din viden om de sidste ca. 300 års europæosk historie
trænger til en diskret opdatering?

--
Med venlig hilsen
arc@na

David A. D. Konrad (26-06-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 26-06-02 12:04

"arc@na" <always@device.null.gov> skrev i en meddelelse

> > Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. ...
>
> Mon ikke din viden om de sidste ca. 300 års europæosk historie
> trænger til en diskret opdatering?

De danske heksebrændinger/hekseforfølgelser blev begået af protestanter.




Corax (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 26-06-02 12:11


"arc@na" <always@device.null.gov> wrote in message
news:Xns9239841872A53kangoroojump@193.88.15.213...
> "Corax" <ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> wrote in
> news:3d15f056$0$78787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. ...
>
> Mon ikke din viden om de sidste ca. 300 års europæosk historie
> trænger til en diskret opdatering?
>
> --
> Med venlig hilsen
> arc@na

Nu er det jo sådan, at der i begge tilfælde var tale om at brænde _dukker_
af. Og i den forbindelse er der vel næppe den store forskel på at brænde
heksedukker eller præstedukker af - lige med den undtagelse, at jeg måske
finder det lidt mere sygeligt, når det er heksedukker. De kristne HAR jo som
bekendt brændt "hekse" af før i tiden. Folk ville formentlig også opfatte
det som lidt sygt, hvis tyskerne begyndte at brænde jødedukker af, selv om
det efterhånden er lidt tid siden, at de havde gang i ovnene. Hedningerne
derimod har ikke været så meget efter præsterne, og derfor har de vel lidt
symbols pjat til gode for alle heksene.


Damn, har du nu skiftet adresse igen? Jeg mente ellers at du var på min
killfile liste. *Retter fejlen*



- Corax






Arcana (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Arcana


Dato : 27-06-02 12:06

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> wrote in
news:3d19a147$0$78754$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Damn, har du nu skiftet adresse igen? Jeg mente ellers at du var
> på min killfile liste. *Retter fejlen*

Er jeg i satanistens killfile? Hehe...

--
Greetings,

arc@na

- wolf - (26-06-2002)
Kommentar
Fra : - wolf -


Dato : 26-06-02 19:11

"arc@na" <always@device.null.gov> wrote in message
news:Xns9239841872A53kangoroojump@193.88.15.213...
> > Til gengæld er det okay, når kristne brænder hekse af. ...
>
> Mon ikke din viden om de sidste ca. 300 års europæosk historie
> trænger til en diskret opdatering?

Der er lige to ting, du lige diskret skal bemærke:

1. Forstå, hvad Corax snakker om. Hun henviser til de hekse, der (symbolsk)
brændes af på nutidens St. Hans bål.

2. Læs HELE Corax' indlæg, hvor der bl.a. også står: "I det mindste er det
da rart, at de er holdt op med at brænde levende hekse."

- wolf -




arc@na (27-06-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 27-06-02 12:09

"- wolf -" <wolf@blazingangles-nospam.com> wrote in
news:3d1a03b1$0$1587$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> 1. Forstå, hvad Corax snakker om. Hun henviser til de hekse,
> der (symbolsk) brændes af på nutidens St. Hans bål.

Når man i dag brænder "hekse" af er det et symbol på at man vil "det
onde" (som er en meget udefinérbar størrelse) til livs. Der er næppe
mange til et Skt. Hans-bål, som i det hele taget har en holdning til
hekse.

Hvad med skikken "at slå katten af tønden"? Der må man jo ifølge
samme logik som Corax lægger for dagen være glad for, at man ikke
længere bruger levende katte...

--
Med venlig hilsen
arc@na

KH (23-06-2002)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 23-06-02 17:49

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:af4ir5$n67$1@sunsite.dk...
>
> "Frank" <frank_eriksen22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a6371bd7.0206230512.7d5c8d0c@posting.google.com...
> > Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag eftermiddag?
>
>
> Mon ikke der var nogle der skulle overveje at droppe det der med at
brænde
> Jesus på bålet og i strædet omvende sig til Gud.
> Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i ikke
bekender
> jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
> undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.
> Med hilsen fra Børge.
> www.nydheder.subnet.dk.
> se også.
> www.oplevjesus.dk

Hvis dette er seriøst menet, kan jeg anbefale en god psykolog, som har
hjulpet mangt en forskruet hjerne.
Og nej, det er ikke min egen, da du har brug for en expert i
religionsforstyrrede og hjernevaskede tåber.
Mange indremissionske og JV´er er blevet helbredt, så der kan være håb for
dig.
I øvrigt så brænder vi på bålet, hvad det passer os, om det så er "hekse",
"trolle" eller røde bøffer.

KH.
"Jesus er død og gud eksisterer ikke"




Martin Kristensen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 23-06-02 23:43


KH wrote in message
<3d15fbb3$0$711$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk>
skrev i en
>meddelelse news:af4ir5$n67$1@sunsite.dk...
>>
>> "Frank" <frank_eriksen22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:a6371bd7.0206230512.7d5c8d0c@posting.google.com...
>> > Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag
eftermiddag?
>>
>>
>> Mon ikke der var nogle der skulle overveje at droppe det der
med at
>brænde
>> Jesus på bålet og i strædet omvende sig til Gud.
>> Jer der brænder Jesus af på bålet er på vej til helvede hvis i
ikke
>bekender
>> jeres synder og omvender jer til Jesus inden det er forsendt.
>> undskyld det måden at sige det på , men der er fakta.
>> Med hilsen fra Børge.
>> www.nydheder.subnet.dk.
>> se også.
>> www.oplevjesus.dk
>
>Hvis dette er seriøst menet, kan jeg anbefale en god psykolog,
som har
>hjulpet mangt en forskruet hjerne.

Ja, han virker lidt fanatisk, men hvis det er et livssyn der
giver ham indhold i tilværelsen, så er det nok ikke ligefrem
noget han behøver at opsøge en psykolog med.

Mvh.
Martin Kristensen



arc@na (26-06-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 26-06-02 12:02

"KH" <miller@snabelvand.dk> wrote in
news:3d15fbb3$0$711$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvis dette er seriøst menet, kan jeg anbefale en god psykolog,

Knud, for h.... -

Så længe Børge ikke missionerer i gruppen (dk.politik) kan jeg ikke
se at det skal bekymre folk. Børge blev beskyldt for at være
Mosegrisen, så jeg kan godt forstå at han vil vise folk, at det er
forkert.

--
Med venlig hilsen
arc@na

KH (26-06-2002)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 26-06-02 17:05

"arc@na" <always@device.null.gov> skrev i en meddelelse
news:Xns923984A1F800kangoroojump@193.88.15.213...
> "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote in
> news:3d15fbb3$0$711$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > Hvis dette er seriøst menet, kan jeg anbefale en god psykolog,
>
> Knud, for h.... -
>
> Så længe Børge ikke missionerer i gruppen (dk.politik) kan jeg ikke
> se at det skal bekymre folk. Børge blev beskyldt for at være
> Mosegrisen, så jeg kan godt forstå at han vil vise folk, at det er
> forkert.
>

Det er så ok, men det er også ligesom udtryk for min ateisme og mishag over
for de folk som ikke har fundet ud af, at jorden ikke er skabt af hverken
gud eller noget andet fantasifoster.
Og ingen skal beskyldes for at være mosegris...heller ikke fanatiske
kristne.

KH.. ikke Knud, men tæt på..




arc@na (27-06-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 27-06-02 12:09

"KH" <miller@snabelvand.dk> wrote in
news:3d19e60b$0$78792$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Og ingen skal beskyldes for at være mosegris...heller ikke
> fanatiske kristne.



--
Med venlig hilsen
arc@na

Stefan Bruhn (28-06-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 28-06-02 13:25

On Wed, 26 Jun 2002 18:05:26 +0200, "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote:

>Det er så ok, men det er også ligesom udtryk for min ateisme og mishag over
>for de folk som ikke har fundet ud af, at jorden ikke er skabt af hverken
>gud eller noget andet fantasifoster.

Hvordan var det nu det var... nå jo:
I begyndelsen var der intet, og så eksploderede det.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

HrSvendsen (28-06-2002)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 28-06-02 14:48

Stefan Bruhn skrev:

> On Wed, 26 Jun 2002 18:05:26 +0200, "KH"
> <miller@snabelvand.dk> wrote:
>
>> Det er så ok, men det er også ligesom udtryk for min ateisme
>> og mishag over for de folk som ikke har fundet ud af, at
>> jorden ikke er skabt af hverken gud eller noget andet
>> fantasifoster.
>
> Hvordan var det nu det var... nå jo:
> I begyndelsen var der intet, og så eksploderede det.

Det er så din tro.

mvh. Svendsen



KH (28-06-2002)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 28-06-02 16:40

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
news:qclohuc82qe3qfd042rpu4vfb5oq5bi96j@4ax.com...
> On Wed, 26 Jun 2002 18:05:26 +0200, "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote:
>
> >Det er så ok, men det er også ligesom udtryk for min ateisme og mishag
over
> >for de folk som ikke har fundet ud af, at jorden ikke er skabt af
hverken
> >gud eller noget andet fantasifoster.
>
> Hvordan var det nu det var... nå jo:
> I begyndelsen var der intet, og så eksploderede det.
>

Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en supernova, og man ser
stadig rester af begivenhederne for 14mia år siden...
Du er en af dem...

KH.


Mark Langdahl (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Mark Langdahl


Dato : 29-06-02 08:31


"KH" <miller@snabelvand.dk> wrote in message
news:3d1c830b$0$191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
> news:qclohuc82qe3qfd042rpu4vfb5oq5bi96j@4ax.com...
> Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en supernova, og man ser
> stadig rester af begivenhederne for 14mia år siden...
> Du er en af dem...

Det vil sige, at hele universet engang har været én helt enormt stor
stjerne??? Det lyder ikke helt plausibelt. For det første fordi
resultatproduktet fra en supernova ikke er brint. En supernova er en
stjerne, der udvider sig ved at miste sin tæthed, fordi der ikke er brint
nok i nærheden. Og dermed sluger den alt brint i en endnu større radius end
dens normale. Til slut ville en supernova af den størrelse kollapse og falde
sammen. Afhængig af forskellige faktorer (primært størrelse) vil den blive
til enten et sort hul eller en neutronstjerne. Og skulle pågældende
supernova virkelig have været stor nok til at være universets ophav, ville
resultatet højst sandsynligt være blevet til et sort hul i stedet for en
neutronstjerne. På et tidspunkt ville et sådan sort hul også kollapse, og
det ville så eksplodere i en kvasar. Problemet her er blot, at en kvasar
ikke lukker stof ud i universet i én gigantisk kortvarig eksplossion, men i
en (stadig gigantisk...) langvarig eksplossion. De kvasarerer, vi ser på
himmelen i dag, ligger i universets yderste udkanter og sender lys til os,
der er flere milliarder lysår væk. En kvasar, der skulle være ophav til
universet, ville højst sandsynligt ikke i løbet af den tid, universet har
eksisteret kunnet nå at sende så meget stof ud uden at den stadig ville være
aktiv, og så ville vi have kunnet se den. Skulle det være sket, at
supernovaen simpelt hen er eksploderet i det, den trak sig sammen, og alt
stof derfra er faret ud i verdensrummet, så ville der ikke have været nok
brint i rummet til at skabe stjerner, netop fordi at stjerner bruger brint
som brændstof og i stedet lukker helium ud. Det ville kort sagt kræve en
stjerne, der arbejder ud fra helt andre fysiske love end dem, der er
gældende i universet i dag.

En anden ting, der taler imod hele teorien om et Big Bang er, at der for
nogle år tilbage blev fundet en galakse, der bevægede sig på tværs af resten
af universets bevægelse. Skulle en galakse på den måde kunne vende om fra
den retning, en gigantisk eksplosion har sendt den ud på? Spøjst nok har der
ikke været snakket meget om den i videnskabelige kredse siden. Vel egentlig
heller ikke mærkelig, når man tager i betragtning, at pågældende galakse,
hvis man valgte at tage den alvorligt, ville nulstille alt hvad vi tror vi
ved om det univers, vi er en del af. Begynder man så at kigge på
evolutionslæren, så er der også her fund, der ganske vist ikke modbeviser,
men i hvert fald giver kraftige ridser i lakken. Blandt andet blev der for
7-8 år siden fundet nogle små kugler af en blødt materiale inderst og med
metal omkring og en lille linie hele vejen rundt. Videnskabsmændene var
enige om, at de pågældende kugler måtte være fremstillet af mennesker.
Problemet var blot, at de blev fundet i en dybde, som man generelt regnede
med var omtrent to milliarder år gammel. I følge evolutionsteorien er
mennesket som race ikke mere end 30 mio. år gammel. Og så blev der for
øvrigt for nogle år tilbage fanget en blå fisk (det hedder arten) i
Stillehavet. En art, der ellers burde have været uddød i 40 mio. år. Kort
sagt, så vil jeg mene, at det kræver mindst lige så meget tro, at stole på
videnskabens svar på hvordan universet er opstået, som det kræver at tro på
Bibelens.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl



HrSvendsen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 29-06-02 08:56

Mark Langdahl skrev:

> "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote in message
> news:3d1c830b$0$191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> "Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
>> news:qclohuc82qe3qfd042rpu4vfb5oq5bi96j@4ax.com...
>> Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en
>> supernova, og man ser stadig rester af begivenhederne for
>> 14mia år siden... Du er en af dem...
>
> Det vil sige, at hele universet engang har været én helt
> enormt stor stjerne???

Som jeg læser det står der "som", og "der var en masse". Altså en
masse, der eksploderede.

mvh. Svendsen





Stefan Bruhn (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 30-06-02 11:34

On Fri, 28 Jun 2002 17:39:53 +0200, "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote:

>Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en supernova, og man ser
>stadig rester af begivenhederne for 14mia år siden...

Mark har allerede sagt langt mere end jeg kender til den slags, men jeg
har stadig et spørgsmål:
Hvor kom denne masse fra?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

KH (30-06-2002)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 30-06-02 12:37

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
news:ointhu4flk0jq10vmkr84888fo58aae9mh@4ax.com...
> On Fri, 28 Jun 2002 17:39:53 +0200, "KH" <miller@snabelvand.dk> wrote:
>
> >Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en supernova, og man
ser
> >stadig rester af begivenhederne for 14mia år siden...
>
> Mark har allerede sagt langt mere end jeg kender til den slags, men jeg
> har stadig et spørgsmål:
> Hvor kom denne masse fra?
>

Er det ikke ligegyldigt?
Den var der bare ligesom så meget andet er her.

KH.


Lars Erik Bryld (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 30-06-02 13:14

KH med emailen miller@snabelvand.dk skrev således:

>>> Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en supernova, og
>>> man ser stadig rester af begivenhederne for 14mia år siden...
>>
>> Mark har allerede sagt langt mere end jeg kender til den slags,
>> men jeg har stadig et spørgsmål:
>> Hvor kom denne masse fra?
>>
>
> Er det ikke ligegyldigt?
> Den var der bare ligesom så meget andet er her.

Det er i hvert fald lidt ligegyldigt i både dk.politik og
dk.livssyn.kristendom


Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
30 jun AD 2002
Kirken i Roms første hellige martyrer



KH (30-06-2002)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 30-06-02 13:37

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:AyCT8.48$gn6.838@news.get2net.dk...
> KH med emailen miller@snabelvand.dk skrev således:
>
> >>> Nej, der var en masse... Og den eksploderede som en supernova, og
> >>> man ser stadig rester af begivenhederne for 14mia år siden...
> >>
> >> Mark har allerede sagt langt mere end jeg kender til den slags,
> >> men jeg har stadig et spørgsmål:
> >> Hvor kom denne masse fra?
> >>
> >
> > Er det ikke ligegyldigt?
> > Den var der bare ligesom så meget andet er her.
>
> Det er i hvert fald lidt ligegyldigt i både dk.politik og
> dk.livssyn.kristendom

Lidt ligesom kristendommen er ligegyldig i forhold til livets opstandelse.

KH.


Martin Kristensen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 23-06-02 15:13


Frank wrote in message ...
>Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag eftermiddag?
>
>Snow White Foundation <snow_white_found@hotmail.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3d15a9e2$0$78777$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
....
>
>> Er du også træt af at brænde hekse Skt. Hans Aften?
>>
>> Så sæt Jesus på bålet i stedet!
>>
>> Snup et foto af begivenheden! Og vind en flot præmie!
>>
>> Du behøver ikke en forgyldt 6-fods figur for at være med -- en
lille hjemmelavet dukke, et gammelt krucifiks eller et udklippet
foto
>> klæbet op på karton kan sagtens gøre det! Eller måske ka' du
gi' den stakkels, mølædte heks nede på stranden en
ansigtsløftning? Der
>> skal ikke så meget til ... bare væk med kosten, ud med armene,
og voila! Har du kunstneriske evner, er du også velkommen til
lave et
>> fake-billede i Photo Shop -- det er resultatet, der tæller!
>>
>> Tips: Gå tæt på motivet, og tag gerne flere forskelligt
belyste fotos, så du har nogle at vælge imellem. Mail fotoet som
gif-fil
>> til: snow_white_found@hotmail.com senest fredag d. 28. juni,
og husk at opgive navn og adresse.
>>
>> De 3 flotteste billeder offentliggøres og præmieres med
signerede eksemplarer af romanen Uhyret fra Betlehem! Du kan læse
1. kapitel
>> her: http://home22.inet.tele.dk/snow/1.htm
>>

Uhyret fra Betlehem, lol! Hvordan får man sådan nogen forskruede
ideer? Fra norsk blackmetal?

Mvh.
Martin Kristensen



Skygge (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Skygge


Dato : 23-06-02 16:02

> Uhyret fra Betlehem, lol! Hvordan får man sådan nogen forskruede
> ideer? Fra norsk blackmetal?
>
> Mvh.
> Martin Kristensen

Hvorfor mener du det er en forskruet ide at sammenligne kristendommen med et
uhyre fra Betlehem?

Blev Jesus måske ikke født i Betlehem ifølge Bibelen? Og er der måske ikke
udført utallige uhyrligheder i kristendommens navn?

mvh

Skygge




Cyril Malka (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 25-06-02 15:33

"Skygge" <skygge@dk2net.dk> skrev i
news:3qlR8.7280$va.613347@news000.worldonline.dk:

> Blev Jesus måske ikke født i Betlehem ifølge Bibelen? Og er der måske
> ikke udført utallige uhyrligheder i kristendommens navn?

Er der ikke udført utallige uhyrligheder i demokratiets navn? I
socialismens navn? I ateismens navn?

Skal du dømme en religion eller ideologi ud fra visse ekstremister, vil du
altid finde vand til din mølle, men det er ikke ligefrem en mening, der
rykker noget.

--
Venligst

Cyril Malka


et-sect-era nr. 15 - Adventist par dømt for mord - Er Jehovas Vidner
uligevægtige? - Scientologi bankerot?

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Niels Skaaning (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 23-06-02 15:32

Frank skriver:

> > Med venlig hilsen
> > Søren Mosegaard
> > forfatter, formand for Snow White Foundation
> > http://www.geocities.com/snow_white_foundation/
> > snow_white_found@hotmail.com

Det er jo en direkte racistisk organisation svarende til noget der ligner KKK bare med et andet fortegn. Hvad er fomålet med det andet end
at gøre sig bemærkt?
--
NS
-----
Husk at fjerne *SLET* fra min e-mailaddresse i addressefeltet.



Skygge (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Skygge


Dato : 23-06-02 16:00


"Niels Skaaning" <niels_skaaning*SLET*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3D15DBF8.82C48055@hotmail.com...
> Frank skriver:
>
> > > Med venlig hilsen
> > > Søren Mosegaard
> > > forfatter, formand for Snow White Foundation
> > > http://www.geocities.com/snow_white_foundation/
> > > snow_white_found@hotmail.com
>
> Det er jo en direkte racistisk organisation svarende til noget der ligner
KKK bare med et andet fortegn. Hvad er fomålet med det andet end
> at gøre sig bemærkt?
> --
> NS
> -----
> Husk at fjerne *SLET* fra min e-mailaddresse i addressefeltet.
>
>

Hvad mener du med at SWF er racistisk? Er det da en bestemt race der er
kristne?

Hvordan mener du at SWF ligner KKK? Altså bortset fra at de begge forkortes
til tre bogstaver.

Jeg tror formålet er noget lignende at sætte spørgsmålstegn ved
kristendommens "godhed" generelt og deres status som statsreligion i Danmark
specielt.

Jeg repræsenterer ikke SWF og tager iøvrigt afstand fra Søren Mosegaards
systematiserede troll-aktiviteter.

mvh

Skygge



Anders Peter Johnsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 23-06-02 20:23

Frank wrote:
> Men hvor får jeg fat i en jesusfigur på en søndag eftermiddag?

Tillykke "Frank", du har lige vundet en X-FUT til dk.admin.netmisbrug!

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste